Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• de alpina van een buurvrouw

Comment

• ikke willen

2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
        Zowel op de 6 als alle andere Alpina modellen vind ik dat blauw echt prachtig.

Het enigste wat me ietwat tegensteeks aan Alpina is de lip op de voorbumper (met de letters Alpina erop)

Heb dit nog nooit in het echt gezien maar op foto kan dit me toch niet overtuigen.
        Op de meeste modellen zijn die letters en soms ook de lijntjes in reliëf uitgevoerd. En de andere kleur is gewoon een sticker die op dat reliëf wordt gehangen. Het is een gratis optie om die gekleurde stickers op de voorspoiler niet te hebben, net zoals het een gratis optie is om de gekleurde stickers op de zijkant te willen of niet.

Ik begrijp je mening wel, puur objectief gezien is 't niet altijd top qua looks. Maar het hoort gewoon keihard bij Alpina (en dat al érg lang), en daarom moet het gewoon zo vind 'k.

Hieronder b.v. een B10 in 't zwart zonder stickertjes. Dan valt 't echt goed mee.

En hieronder nog 'es eentje met de stickertjes in 't zilver. Op de E39 B10 vind ik 't zeer zeker niet misstaan.

Comment

• nog 2 foto's

Comment

• Prachtige car !
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• geen te kleine velgen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                geen te kleine velgen ?
                neen, ze zijn magnifiek !
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• deze met gele en in het wit, brrr

Comment

• Inderdaad af. Een Alpina wil niet opvallen, dus die tijdloze en nog altijd zoooo schitterende velgen in 18" zijn meer dan groot genoeg.

Jammer van de oersaaie kleurencombo (silbergrau/zwart).

Comment

• Gisteren even achter een Alpina D3 gereden:

Hoeveel pk en Nm heeft dit?
                      Bijgevoegde Bestanden
                      nls2000

Comment

• 200/410

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          200/410
                          Thanks! Wordt de 330d ook aangepakt door Alpina? Zo ja, hoe noemt men deze dan?
                          nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls
                            Thanks! Wordt de 330d ook aangepakt door Alpina? Zo ja, hoe noemt men deze dan?
                            Neen...
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Alpina heeft sinds kort de meest logische benaming geadapteerd die je je maar kan indenken. D of B voor diesel of benzine, en dan het nummertje van de reeks er achteraan. Dus D3, B6 enzovoort.

Mochten er van een bepaald model twee versies komen, dan zullen ze er hoogst waarschijnlijk wel weer de cilinderinhoud achter plakken, zoals vroeger ook soms werd gedaan. Bijvoorbeeld, mocht Alpina de 6-cilinder diesel ook onder handen nemen (which they will not), dan zou het b.v; D3 2.0 en D3 3.0 kunnen zijn.

Alpina heeft nu - vermoed ik - geen boodschap aan het onder handen nemen van de 3-liter diesel. BMW heeft zelf de twin-turbo 3-liter in 't gamma (een motor die in niet onbelangrijke mate met de know-how van Alpina is ontwikkeld, cfr. E39 D10 biturbo), en een single-turbo 3-liter diesel zou nauwelijks krachtiger zijn dan die laatste.

Binnenkort wordt de nieuwe B3 rijp. Of 'ie een 6-cilinder met drukvulling krijgt, of een atmosferische V8, is nog niet geweten. Beide pistes worden evenwel zwaar onderzoch én ontwikkeld, en er rijden al "stinknormale" BMW '3 rond met de beide Alpina proto-krachtbronnen in 't vooronder.
                              Langs één kant lijkt Alpina de weg van de drukvulling te zijn ingeslagen. Die weg lijkt me voor Alpina zeker niet de verkeerde, immers Alpina is de meest directe concurrent voor AMG. En BMW M blijft zich op de atmosferische hoogtoerige motoren concentreren.
                              Anderzijds is ook een goeie atmosferische dikke motor natuurlijk mogelijk. Een B3 met V8 zal ook geweldig goed aanslaan, en heeft trouwens al een voorganger met de E36 B8 4.6.

Ik durf er écht niet op te wedden wat 't wordt.

Comment

• let's kwijl

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

Comment

• knap! alleen jammer dat dat leder er zo versleten uitziet.

Comment

• inderdaad: interieur is lelijk

Comment

• Comment

• damn wat vind ik dit een ubergeile kar

Comment

• Comment

Working...
                                          X