Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hmm. Nochtans hebben ze momenteel geen roadster meer in 't gamma, en is de ombouw van 35i naar B3 biturbo echt zo goed als niks. Ze zouden dus erg snel een Roadster S klaar kunnen hebben.

    My lucky guess is dat we 'm op Genf 2010 al te zien krijgen. Ik verwacht de Z4M niet voor IAA 2011, dus ze kunnen er dan nog enkele van slijten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
      Als je 't mij vraagt is BMW op dit moment aan het sleutelen aan een Z4 M en zullen zij belissing tot productie nemen rond die periode ... en pas dan zal Alpina kunnen beslissen.
      Maar wat je zegt doet me wel aan iets anders ... iets horrible denken.

      Stel dat BMW, zoals bij de X5M/X6M en de komende M5, beslist om nu al bij de kleinere reeksen ook de biturbo sixpack wat te boosten (zoals de biturbo V8 uit de x50i wordt geboost tot de motor van de X5M e.a.), en die dan "M" noemen. Dan zit Alpina daar wel met een "softe" versie van. Minder leuk. En helemaal niet leuk mocht die turbo-trick ook tot in de lagere reeksen doorgevoerd worden (alhoewel, we zijn quasi nu al zeker dat de M-versie van de komende '1 een 4-pitter twin turbo wordt, so...).

      Tsjah, effe afwachten dus. Ik tip toch op Genève 2010. Motor uit de B3 biturbo, i.e. dus zo goed als stock BMW-motor. Met misschien iets meer dan 360pk (nu ja, de B3 biturbo levert bij metingen ook vaker 380pk dan 360pk, net zoals de stock x35i strooien ze dus behoorlijk hard naar boven). Hopelijk niet enkel met automaat, echter...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        (alhoewel, we zijn quasi nu al zeker dat de M-versie van de komende '1 een 4-pitter twin turbo wordt, so...).
        noooooo
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          (alhoewel, we zijn quasi nu al zeker dat de M-versie van de komende '1 een 4-pitter twin turbo wordt, so...)
          Huh?

          Nu liggen er toch ook 6-cilinder motoren in de 135i? Waarom dan niet vertrekken van dezelfde motor als de 135i.

          Comment


          • Zou ik toch ook niet zomaar durven te zeggen. Wat haalt ge uit zo een 2.0 turbo? Max 270 pk? Das minder dan een 135i en niet veel meer als een 130i. En voor veel klanten mogen ze er nog zo veen M'men op plakken als ze willen, liever een 6 dan een 4 cilinder.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              Zou ik toch ook niet zomaar durven te zeggen. Wat haalt ge uit zo een 2.0 turbo? Max 270 pk? Das minder dan een 135i en niet veel meer als een 130i. En voor veel klanten mogen ze er nog zo veen M'men op plakken als ze willen, liever een 6 dan een 4 cilinder.
              Euh, de ford cosworth blokjes zijn ook 4-cilinders en daar haalden ze +700pk uit. De lancer evo blokken van 't zelfde.

              BMW heeft nu veel ervaring met sequentieel geplaatste turbo's, dus ze zullen er toch genoeg uit kunnen halen, hoor.

              Comment


              • Betekent dat dan ook vaarwel sound?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                  Euh, de ford cosworth blokjes zijn ook 4-cilinders en daar haalden ze +700pk uit. De lancer evo blokken van 't zelfde.

                  BMW heeft nu veel ervaring met sequentieel geplaatste turbo's, dus ze zullen er toch genoeg uit kunnen halen, hoor.
                  Zo een blok gaat bmw nooit maken. Eerder iets wat te vergelijken is met een 2.0 tfsi in de s3.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                  Betekent dat dan ook vaarwel sound?
                  4 cilindersound ipv 6 cilinder sound, ja dus

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                    Zo een blok gaat bmw nooit maken. Eerder iets wat te vergelijken is met een 2.0 tfsi in de s3.
                    De 2.0tfsi is 'n single turbo blok, hé. Zoals Gilles al gezegd heeft, willen ze bij BMW met twin turbo's gaan werken.

                    Comment


                    • nieuwe 3 liter R6 is een single-turbo ...

                      Comment


                      • Foto van Simoni uit het Nurburgring Lovers topic, hope he doesn't mind.

                        Comment


                        • Alpina B8



                          Comment




                          • Comment


                            • Zotjes².

                              Comment


                              • E36 met V8. Heerlijk

                                Comment






                                • Comment


                                  • Prachtkar ...
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

                                    Comment


                                    • Wat een dik hok is dat

                                      Comment


                                      • Mag hier nog eens staan...

                                        Ik ben nu geen speciale E61 liefhebber qua esthetica, maar dit mogen ze toch met zeer veel graagte op m'n oprit parkeren, man

                                        Die pijpjes

                                        Comment


                                        • Zo een B5 touring vind ik pakken knapper dan de M5 touring.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X