Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet alleen krijgt BMW concurrentie voor z'n M5 in de vorm van de B5, de M6 die er zelfs nog niet is mag tegen maart 2006 rekenen op concurrentie van een B6. Lekker !
leuk nieuws !!!
hopelijk is hij nog lekkerder dan de M6 (op foto)
(dat zal hen wel weer lukken zeker ? net zoals met de B5 dus)
Alpina mag een 5 serie nemen en heb proberen beter te maken. Dus als Alpina een B5 verkoopt, verkoopt BMW een M5 minder. (simpel gesteld hoor) Krijgt BMW dan per verkochte wagen een percentje of iets dergelijks? Anders is het puur verlies voor BMW in mijn ogen.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Alpina mag een 5 serie nemen en heb proberen beter te maken. Dus als Alpina een B5 verkoopt, verkoopt BMW een M5 minder. (simpel gesteld hoor) Krijgt BMW dan per verkochte wagen een percentje of iets dergelijks? Anders is het puur verlies voor BMW in mijn ogen.
Alpina mag een 5 serie nemen en heb proberen beter te maken. Dus als Alpina een B5 verkoopt, verkoopt BMW een M5 minder. (simpel gesteld hoor) Krijgt BMW dan per verkochte wagen een percentje of iets dergelijks? Anders is het puur verlies voor BMW in mijn ogen.
Om een B5 te maken, koopt Alpina toch een 545i, dus daar is er winst op. En volgens mij is de winstmarge op een 545 groter dan op een M5 (kan me vergissen natuurlijk, maar de M5lijkt me, itt de 545i goedkoop voor wat het is)
Alpina mag een 5 serie nemen en heb proberen beter te maken. Dus als Alpina een B5 verkoopt, verkoopt BMW een M5 minder. (simpel gesteld hoor) Krijgt BMW dan per verkochte wagen een percentje of iets dergelijks? Anders is het puur verlies voor BMW in mijn ogen.
Alpina bestaat op zich, dus dient alle zaken die zij nodig hebben om een B5 te maken (dus pakweg 98% BMW-materiaal) aan te kopen bij BMW. Ze zullen dat niet doen met verlies, denk ik.
Maar zelfs al doen ze het zonder winst of verlies ... BMW profiteert zowiezo mee van het imago dat Alpina heeft.
Hoe die financiële regeling nu precies ineen zit, zullen we nooit weten uiteraard. Maar wat zeker is, is dat BMW geen liefdadigheidsinstelling is. Anderzijds, BMW en Alpina werken nauw samen, waardoor BMW ook profiteert van de knowhow die Alpina opdoet (kijk maar naar de D10 die een testcase of proefkonijn was voor de derde generatie diesels, bijvoorbeeld ; of nog de Alpina V8 roadster die ervoor zorgde dat BMW wat meer Z8-koetsen kon bouwen door de afzet in de States, waardoor het verlies op dat model weer wat werd verminderd).
O ja, en over hoeveel auto's spreken we per jaar ? Honderdvijftig, driehonderd ? In vergelijking met de totale productie van een merk als BMW is dat peanuts.
O ja, en over hoeveel auto's spreken we per jaar ? Honderdvijftig, driehonderd ? In vergelijking met de totale productie van een merk als BMW is dat peanuts.
Ja, uiteraard. Het was even uit interesse om te weten hoe dat precies zat bij Alpina en BMW.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Nope, geen spypics. De motor is nog niet rijp om van de testbanken gehaald te worden en in een mule te worden gelegd. Ik vermoed dat ze op dit moment nog druk bezig zijn met het vergelijken van een eventueel zelf uitgedokterde Valvetronic-turbo en een eentje kompressor.
Wanneer 'ie uitkomt ? Ik schat voorstelling Frankfurt volgend jaar, en beschikbaarheid in de 6 maanden erna.
Comment