Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
    Ik ben ABSOLUUT niet kortzichtig ingesteld Maar wat ik wel weet is dat je met veel geld bijna alles kunt krijgen
    Nu maak je plots een héél erg belangrijke nuance, die je daarstraks niet maakte. Hoger stelde je in absolute termen dat in 't normale leven alles te krijgen is mits voldoende geld (and i quote : "In het normale leven is het wel een feit dat alles mogelijk is met geld"), nu zeg je "bijna alles". Dat laatste is correct, het eerste geenszins.

    Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
    Ik haalde nooit goede punten op school en ik weet dat ik niet van de slimsten ben maar ik ben zeker niet dom. En ik heb al meer bereikt in mijn leven dan de meeste 50ers en misschien ook al meer dan u
    Ik heb nergens gezegd dat je dom bent, wel integendeel. En van dat meer bereikt hebben dan de meeste 50ers : ik ben oprécht blij voor jou. En de vergelijking met mezelf : dat kan, maar het andere is ook mogelijk. We'll never know 'cause i'll never boast like that.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Nu maak je plots een héél erg belangrijke nuance, die je daarstraks niet maakte. Hoger stelde je in absolute termen dat in 't normale leven alles te krijgen is mits voldoende geld (and i quote : "In het normale leven is het wel een feit dat alles mogelijk is met geld"), nu zeg je "bijna alles". Dat laatste is correct, het eerste geenszins.


      Ik heb nergens gezegd dat je dom bent, wel integendeel. En van dat meer bereikt hebben dan de meeste 50ers : ik ben oprécht blij voor jou. En de vergelijking met mezelf : dat kan, maar het andere is ook mogelijk. We'll never know 'cause i'll never boast like that.
      Tegen een advocaat of wat je ook doet moet ik toch het onderspit delven

      Man je bent goed

      Comment


      • 't Zit 'm altijd in de details. Doorgaans zijn we als mens véél te onnauwkeurig, cfr. bovenstaande.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Quote van de Alpina-site zelf :

          *lol* het "vertaaltopic" zal toch nog van pas komen, maar de NEIN volstaat voor mij
          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
          2009 Mazda 2 1.5 Sport

          Comment


          • Knappe foto vind ik persoonlijk:

            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

            Comment


            • Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                Knappe foto vind ik persoonlijk:

                Inderdaad!! Prachtige auto trouwens!! Alleen jammer dat die zijskirts in dat zwart zijn en niet in het rood zoals de rest van de auto.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                  Inderdaad!! Prachtige auto trouwens!! Alleen jammer dat die zijskirts in dat zwart zijn en niet in het rood zoals de rest van de auto.
                  ik vind het wel mooi dat contrast.

                  Comment


                  • Die B10 Biturbo, dat was de auto waarmee Alpina uit de quasi-anonimiteit brak en de wereld van de algemeen gekende superwagens betrad. Daarvoor was Alpina eigenlijk meer een atelier waarvan de producten die daaruit kwamen, slechts bij een handjevol mensen gekend waren.

                    De B10 biturbo echter, dat was hét kanon van die tijd. 360 pk was toen ongekend, dit ding reed toen alles naar huis, zelfs de W124 die langs het toen nog onafhankelijke AMG waren gepasseerd.

                    Comment


                    • Iets anders nu ... en eigenlijk enkel een bedenking, een hersenspinsel als het ware.




                      Hoe lang zou het duren eer we een B7s en een B5s en een B6s zien ? Die laatste komt misschien wel meteen met de nieuwe motor ? Alhoewel, Alpina kondigde de B6 al aan voor 't voorjaar 2006, en ik zie ze niet zo snel hun motor alweer veranderen.

                      De huidige motor is nog gebaseerd op de laatste 4,4-liter, maar ondertussen zitten we weeral een generatie verder, inclusief Valvetronic en dergelijke. En ook de cilinderinhoud is gestegen, van 4,4 liter naar 4,8 liter.




                      Als we de gegevens nemen van de 4,4-liter en de 4,8-liter ...
                      • 4.4i : 333 pk en 450 Nm = 75,7 pk / liter en 102 Nm / liter
                      • 4.8i : 367 pk en 490 Nm = 76,5 pk / liter en 102 Nm / liter
                      Met andere woorden : de nieuwe technologieën hadden blijkbaar niet meteen een grote invloed op de prestaties van de motor, maar eerder op 't verbruik en de milieuvriendelijkheid.
                      We mogen dus relatief "regeltje-van-drieërig" de waarden van de Alpina 4.4K aanpassen. Alleen voor het vermogen rekenen we een er een percentje bij.
                      • 4.4K : 500 pk en 700 Nm = 113,7 pk / liter en 159 Nm / liter
                      • 4.8K : 551 pk en 764 Nm = 114,9 pk / liter en 159 Nm / liter
                      Puur mathematisch komen we dus op (afgerond) 550 pk en 765 Nm. Nu, bij de Alpina is het duidelijk dat de vermogenscijfers op een héél erg rond getalen zijn afgerond, drukvulling geeft een motorbouwer immers duidelijk meer speelruimte om dat te doen.

                      Maar toch ... een B5s met 550 pk en 760 Nm, bijvoorbeeld ... dat lijkt me heel plausibel.




                      Langs de andere kant, voor hetzelfde geldt is er tóch een té sterke greep van BMW op Alpina, en wordt 't Alpina verboden om motoren te brengen die krachtiger zijn dan de top-motor van BMW zelf in die reeks. Alpina én BMW ontkennen dat beiden ten stelligste, maar wat er achter de schermen gebeurt weten we uiteraard nooit ...

                      Nu ja, eerst die B6 afwachten.

                      Comment


                      • Twee mooie fotootjes toch van de test van de B5 door Autobild.







                        Last edited by ; 23/03/2006, 05:10.

                        Comment


                        • Ik denk juist aan iets ... staan de Alpina-foto's die 'k trok op 't salon van Genève hier eigenlijk al ? Nee hè.

                          *spring*

                          Meteen doen.

                          Comment


                          • rustig jongen, ruuuuustiiiiggg

                            Comment


                            • Ik moet iéts doen om m'n insomnia te vergeten. Ik slaap gemiddeld 4 à 5 uur per nacht, dus jah.

                              Comment


                              • 't Was op 't einde van de dag, 't liep tegen 19u dacht ik. Gewoon een vriendelijk "mogen wij effe binnen", en ja hoor. Met ons vier binnen, zalig.

                                Last edited by ; 23/03/2006, 05:10.

                                Comment


                                • Pfff, 'k ga ze gewoon door elkaar posten.
                                  Last edited by ; 23/03/2006, 05:10.

                                  Comment


                                  • Nog B5 ...
                                    Last edited by ; 23/03/2006, 05:10.

                                    Comment


                                    • En nog B5 ...
                                      Last edited by ; 23/03/2006, 05:10.

                                      Comment


                                      • Roadster S
                                        Last edited by ; 23/03/2006, 05:10.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X