Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten

Mooiste 5 break die je kan configureren imo

Is het eigelijk mogelijk om een 5 bij Alpina te kopen met een gewone motorisatie, enkel de visuele Alpina stukken dus.

Comment

• Nee, stukken moet je achteraf kopen en zelf naplaatsen.

Wielen + Alpina aerodynamikpaket kun je bestellen, dan nog een repaint.

Vroeger kon je ook alpina "Fahrwerk", dempers + veren verkrijgen, maar dit staat nu niet meer in hun onderdelencataloog, dus veronderstel ik dat ze niet meer apart verkrijgbaar zijn.

Comment

• En andersom? Techniek Alpina en uiterlijk OEM BMW? Ik droom van een Alpina B3 Biturbo Touring met het uiterlijk van een 335i Msport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          En andersom? Techniek Alpina en uiterlijk OEM BMW? Ik droom van een Alpina B3 Biturbo Touring met het uiterlijk van een 335i Msport
          chip gewoon die 335i M sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            chip gewoon die 335i M sport
            Jamaar dan heb ik de remmen, ophanging en betrouwbaarheid niet
            Een 335i zomaar even naar 360pk chippen is nogal zwaar denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              En andersom? Techniek Alpina en uiterlijk OEM BMW? Ik droom van een Alpina B3 Biturbo Touring met het uiterlijk van een 335i Msport
              Nope, tenzij je zelf de onderdelen (techniek) bijeen gaat zoeken, of je Alpina nadien terug naar M looks ombouwt.

Comment

• Wat doet Alpina eigenlijk met de motor van de 335i?
                Voor zover ik weet: ECU, Mahle zuigers, ...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                  Wat doet Alpina eigenlijk met de motor van de 335i?
                  Voor zover ik weet: ECU, Mahle zuigers, ...?
                  Zelfs dat niet, tenzij ik diene peet op de Alpina-stand niet goed heb begrepen. 't Betreft zuivere chip-tuning. Ik heb zeer specifiek gevraagd naar de technische wijzigingen in de B3 en D3 biturbo modellen, en in beide modellen zijn er geen grote hardware-wijzigingen. Enkel afstelling en finetuning.

Maar ik ben niet 100% zeker, hoor.

Comment

• Het staat op hun site, dan zou de 335i standaard die zuigers moeten hebben?

Comment

• Ah dan zal dat wel zo zijn. 'k Herinner me niet dat dat werd gezegd, maar 'k herinner me eigenlijk nog maar bitter weinig van dat gesprek (was al in Frankfurt, dus al eventjes geleden).

De turbo's zijn alleszins identiek. Ik dacht dat er iets met de koeling was ook, maar echt ik weet het niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door www.pitstoptv.be
                        Het gerucht deed al een tijdje de ronde, maar nu is het officieel. BMW, via de tuner Alpina, vervoegt het FIA GT3-kampioenschap. De Duitse preparateur komt in 2009 met een GT3-versie van de Alpina B6 S.

In 2009 maakt de BMW 6 Reeks dus zijn opwachting in de GT3-racerij. Met Alpina komt er ook een legendarische naam terug naar de circuits. In de jaren ‘70 en ‘80 racete Alpina al met diverse BMW-modellen in de internationale en nationale toerwagenkampioenschappen.

De B6 S krijgt een 4,4 liter V8 onder de motorkap met een slordige 530 pk.

Hopelijk ook in de Belcar; moet indrukwekkend zijn, zo'n race-B6. Auto leent er zich niet bijzonder toe, zou je denken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Vet Eindelijk nog es een Alpina in de racerij.

Comment

• Ik weet al voor welke auto ik ga supporteren

Comment

• 2009 Alpina B6 GT3 ALPINA look back on a long and successful history in international motorsport. Well-known F1 and Touring Car drivers such as Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Stuck and Dieter Quester gripped an ALPINA steering wheel on their way to winning three European Touring Car Championships. ALPINA pilots also won the Nürburgring 24 Hours numerous times, as well as the 24 Hours of Spa in 1970. After 20 years out of racing, ALPINA will field a factory team, […]

uitleg bij de bovenste foto

Comment

• Comment

• Comment

• Alpina Classic History

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        E39 Alpina

Die 7 is ook wel de moeite

Comment

• Ik zie eigenlijk veel liever het vlakke velghart dan het huidige...

Comment

Working...
                                          X