Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Duitse OAL denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
      Duitse OAL denk ik
      Ahja... niet aan gedacht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
        V8 roadster is toch de alpinaversie van de Z8, hé. Waarom dan een oldtimerplaat?
        Geen oldtimer-plaat, maar een Duitse plaat.

Bucchloe ligt in de regio "Ostallgau" (dacht ik, schiet me niet dood als ik 't verkeerd spel), en dat wordt afgekort op de nummerplaten als "OAL-...".

'k Was niet gedetailleerd genoeg, sorry.

Comment

• zijn er nog grote verschillen tussen de Alpina B3 Touring en de B3 S buiten die 25Pk extra?

de B3 is immers een pak goedkoper te vinden op de duitse tweedehandsmarkt

Comment

• De B3 heeft als basismotor een "ouder" modelletje (maar ook met dubbele VANOS), van 3,3 liter cilinderinhoud. De B3s heeft de meest recente M54, uitgeboord tot 3,4 liter.

Als versnellingsbak stak Alpina bij de gewone B3 al een (eigen) zesversnellingsbak (van Getrag), dus ook op dat vlak geen onderscheid.

Remmen en onderstel zijn gelijk.

Enige verschil : een B3 S is altijd een facelift-model. Bij de B3 vind je voornamelijk pre-facelifts (oudere generatie navigatie b.v., ofwel enkel software maar soms ook hardware (geen 16:9)).

Que prestaties is het verschil miniem. De sublieme sound (mooier dan een M3) hebben ze allebei, de sublieme ophanging (een tikkie minder sportief dan de M3, sportiever dan de M ophanging, maar nagenoeg even comfortabel als de gewone ophanging) hebben ze beide, de versnellingsbak schakelt bij beide modellen zo perfect als mogelijk, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              De B3 heeft als basismotor een "ouder" modelletje (maar ook met dubbele VANOS), van 3,3 liter cilinderinhoud. De B3s heeft de meest recente M54, uitgeboord tot 3,4 liter.

Als versnellingsbak stak Alpina bij de gewone B3 al een (eigen) zesversnellingsbak (van Getrag), dus ook op dat vlak geen onderscheid.

Remmen en onderstel zijn gelijk.

Enige verschil : een B3 S is altijd een facelift-model. Bij de B3 vind je voornamelijk pre-facelifts (oudere generatie navigatie b.v., ofwel enkel software maar soms ook hardware (geen 16:9)).

Que prestaties is het verschil miniem. De sublieme sound (mooier dan een M3) hebben ze allebei, de sublieme ophanging (een tikkie minder sportief dan de M3, sportiever dan de M ophanging, maar nagenoeg even comfortabel als de gewone ophanging) hebben ze beide, de versnellingsbak schakelt bij beide modellen zo perfect als mogelijk, ...

dank u bmwclopedie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
                dank u bmwclopedie
                Met deze vraag ik dan ook of hij weet of Alpina de nieuwe BMW 6-in-lijn 3-liter benzine ongewijzigd laat maar enkel wat meer pk's weet te vinden?

Want hieruit leidt ik af dat ze de 3liters niet meer uitboren.
                http://www.rsportscars.com/eng/cars/...roadster_s.asp

2979cc en toch 300pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Works
                  Met deze vraag ik dan ook of hij weet of Alpina de nieuwe BMW 6-in-lijn 3-liter benzine ongewijzigd laat maar enkel wat meer pk's weet te vinden?

Want hieruit leidt ik af dat ze de 3liters niet meer uitboren.
                  http://www.rsportscars.com/eng/cars/...roadster_s.asp

2979cc en toch 300pk
                  Je kan 't natuurlijk niet weten, maar als je websites neemt waar er een minkukel voor de opgaaf van de gegevens zorgt, dan krijg je dergelijke fouten.

De Alpina Roadster S heeft de "3.4" (eigenlijk een 3,35-liter) in 't vooronder, dezelfde motor als in de B3s.

http://www.alpina-automobile.de/de/a...aten_motor.php

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    Je kan 't natuurlijk niet weten, maar als je websites neemt waar er een minkukel voor de opgaaf van de gegevens zorgt, dan krijg je dergelijke fouten.

De Alpina Roadster S heeft de "3.4" (eigenlijk een 3,35-liter) in 't vooronder, dezelfde motor als in de B3s.

http://www.alpina-automobile.de/de/a...aten_motor.php

Oesje

Toch bedankt voor de uitleg.

Maar het blijft wel een mooie wagen al verkies ik wel een B3s touring.

Comment

• Mooie BMW met Alpina-velgen (en mss meer??) gezien, zie "Exclusieve wagen gezien..."

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                      2012-...
                      '07 BMW 118d

Comment

• de B3 is atmosferisch he? right?

en ik veronderstel dat niet elke bmw garage een Alpina kan onderhouden?

Comment

de B3 is atmosferisch he? right?

en ik veronderstel dat niet elke bmw garage een Alpina kan onderhouden?
                          Onderhoud is normaal gezien geen probleem, alleen schelen enkele stukken ietwat van originele BMW stukken, maar dat zijn dan meestal zelfs geen motorische onderdelen, dusja ....

En een B3 is atmosferisch idd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                            Onderhoud is normaal gezien geen probleem, alleen schelen enkele stukken ietwat van originele BMW stukken, maar dat zijn dan meestal zelfs geen motorische onderdelen, dusja ....

En een B3 is atmosferisch idd
                            ik heb de keuze tussen 2 garages die heel dichtbij zijn

Siau te dendermonde of Romein te Aalst

Comment

ik heb de keuze tussen 2 garages die heel dichtbij zijn

Siau te dendermonde of Romein te Aalst
                              Did you like just buy an ALPINA B3 or whot ?

of gewoon eentje op't oog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                                Did you like just buy an ALPINA B3 or whot ?

of gewoon eentje op't oog

ik ben op zoek naar een nieuwe kar voor volgend boekjaar

iets met een übergeile sound, RWD of FWD en meer dan 250pk

Maar bij de B3 twijfel ik tussen de coupé (waar de achterbank van plat kan dus handig voor het snowboard) of de Touring
                                Last edited by ; 14/09/2005, 15:13.

Comment

ik ben op zoek naar een nieuwe kar voor volgend boekjaar

iets met een übergeile sound, RWD of FWD en meer dan 250pk

Waarom geen AWD?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                    Waarom geen AWD?

jaja, da bedoelde ik met Four Wheel Drive

je weet wel wat ik bedoel, ik hou nie van voortrekkers

Comment

• Klein en groot onderhoud van een Alpina kan bij elke BMW-dealer.

Comment

jaja, da bedoelde ik met Four Wheel Drive

je weet wel wat ik bedoel, ik hou nie van voortrekkers

Hehe. Ik dacht al: maakt die nu een fout of zo?
                                        Afkeer van FWD gekregen door je huidige wagen?
                                        Een wagen met meer dan 250 pk en FWD, zou ik toch ook niet willen hoor. Tenzij je graag je wielen laat doorslippen voor de show natuurlijk ...
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• niemand een video- of audiofragment met de sound van de B3 op?

Comment

Working...
                                          X