Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is die b3 dan veel meer dan een gechipte 335i? Echt een andere motor enzo? Want een d3 is eigenlijk gewoon een 323d toch?

Comment

• Klopt, en een B3 biturbo is hardwarematig zo goed als identiek aan een 335i, er zijn quasi geen mechanische verschillen.

Comment

• By rewriting the software for the engine and gearbox management, and fitting stronger Mahle pistons, Alpina has turned the already very rapid 335i into an absolute monster, but a very well behaved one at that. That’s because, on the road, there’s nothing remotely unruly about the B3’s performance.
        Die pistons lijken me 't enige.. meer vind ik niet

Comment

• Dat is ook het enige dat ik spijtig vind aan Alpina, geen manueel
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Iemand soms een foto van hoe dat in mekaar zit met het ventiel bij een Alpina-wiel? Ik vind niet direct foto's...

Comment

• Achter de naafkap (afdekking van wielbouten en naafgat) zit, tussen twee boutgaten, het ventiel. Door één van de spaken loopt een geboord kanaaltje.

Comment

• uw keuze voor manuele 335i begrijp ik wel...tenminste als het je enige wagen is en je wilt 'm af en toe tracken...al vind ik een 335i ni meteen een track-auto (gewicht) maar soit.

Indien het om een louter daily gaat en je hebt nog ander spul staan, zou ik voor de B3 gaan hoor...exclusief, afgewerkt product en geen miserie met van hier naar daar te moeten lopen om de auto uiteindelijk na een half jaar pas naar uw goesting te hebben.
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

• edit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Achter de naafkap (afdekking van wielbouten en naafgat) zit, tussen twee boutgaten, het ventiel. Door één van de spaken loopt een geboord kanaaltje.
                    I know i know, heel tof gezien. Iemand fotomateriaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                      Iemand soms een foto van hoe dat in mekaar zit met het ventiel bij een Alpina-wiel? Ik vind niet direct foto's...
                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Achter de naafkap (afdekking van wielbouten en naafgat) zit, tussen twee boutgaten, het ventiel. Door één van de spaken loopt een geboord kanaaltje.
                      Is enkel op de Alpina Classics en dan nog maar vanaf een bepaald productiejaar, als ik me niet vergis ...
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Is enkel op de Alpina Classics en dan nog maar vanaf een bepaald productiejaar, als ik me niet vergis ...
                        klopt als een bus!
                        Porsche 996 GT3 RS
                        Porsche 964 RS
                        BMW ///M3 e30
                        Mercedes c250 CDI AMG
                        www.flamebox.be

Comment

Yep, ze hebben toendertijd met veel tamtam en in legio persmededelingen van dat feit gewag gemaakt.

Comment

• Moest ik nog jong en vrijgezel zijn ... zo ene ...
                            Alpina heeft een aantal verschillende modellen van BMW ontleed, selecteerde de beste onder-delen en gebruikte ze voor de nieuwste creatie. Daarmee bewijst het merk dat 1 plus 1 inderdaad 3 is.   De BMW 323d bestaat niet. Als we naar de reden vragen, krijgen we te horen dat er al heel veel diesels in het […]

Comment

Ik denk dat de E30 ALPINA één van de laatste was met een ventiel op normale wijze.

Comment

• + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Heeft er iemand ervaring met een E39 Alpina D10? Mijn pa is aan het uitkijken naar een (zuiniger) alternatief voor z'n 525i.

Comment

• Schijnt een enorme probleemkar te zijn.
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Schijnt een enorme probleemkar te zijn.
                                      inderdaad, en dat terwijl de B10's zo robuust zijn

Comment

Schijnt een enorme probleemkar te zijn.
                                        oei, geen aanrader dus.

Comment

• Zaaalige race

+ YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Allebei (?) denk ik met 3 man aan boord
                                          Last edited by ; 13/05/2009, 17:38.

Comment

Working...
                                          X