Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
    De huidige b3 biturbo zal binnenkort door de B3S biturbo vervangen zijn.
    De motorbasis blijft onveranderd (3 liters biturbo, N54 BMW ), maar dank zij een (nog) lagere kompressie, kan de turbo druk nog wat verhoogt worden. De bijkomende warmte zal onder kontrol blijven dank zij een grotere olie radiator. Remmen zouden ook aangepast worden, zowel als de tachometer (graduatie to ... 330 km/h !)
    Nieuwe vermogen: 400 pk @ 6000 trs en 540 Nm @ 4500 trs.
    Nieuwe max snelheid: 300 km/h voor de sedan en coupé
    298 km/h voor de cabrio
    296 km/h voor de touring
    De sedan en coupé zouden de 1000 meters bereiken na minder dan 23 sekonden (niet officieel)
    Dat ze dit blok dan ook maar snel in de B5 lepelen!
    Stel je voor: een 'realistische' Alpina B5 met 3.0liter motor en 400pk. En daarnaast een high power versie van de B5 met een dikke V8 en meer dan 500pk.

Aangezien ze indertijd 2 versies uitbrachten van de Alpina B10 (obv de E39), met een 3.0i R6(uitgeboorde 2.8i), een een 4.6i V8 (uitgeboorde 4.4i), waarom zouden ze het dan nu niet kunnen doen met de B5?

Comment

• In Mariakerke staat er regelmatig een BMW 7 E32 met Alpina-striping geparkeerd, maar ik ben niet zeker of het wel een Alpina is: geen front-spoiler, geen Alpina-velgen, geen badges. Een BMW met alleen een Alpina-striping vind ik maar raar, maar je kan nooit weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
        In Mariakerke staat er regelmatig een BMW 7 E32 met Alpina-striping geparkeerd, maar ik ben niet zeker of het wel een Alpina is: geen front-spoiler, geen Alpina-velgen, geen badges. Een BMW met alleen een Alpina-striping vind ik maar raar, maar je kan nooit weten.
        waar ergens? ik moet redelijk veel in Mariakerke zijn daarmee.. zal er eens op letten

Comment

• moet nogal een kanon zijn, die nieuwe B3S!!! .... love it
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            waar ergens? ik moet redelijk veel in Mariakerke zijn daarmee.. zal er eens op letten
            Gérard Willemotlaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
              MrQ, waarom stel je je wagen hier niet even voor?

Daann, ik heb mijne wagen kort op die post voorgesteld: http://www.autoforum.be/showthread.p...15#post3431815

en hier voor de Aston: http://www.autoforum.be/showthread.p...28#post3633328

De laatste beelden van de B7 met stripes waren inderdaad hier nog niet gepubliceered, dus hier zijn ze:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                moet nogal een kanon zijn, die nieuwe B3S!!! .... love it
                400 pk

ik durf zeggen dat ik liever een Alpina zou hebben dan de M3

bij de B3 twijfelde ik nog, maar nu.. nah

Comment

• Striping maakt de B7 af, knap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                    In Mariakerke staat er regelmatig een BMW 7 E32 met Alpina-striping geparkeerd, maar ik ben niet zeker of het wel een Alpina is: geen front-spoiler, geen Alpina-velgen, geen badges. Een BMW met alleen een Alpina-striping vind ik maar raar, maar je kan nooit weten.
                    Gewoon even kijken naar de tellers en je weet het

En de B7 van MrQ:
                    Al zie ik een E24 liever met een kofferspoilertje
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Knappe B7! Zo'n kofferspoilertje zou inderdaad niet misstaan denk ik.

Comment

• [quote=MrQ;3886527]Daann, ik heb mijne wagen kort op die post voorgesteld: http://www.autoforum.be/showthread.p...15#post3431815

en hier voor de Aston: http://www.autoforum.be/showthread.p...28#post3633328

De laatste beelden van de B7 met stripes waren inderdaad hier nog niet gepubliceered, dus hier zijn ze:

[/quote

PRACHTIGE WAGEN ZEG]

Comment

• Alpina b3S biturbo

ALPINA has made it known that they will present an upgraded version of their 3 series model B3 Biturbo, now called B3 S Biturbo but still featuring the N54 biturbo engine (not the N55 that is now installed in the 335i). Apparently the boost has been raised some more in order to obtain 400hp at the flywheel (before: 360), torque has been raised to 540Nm at the flywheel (before: 500); no additional technical details are known for the time being, but rumours have it that at least a bigger oil cooler (offered as an option on the current B3) is installed from the factory.

The new B3S Biturbo can be ordered starting 15 February 2010, delivery July 2010. The official presentation will be made on the Geneva fair. The following data has been leaked:

400 hp @ 6000/min - 540 Nm @ 4500/min
                          Vmax - l/100km - CO2 g/km (xi in brackets)
                          sedan (E90): 300 (295) 9,7 224 (232)
                          touring (E91): 296 (291) 9,7 225 (234)
                          coupé (E929: 300 (295) 9,7 224 (232)
                          cabrio (E93): 298 9,7 225

EDIT: Here's a bigger photo of the B7 wheels, the new ones for the B3S will look identical:
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• daarom was er al een tijdje geen B3 biturbo beschikbaar in de configurator. ik ben toch geen fan van die felgen, voor de rest bring it on baby.

Comment

• Fak, wat een machine... 300 kmh per uur in een 3 Touring

ik wil

Comment

• Mijn droomkar in Touring...

Comment

• 1 van 30 stuks...

1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• dat
                                    is
                                    geil

Comment

• Prachtig in het groen en de goudkleurige striping maakt het af, maar de uitlaat in het midden vind ik daarentegen niet echt geslaagd.

Comment

• Wow, blijft geil

Dat wil ik nog wel naast mijn M635 zetten!
                                        1984 BMW M635CSi F u n
                                        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                          Prachtig in het groen en de goudkleurige striping maakt het af, maar de uitlaat in het midden vind ik daarentegen niet echt geslaagd.

Comment

Working...
                                          X