Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Woeh, cool.

Niet alleen krijgt BMW concurrentie voor z'n M5 in de vorm van de B5, de M6 die er zelfs nog niet is mag tegen maart 2006 rekenen op concurrentie van een B6. Lekker !
    leuk nieuws !!!

hopelijk is hij nog lekkerder dan de M6 (op foto)
    (dat zal hen wel weer lukken zeker ? net zoals met de B5 dus)

Comment

• Is de B5 eigenlijk duurder of goedkoper dan de M5 ?
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
        Is de B5 eigenlijk duurder of goedkoper dan de M5 ?
        Ik dacht dat ie duurder was maar kvind de precies ook percies niet terug
        ik dacht dat het in AW zou staan, maar die staat er nog niet in percies.
        Last edited by ; 06/04/2005, 11:18.

Comment

• Een vraagje voor mister gTa.

Alpina mag een 5 serie nemen en heb proberen beter te maken. Dus als Alpina een B5 verkoopt, verkoopt BMW een M5 minder. (simpel gesteld hoor) Krijgt BMW dan per verkochte wagen een percentje of iets dergelijks? Anders is het puur verlies voor BMW in mijn ogen.
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Door het plakken enz, verkeerd gepost

Comment

• deze al gepost geweest?
              Last edited by ; 06/04/2005, 11:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                Ik dacht dat ie duurder was maar kvind de precies ook percies niet terug
                ik dacht dat het in AW zou staan, maar die staat er nog niet in percies.
                staan die prijzen niet in die poll die er niet lang geleden is over gemaakt?

ff zoeken...
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                  Een vraagje voor mister gTa.

Alpina mag een 5 serie nemen en heb proberen beter te maken. Dus als Alpina een B5 verkoopt, verkoopt BMW een M5 minder. (simpel gesteld hoor) Krijgt BMW dan per verkochte wagen een percentje of iets dergelijks? Anders is het puur verlies voor BMW in mijn ogen.
                  In een alpina zitten ook veel origine bmw stukken he ...
                  dus op de stukken alleen staat geen prijs, daardoor denk ik dat alpina die duur genoeg betaalt
                  de kostprijs van de wagens (mét alle bijkomende opties/addities) is dan ook navenant

Comment

Om een B5 te maken, koopt Alpina toch een 545i, dus daar is er winst op. En volgens mij is de winstmarge op een 545 groter dan op een M5 (kan me vergissen natuurlijk, maar de M5lijkt me, itt de 545i goedkoop voor wat het is)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke
                      deze al gepost geweest?
                      ja maar lang geleden, toen net bekend werd hoe die alpina er ging uitzien.

Comment

Alpina bestaat op zich, dus dient alle zaken die zij nodig hebben om een B5 te maken (dus pakweg 98% BMW-materiaal) aan te kopen bij BMW. Ze zullen dat niet doen met verlies, denk ik.

Maar zelfs al doen ze het zonder winst of verlies ... BMW profiteert zowiezo mee van het imago dat Alpina heeft.

Hoe die financiële regeling nu precies ineen zit, zullen we nooit weten uiteraard. Maar wat zeker is, is dat BMW geen liefdadigheidsinstelling is. Anderzijds, BMW en Alpina werken nauw samen, waardoor BMW ook profiteert van de knowhow die Alpina opdoet (kijk maar naar de D10 die een testcase of proefkonijn was voor de derde generatie diesels, bijvoorbeeld ; of nog de Alpina V8 roadster die ervoor zorgde dat BMW wat meer Z8-koetsen kon bouwen door de afzet in de States, waardoor het verlies op dat model weer wat werd verminderd).

't Is zo complex, denk ik, dat zoiets eigenlijk niet te becijferen valt. En tot slot : er zijn wel meer merken die uit puur nostalgische overwegingen een ander merk in leven houden ... gelukkig zitten er in de Board of Directors van vele automerken ook nog autoliefhebbers, en niet énkel puur rationele economisten.

- edit -

O ja, en over hoeveel auto's spreken we per jaar ? Honderdvijftig, driehonderd ? In vergelijking met de totale productie van een merk als BMW is dat peanuts.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke
                          deze al gepost geweest?
                          Yep, maar aangezien er zo weinig foto's te vinden zijn (ze worden nog niet geleverd), is élke herhaling welkom.

Als m'n DVD'tje met alle Genf-foto's is toegekomen, zal 'k wel wat Alpina-piccies posten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa

- edit -

O ja, en over hoeveel auto's spreken we per jaar ? Honderdvijftig, driehonderd ? In vergelijking met de totale productie van een merk als BMW is dat peanuts.
                            Ja, uiteraard. Het was even uit interesse om te weten hoe dat precies zat bij Alpina en BMW.
                            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Nieuwe 3 (E90) , nieuwe velgen !!!

Dynamic :

Classic :

Persoonlijk vind ik de Classics nog altijd de mooiste velg in hun gamma
                              (en OMG, wat staan ze mooi op de nieuwe 3 :d:d )

Comment

• Liever de Dynamics, hoewel ik ze ook niet als mooiste velg ooit zou verkiezen. De Classics ogen overdreven sober. Ik vind ze helemaal niet mooi.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• die dynamics lijken goed op de style 89 van bmw

BMW E61 525d LCI '09
                                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                                  Fiesta Red Edition '16

Comment

• Die classics gecombineerd met een saphirschwarz exterieur. mmmm

Comment

• Eerste stellingname van Alpina betreffende de E90 B3 : "6 cilinders en drukvulling is zéker".

Turbo (moeilijk te combineren met Valvatronic, BMW zit er ook mee in de soep) of kompressor ? Afwachten zeker ...

Comment

• Kijk er al naar uit, de nieuwe B3! Zijn er nog geen foto's van gepubliceerd, of weet jij misschien wanneer hij uitkomt gTa?

Comment

• Nope, geen spypics. De motor is nog niet rijp om van de testbanken gehaald te worden en in een mule te worden gelegd. Ik vermoed dat ze op dit moment nog druk bezig zijn met het vergelijken van een eventueel zelf uitgedokterde Valvetronic-turbo en een eentje kompressor.

Wanneer 'ie uitkomt ? Ik schat voorstelling Frankfurt volgend jaar, en beschikbaarheid in de 6 maanden erna.

Comment

Working...
                                          X