Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mjah en, onder ons gezegd en gezwegen : ver van huis, in een verlaten land, dan kruipt ge zeker zelf achter 't stuur, en met zo'n kanon dat ge no way kunt beheersen een beetje de kolonne in gevaar brengen ... ik zie het liever niet gebeuren.

(pas op: niemand is vrij van fouten, zelfs de beste coureur rijdt wel 'es rechtdoor in een bocht)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Mjah en, onder ons gezegd en gezwegen : ver van huis, in een verlaten land, dan kruipt ge zeker zelf achter 't stuur, en met zo'n kanon dat ge no way kunt beheersen een beetje de kolonne in gevaar brengen ... ik zie het liever niet gebeuren.

(pas op: niemand is vrij van fouten, zelfs de beste coureur rijdt wel 'es rechtdoor in een bocht)
      Hmh, daarvan dat ik ook zeg dat ik het begrijp.

Moet je ook al wat ouder zijn om gewoon mee te rijden met iemand?

Want de sfeer op zo'n trip moet simpelweg té zalig zijn.

Comment

• ik wil dit ik wil dit ik wil dit ik wil dit

Comment

• AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Zou het echt... ?

Een D10 biturbo blok in een E38

Comment

• Comment

• Prachtig interieur

Comment

• Wat een kar
                Ik ben benieuwd naar de Touring. Mijn droom is een Alpina B3 biturbo Touring met het uiterlijk gelijk aan een 335i met Msport liefst met de originele uitlaten zelfs
                Is er trouwens ergens een Sper beschikbaar voor de E91?

Comment

• Dit boven een M3 voor mij, zonder twijfel.
                  Exclusiever, en veel knapper vind ik persoonlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Prachtig interieur

Bovenzijde deuren MOET dan ook wel zwart imho
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Hier ook nog even posten...de B5S wint het van de nieuwe RS6 in een test van Autozeitung

Even gekopieerd van een ander forum:

BMW Alpina B5S Touring vs Audi RS6 Avant:

B5S RS6

€97 900 €106 900

Round 1 "Karroserie" : Larger luggage capacity and space for passengers gives victory to the Audu RS6

Round 2: "Fahrkomfort": The nicer "dialled in" have more comfort.The Alpina B5 is also equipped wtih comfort seats whic hare alot more comfortable than the sport seats of the RS6.

Round 3: Motor / Getriebe: Win for the Alpina B5S. More cultivated and less loud than the bi-turbo V10 of the RS6. Also with a top speed of 313 km/h it's alot mroe than the Ingolstädter. For €1600 a 280 km/h option is available.

Round 4: Fahrdynamilk: With firstclass brakes the Audi RS6 sets a benchmark.

Round 5: Umwelt / Kosten: The smaller costs has the Alpina B5S: cheaper to buy as new, better exhaust values and lower insurance. €60 000 in loss the first four years.

SUMMARY: When sumamrized the points, the Alpina B5S Touring is clearly in front. It is a very solid car but neverthelss a very primitive; like a ironfist in a velvetglove. The Audi RS6 is the more active driving car and when you want to, more sportier. But when comfort and top speed it cannot keep pace with the Alpina.

They are both full family and everyday cars despite driving capabilities of Lamborghini-level.

B5S Touring RS6 Avant

0-60 km/h 2,3 s 2,0 s
                      0-100 km/h 4,4 s 4,2 s
                      0-140 km/h 7,2 s 7,2 s
                      0-160 km/h 9,2 s 8,8 s
                      0-180 km/h 11,3 s 10,1 s
                      0-200 km/h 13,9 s 13,5 s

Top speed: 313 km/h 250 / 280 km/h
                      Handling: 1,51:7 min 1,48,5 min
                      Slalom pylondistance 18 m 61,1 km/h 63,6 km/h
                      Braking cold: 36,7 36,5
                      Braking warm: 34,2 33 ,9

Test consump: 1,62 l/ 10 km 1, 73 / 10 km

CO2: 296 g/ km 333 g/km

TOTAL POINTS: 3143 3095 of 5000

Comment

• Sinds wanneer is een voordeel van een motor dat hij minder luid is dan een andere?

Wat me opviel: van 0 tot 180 is de Alpina duidelijk sneller, maar tot 200 is het verschil bijna weg. Verrassend ook dat de Alpina ook zo snel is naar de 200.

Comment

• Voor mij : RS6 > B5S >>>>>>>>>>>>>>>>> M5 Touring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            ik wil dit ik wil dit ik wil dit ik wil dit

http://www.leboncoin.fr/vi/12236482.htm?ca=7_s
                            Proper, ziet er nog pokkegoed uit, en met alle documentatie. Vetjes. Maar niet écht goedkoop. Maar ook niet overdreven duur, eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              Mo how

opvolger van de 325d ipv een M3, een Alpina B3 bi-turbo allrad necktapät

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=132089815

Zou het echt... ?

Een D10 biturbo blok in een E38
                                Geen idee, but you're looking at Kontursitze. Zeldzaam, hoor, en dan nog 'es met 't volledig lederen interieur Nappa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Hier ook nog even posten...de B5S wint het van de nieuwe RS6 in een test van Autozeitung
                                  Mjah, da's altijd zo kunstmatig, vind ik, die tests met punten. Je kan er niet onderuit als je als magazine een "objectief" vergelijk wil maken, maar vaak strookt die puntenverdeling niet met de rangorde van wensen/verwachtingen van de lezer. Iemand die minder comfort wil en vooral sportiviteit en topprestaties zoekt, b.v., zou met de RS6 een duidelijk betere auto halen.

Ik zou hard twijfelen. Ik ben gék op die RS6, maar Alpina staat in m'n hart een hele trap hoger dan Audi. 't Zou een moeilijke noot worden, maar ik ga ze gelukkig nooit hoeven te kraken.

Comment

• Audi is een auto...Alpina een denkwijze...geef mij maar de laatste
                                    Porsche 996 GT3 RS
                                    Porsche 964 RS
                                    BMW ///M3 e30
                                    Mercedes c250 CDI AMG
                                    www.flamebox.be

Comment

• Zonde van de ruiten...

Comment

• Comment

• en deze vette 7 stond ook in kortrijk
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment