Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die 21'ers voor de 7 zijn prachtig.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Heb je al levering ontvangen van de B3s Biturbo, MrQ?

Bedankt voor de info over de B10 Biturbo trouwens, ik heb het plan maar laten varen. Voorlopig althans...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
        Heb je al levering ontvangen van de B3s Biturbo, MrQ?

Bedankt voor de info over de B10 Biturbo trouwens, ik heb het plan maar laten varen. Voorlopig althans...
        Graag gedaan.
        B3S: misschien volgende week... was mij beloofd tegen het einde van Juni. Die ligt nog in "produktie" bij Alpina in Buchloe. Grotendeels is het destijds in de BMW Regensburg fabriek gedaan. Toch zijn de laatste details in Buchloe verwerkt: spoilers, velgen, chassis nummer, een koeler vergangen voor een groter, en natuurlijk al de binnenkleding.

Ik was in Buchloe vorige week voor een kleine bezoek. De mijne heb ik niet gezien, maar ik was een andere B3S biturbo cabrio gegeven voor een uurtje. Man, wat een rocket! Ik heb details op de Alpina Board gegeven, ook met en paar foto's: http://www.m5board.com/vbulletin/alp...est-drive.html

Comment

• Dat verslagje heb ik al gelezen, en vroeg me daarom ook af of je ondertussen de jouwe hebt ontvangen. Nog effe op de tanden bijten dus
          Wat zijn de kleuren die je gekozen hebt?

Heb jij weet van meer informatie over de B5 biturbo? Bijvoorbeeld of ze daar in de toekomst, in tegenstelling tot de 'huidige' B5 (E60/E61), xDrive op zullen aanbieden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
            Het is Kris Odwarka, de sales rep voor Middle East en V.S. Hij is Duits, maar heeft in the VS gestudeert, dus spreekt hij perfekt engels. Zeer leuke man. Ik heb hem al en paar keren ontmoet.
            Ziet er mij een aangename typ uit

Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
            Graag gedaan.
            B3S: misschien volgende week... was mij beloofd tegen het einde van Juni. Die ligt nog in "produktie" bij Alpina in Buchloe. Grotendeels is het destijds in de BMW Regensburg fabriek gedaan. Toch zijn de laatste details in Buchloe verwerkt: spoilers, velgen, chassis nummer, een koeler vergangen voor een groter, en natuurlijk al de binnenkleding.

Ik was in Buchloe vorige week voor een kleine bezoek. De mijne heb ik niet gezien, maar ik was een andere B3S biturbo cabrio gegeven voor een uurtje. Man, wat een rocket! Ik heb details op de Alpina Board gegeven, ook met en paar foto's: http://www.m5board.com/vbulletin/alp...est-drive.html
            Schitterend, stel je B3 S aub voor zodra je hem hebt! Ik ben razend benieuwd hoe dat rijdt in vergelijking met een 335i.

Comment

Nog effe op de tanden bijten dus
              Tja, het begin toch nu echt wel pijn te doen

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
              Wat zijn de kleuren die je gekozen hebt?
              Alpina Groen II met Sattelbraun leder en sommige Alpina Identiteit elementen in optie (eerste keer op een 3 reeks, het zal een ontdekking ook voor mij zijn)

Heb jij weet van meer informatie over de B5 biturbo? Bijvoorbeeld of ze daar in de toekomst, in tegenstelling tot de 'huidige' B5 (E60/E61), xDrive op zullen aanbieden?
              Motor: V8 biturbo net zoals de B7 biturbo. Het kan gelijkaardig met de F10 M5 blijken (op papier) , maar dit zullen twee totaal andere beesten zijn in de werkelijkheid.
              F10 Alpina met XDrive: in ontwikkeling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
                Tja, het begin toch nu echt wel pijn te doen

Alpina Groen II met Sattelbraun leder en sommige Alpina Identiteit elementen in optie (eerste keer op een 3 reeks, het zal een ontdekking ook voor mij zijn)
                Dat is exáct hoe ik hem zou samenstellen
                Ik ben helemaal weg van het Alpinagrün, maar liefst nog in combinatie met de Lavalina-kleur Cognac... Zonde van de gigantische meerprijs. Is Lavalina eigenlijk te verkrijgen op een B3s biturbo? Golddekor zou het af maken, maar dat past minder en minder op de huidige Alpina's. Hopelijk verandert dat met de B5bt weer wat

Motor: V8 biturbo net zoals de B7 biturbo. Het kan gelijkaardig met de F10 M5 blijken (op papier) , maar dit zullen twee totaal andere beesten zijn in de werkelijkheid.
                F10 Alpina met XDrive: in ontwikkeling.
                Dat heb ik ook opgevangen. Eerst bleek er 'n beetje 'angst' te onstaan over het feit dat de initiële motorische setup gelijkaardig zou zijn, maar ongetwijfeld dat de Alpina meer kracht zal hebben bij lage toerentallen.

En heb je weet van een Alpina op basis van de Z4?

Comment

Is Lavalina eigenlijk te verkrijgen op een B3s biturbo?
                  Ja, met prijs 4800 voor enkel de zetels, en 9500 voor zetels, deuren en het centraal tunnel (maar niet het laag deel van het dashboard, die blijft zwart, in tegenstelling met de "Individual" kleding).
                  Lavalina leder is inderdaad een van de fijnste natuurlijke leder ter wereld. Dit is te vergelijken met Bentley premium leder of Rolls Royce.
                  Op een cabrio, is er toch een evident nadeel, op gebied van de bescherming tegen klauwen, regen, enz... Bovendien heeft BMW een "sun reflective" technology ontwikkeld voor de Cabrio leders (een bijkomende filter op het leder) die de warmte laat verdampen. Dit niet met Lavalina...
                  Dus, as Sattelbraun standaard in de prijs was, zal het zijn, met toch een paar extras...

En heb je weet van een Alpina op basis van de Z4?
                  No Z4 nu voorzien.
                  De positionering van Alpina is heel simpel (nog vorige week met hen besproken).
                  Ze krijgen elk jaar honderden aanvragen voor andere modellen, en soms unieke modellen (uit middle east of East: V12 met 4 turbos en 1000 pk's... alle gekke toys voor miljardairen).
                  Elk ontwikkeling voor een nieuwe model (voorbeeld: Z4) kost hen een paar miljoenen euros (interne en externe kosten). Ze moeten tenminste 500 wagen van dit model verkopen, om de kosten te recupereren.
                  Langs een endere kant zijn zij beperkt tot een produktie van ong. 1000 wagen per jaar (behalve US B7 die volledig in de V.S. worden verwerkt). De familie Bovensiepen wilt in Buchloe bijven, wilt niet verhuizen, en is geen fan van "groei voor het groei" maar eerder van "small is beautiful".
                  Dus is de equatie simpel: zij gaan voor de meest "verkoopbare" (maar altijd met de uiterste kwaliteit standaarden) ontwikkelingen in de traditionele BMW offerte, en ze hopen dat hun Alpina offerte 1000 aankopers kan overtuigen op een jaarlijkse basis. Tot nu toe hebben ze nog nooit gedwaald...so "why bother"?
                  Call it "easy go", maar zo'n bedrijf nog hebben na 40 jaren, met BMW er bij, zou ik wel willen.
                  Last edited by ; 20/06/2010, 14:30.

Comment

• Een filosofie die nog maar weinig huidige bedrijven er op na houden

Comment

• En nu enkele goodies voor de liefhebbers:

Comment

• Zó knap!
                        Meer graag
                        En van je B10 mag je ook altijd wat tonen!

Comment

Zó knap!
                          Meer graag
                          En van je B10 mag je ook altijd wat tonen!

Comment

• Zo een B10 blijft toch wel een pak klasse uitstralen!

Comment

• in kleuren:

Comment

• Schitterend, magistraal...
                                1984 BMW M635CSi F u n
                                1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• Last edited by ; 20/06/2010, 15:55.

Comment

• Magistraal.

De laatste foto is echt schitterend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                                      Magistraal.

De laatste foto is echt schitterend!
                                      Bedank, maar dit is toch een kleine formaat en lage kwaliteit . Nu is het waar dat de meeste fotos die gepubliceerd zijn, met mobile phone genomen worden, en dus is de kwaliteit gewoon afschuwelijk, maar de meeste mensen beseffen dit gewoon niet meer...

Ik heb een echte goede foto upgeload , als je dit waardeert (maar als link, want die file is echt dik) : http://rapidshare.com/files/40100435...90modified.jpg

Comment

• De E34 blijft in mijn ogen nog altijd BMW's mooiste 5-serie ooit geproduceerd, en Alpina voegt daar nog een pak schoonheid aan toe vind ik...

Ik vind alleen dat de jouwe nog de striping verdient!

Comment

• Wat een auto!

Comment

Working...
                                          X