de alpina van een buurvrouw
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzzZowel op de 6 als alle andere Alpina modellen vind ik dat blauw echt prachtig.
Het enigste wat me ietwat tegensteeks aan Alpina is de lip op de voorbumper (met de letters Alpina erop)
Heb dit nog nooit in het echt gezien maar op foto kan dit me toch niet overtuigen.
Ik begrijp je mening wel, puur objectief gezien is 't niet altijd top qua looks. Maar het hoort gewoon keihard bij Alpina (en dat al érg lang), en daarom moet het gewoon zo vind 'k.
Hieronder b.v. een B10 in 't zwart zonder stickertjes. Dan valt 't echt goed mee.
En hieronder nog 'es eentje met de stickertjes in 't zilver. Op de E39 B10 vind ik 't zeer zeker niet misstaan.
Comment
-
Alpina heeft sinds kort de meest logische benaming geadapteerd die je je maar kan indenken. D of B voor diesel of benzine, en dan het nummertje van de reeks er achteraan. Dus D3, B6 enzovoort.
Mochten er van een bepaald model twee versies komen, dan zullen ze er hoogst waarschijnlijk wel weer de cilinderinhoud achter plakken, zoals vroeger ook soms werd gedaan. Bijvoorbeeld, mocht Alpina de 6-cilinder diesel ook onder handen nemen (which they will not), dan zou het b.v; D3 2.0 en D3 3.0 kunnen zijn.
Alpina heeft nu - vermoed ik - geen boodschap aan het onder handen nemen van de 3-liter diesel. BMW heeft zelf de twin-turbo 3-liter in 't gamma (een motor die in niet onbelangrijke mate met de know-how van Alpina is ontwikkeld, cfr. E39 D10 biturbo), en een single-turbo 3-liter diesel zou nauwelijks krachtiger zijn dan die laatste.
Binnenkort wordt de nieuwe B3 rijp. Of 'ie een 6-cilinder met drukvulling krijgt, of een atmosferische V8, is nog niet geweten. Beide pistes worden evenwel zwaar onderzoch én ontwikkeld, en er rijden al "stinknormale" BMW '3 rond met de beide Alpina proto-krachtbronnen in 't vooronder.
Langs één kant lijkt Alpina de weg van de drukvulling te zijn ingeslagen. Die weg lijkt me voor Alpina zeker niet de verkeerde, immers Alpina is de meest directe concurrent voor AMG. En BMW M blijft zich op de atmosferische hoogtoerige motoren concentreren.
Anderzijds is ook een goeie atmosferische dikke motor natuurlijk mogelijk. Een B3 met V8 zal ook geweldig goed aanslaan, en heeft trouwens al een voorganger met de E36 B8 4.6.
Ik durf er écht niet op te wedden wat 't wordt.
Comment
Comment