Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
    Om eerlijk te zijn vind ik de meeste Alpina's niet echt mooi in dat alpinablauw. Op foto althans, in het echt kom je ze niet veel tegen.
    Alleszins beter als de kleur op de vorige foto's.

Ik vind dat dat blauw er wel bij hoort en past, mede door de blauwe tellerpartij

Comment

Zou je die velgenmaat zelf nog mogen bepalen als je een Alpina bestelt?
      En zouden er clearlines beschikbaar zijn op de D3?
      Standaard zijn het 18" wielen. Optioneel kan je ook nog kiezen voor 19" wielen, die veel beter uitkomen onder deze D3...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
        Alleszins beter als de kleur op de vorige foto's.

Ik vind dat dat blauw er wel bij hoort en past, mede door de blauwe tellerpartij
        Die blauwe tellerpartij is niet echt mijn smaak. Ook trekt het stuur op niks. De optionele sportstuurtjes van BMW zijn niet beschikbaar op de Alpina. Spijtig vind ik dat...
        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Die blauwe tellerpartij is niet echt mijn smaak. Ook trekt het stuur op niks. De optionele sportstuurtjes van BMW zijn niet beschikbaar op de Alpina. Spijtig vind ik dat...
          Voor mij hoeft dat sportstuur van BMW ook niet, dit stuur en die tellers passen gewoon in die wagens vind ik.

Anders heb je precies terug een 'gewone' bmw

Comment

• Ik vind het eigenlijk een ganse schande als ik dat interieur bekijk ...

We zijn nu eenmaal de Alpina's gewend met dat zalige 2 kleurig lederen interieur, en dan maken ze plots een D3. Voor jan met de pet al heel wat bereikbaarder, maar het staat gewoonweg niet. Voor mijn part hebben ze de Alpina wat vermarginaliseert, als je die binnenkant bekijkt. Voor mij mocht ie dan gerust 5000€ meer kosten, met standaard een veel mooier interieur.

Dat zou alpina waardig zijn.

Comment

• Daar heb je volkomen gelijk in. Het is typerend voor de Alpina's en geeft ook een vleugje exclusiviteit.
              Toch zie ik liever origineel BMW...
              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                Ik vind het eigenlijk een ganse schande als ik dat interieur bekijk ...

We zijn nu eenmaal de Alpina's gewend met dat zalige 2 kleurig lederen interieur, en dan maken ze plots een D3. Voor jan met de pet al heel wat bereikbaarder, maar het staat gewoonweg niet. Voor mijn part hebben ze de Alpina wat vermarginaliseert, als je die binnenkant bekijkt. Voor mij mocht ie dan gerust 5000€ meer kosten, met standaard een veel mooier interieur.

Dat zou alpina waardig zijn.
                Dan zou geen mens nog een D3 kopen...
                Wat zou jij dan kiezen: een 330d of een D3?
                OO 00 OO

Comment

Daar heb je volkomen gelijk in. Het is typerend voor de Alpina's en geeft ook een vleugje exclusiviteit.
                  Toch zie ik liever origineel BMW...
                  Kan ik begrijpen moest ik kiezen tussen een Alpina of een beter uitgeruste 3 ik zou niet twijfelen.

Maar zoals rabbit zegt die exclusiviteit daalt wel wat met die D3.

Comment

320d chippen en de 19" Alpinavelgen (en uitlaat) eronder!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                      se zot...
                      OO 00 OO

Comment

Met dat zalige Alpina interieur en de andere nodige addenda?

Een D3, zeer zeker. Ik ben nog altijd verliefd op die alpina interieurs als dat van de B5, B7, ...

Al was het maar om eens anders te doen dan de rest.

Trouwens je alpina kan ook nog gechipt worden, want wat Alpina gedaan heeft is een grotere Garett Turbo erin gedraaid.

Comment

Het gewone sportstuur is wel beschikbaar, hoor. Alleen moet je dan het Alpina-logo missen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                            Normaal gezien zijn de Alpina-typische zaken zoals de uitlaat niet beschikbaar "after-market". Let wel : "normaal gezien". Bestellen bij de BMW-dealer (die Alpina mag doen) zal wel lukken, vermoed ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                              Trouwens je alpina kan ook nog gechipt worden, want wat Alpina gedaan heeft is een grotere Garett Turbo erin gedraaid.
                              Theoretisch. En niet enkel de turbo is veranderd, ook het inspuitsysteem is veranderd, er zit een grotere intercooler in (ook van de 330d), en de uitlaatlaatlijn is ook specifiek.

En waarom ik zeg "theoretisch" : Alpina heeft ook de motorelectronica aangepast, waardoor de auto eigenlijk "af fabriek" al behoorlijk getuned is.

En dan nog ... het is en blijft een 2-liter met één turbo. Dus het motorblok wordt al zoveel harder op proef gesteld. Kan wel zijn dat de turbo zwaarder is, feit blijft dat het vermogen nog altijd uit 2 liter wordt gepuurd.

Ik vind 't chippen van een 320d al behoorlijk "link" (maar nog aanvaardbaar), maar een D3 ga je nou toch niet meer aan een chipperke geven ? Stel dat men daar dan b.v. 240 pk uit haalt en 470 Nm ... dan moet dat ding zodanig rauw en nukkig zijn (1.9TDI 150 x 2) dat 'ie niet meer aangenaam te rijden valt. Turbogat van hier tot in Shangai en een on/off-karakter waar zelfs de getrainde nek van een F1-piloot van verzuurt...

Comment

• Aangezien de meesten die dit topic bezoeken toch niet gaan kijken in het essen-topic post ik ze hier nog maar eens.

Over aldanniet knap of lelijk ga ik mij niet uitspreken, dat mag iemand anders doen

Comment

• Die witte vind ik niet zo knap , die kaki wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
                                    Die witte vind ik niet zo knap , die kaki wel.
                                    Omgekeerd.

Comment

• ik vind ze beiden magistraal

Comment

Om eerlijk te zijn vind ik de meeste Alpina's niet echt mooi in dat alpinablauw. Op foto althans, in het echt kom je ze niet veel tegen.
                                        Dan heb je de 6 toch nog niet gezien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                                          Dan heb je de 6 toch nog niet gezien?
                                          Zowel op de 6 als alle andere Alpina modellen vind ik dat blauw echt prachtig.

Het enigste wat me ietwat tegensteeks aan Alpina is de lip op de voorbumper (met de letters Alpina erop)

Heb dit nog nooit in het echt gezien maar op foto kan dit me toch niet overtuigen.

Comment

Working...
                                          X