Duitse OAL denk ik
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mister VV8 roadster is toch de alpinaversie van de Z8, hé. Waarom dan een oldtimerplaat?
Bucchloe ligt in de regio "Ostallgau" (dacht ik, schiet me niet dood als ik 't verkeerd spel), en dat wordt afgekort op de nummerplaten als "OAL-...".
'k Was niet gedetailleerd genoeg, sorry.
Comment
-
De B3 heeft als basismotor een "ouder" modelletje (maar ook met dubbele VANOS), van 3,3 liter cilinderinhoud. De B3s heeft de meest recente M54, uitgeboord tot 3,4 liter.
Als versnellingsbak stak Alpina bij de gewone B3 al een (eigen) zesversnellingsbak (van Getrag), dus ook op dat vlak geen onderscheid.
Remmen en onderstel zijn gelijk.
Enige verschil : een B3 S is altijd een facelift-model. Bij de B3 vind je voornamelijk pre-facelifts (oudere generatie navigatie b.v., ofwel enkel software maar soms ook hardware (geen 16:9)).
Que prestaties is het verschil miniem. De sublieme sound (mooier dan een M3) hebben ze allebei, de sublieme ophanging (een tikkie minder sportief dan de M3, sportiever dan de M ophanging, maar nagenoeg even comfortabel als de gewone ophanging) hebben ze beide, de versnellingsbak schakelt bij beide modellen zo perfect als mogelijk, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaDe B3 heeft als basismotor een "ouder" modelletje (maar ook met dubbele VANOS), van 3,3 liter cilinderinhoud. De B3s heeft de meest recente M54, uitgeboord tot 3,4 liter.
Als versnellingsbak stak Alpina bij de gewone B3 al een (eigen) zesversnellingsbak (van Getrag), dus ook op dat vlak geen onderscheid.
Remmen en onderstel zijn gelijk.
Enige verschil : een B3 S is altijd een facelift-model. Bij de B3 vind je voornamelijk pre-facelifts (oudere generatie navigatie b.v., ofwel enkel software maar soms ook hardware (geen 16:9)).
Que prestaties is het verschil miniem. De sublieme sound (mooier dan een M3) hebben ze allebei, de sublieme ophanging (een tikkie minder sportief dan de M3, sportiever dan de M ophanging, maar nagenoeg even comfortabel als de gewone ophanging) hebben ze beide, de versnellingsbak schakelt bij beide modellen zo perfect als mogelijk, ...
dank u bmwclopedie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskidank u bmwclopedie
Want hieruit leidt ik af dat ze de 3liters niet meer uitboren.
http://www.rsportscars.com/eng/cars/...roadster_s.asp
2979cc en toch 300pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WorksMet deze vraag ik dan ook of hij weet of Alpina de nieuwe BMW 6-in-lijn 3-liter benzine ongewijzigd laat maar enkel wat meer pk's weet te vinden?
Want hieruit leidt ik af dat ze de 3liters niet meer uitboren.
http://www.rsportscars.com/eng/cars/...roadster_s.asp
2979cc en toch 300pk
De Alpina Roadster S heeft de "3.4" (eigenlijk een 3,35-liter) in 't vooronder, dezelfde motor als in de B3s.
http://www.alpina-automobile.de/de/a...aten_motor.php
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaJe kan 't natuurlijk niet weten, maar als je websites neemt waar er een minkukel voor de opgaaf van de gegevens zorgt, dan krijg je dergelijke fouten.
De Alpina Roadster S heeft de "3.4" (eigenlijk een 3,35-liter) in 't vooronder, dezelfde motor als in de B3s.
http://www.alpina-automobile.de/de/a...aten_motor.php
Toch bedankt voor de uitleg.
Maar het blijft wel een mooie wagen al verkies ik wel een B3s touring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskide B3 is atmosferisch he? right?
en ik veronderstel dat niet elke bmw garage een Alpina kan onderhouden?
En een B3 is atmosferisch idd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.StichelbOnderhoud is normaal gezien geen probleem, alleen schelen enkele stukken ietwat van originele BMW stukken, maar dat zijn dan meestal zelfs geen motorische onderdelen, dusja ....
En een B3 is atmosferisch idd
Siau te dendermonde of Romein te Aalst
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.StichelbDid you like just buy an ALPINA B3 or whot ?
of gewoon eentje op't oog
ik ben op zoek naar een nieuwe kar voor volgend boekjaar
iets met een übergeile sound, RWD of FWD en meer dan 250pk
Maar bij de B3 twijfel ik tussen de coupé (waar de achterbank van plat kan dus handig voor het snowboard) of de Touring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskiik ben op zoek naar een nieuwe kar voor volgend boekjaar
iets met een übergeile sound, RWD of FWD en meer dan 250pk
Waarom geen AWD?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskijaja, da bedoelde ik met Four Wheel Drive
je weet wel wat ik bedoel, ik hou nie van voortrekkers
Hehe. Ik dacht al: maakt die nu een fout of zo?
Afkeer van FWD gekregen door je huidige wagen?
Een wagen met meer dan 250 pk en FWD, zou ik toch ook niet willen hoor. Tenzij je graag je wielen laat doorslippen voor de show natuurlijk ...
Comment
Comment