Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Dat in Touring
    Geschift.
    Ik droom er van om 'n hedendaagse Alpina in het Alpinagrün en de Dekostreifen in 't goud naast de mijne te kunnen zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
      Geschift.
      Ik droom er van om 'n hedendaagse Alpina in het Alpinagrün en de Dekostreifen in 't goud naast de mijne te kunnen zetten.
      Jup, moet super zijn

Comment

• http://www.alpina-automobiles.com/al...mdownloads_pi1[pointer]=3

Best knap, met dat groen!

Comment

• En ze zijn ook geschift goed, hé, en met een ongekende prijs/prestaties/kwaliteit verhouding in dat segment.

In de laatste SportAuto (oid) (Duits) moet de Alpina B3s biturbo maar nipt de M3 berline Competition DKG laten voorgaan, maar scoort wel beter dan de C63AMG met Performance Pack, de Caddy CTS-V en (als hekkensluiter) de Lexus IS-F.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            En ze zijn ook geschift goed, hé, en met een ongekende prijs/prestaties/kwaliteit verhouding in dat segment.

In de laatste SportAuto (oid) (Duits) moet de Alpina B3s biturbo maar nipt de M3 berline Competition DKG laten voorgaan, maar scoort wel beter dan de C63AMG met Performance Pack, de Caddy CTS-V en (als hekkensluiter) de Lexus IS-F.
            Als een Alpina het al niet zou winnen van de VW Caddy zou het erg zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Als een Alpina het al niet zou winnen van de VW Caddy zou het erg zijn
              De Caddy wint natuurlijk, want daar kunnen 2 volwassen, 3 kinderen en hun bagage in.
              Het verbruik, de aankoopprijs, de verkeersbelasting en BIV zijn allemaal lager dan bij een Alpina.

Comment

• Die kleur vind ik niet fantastisch, en 't is een facelift ...

maar wel zot exclusief natuurlijk!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                Alpina heeft blijkbaar net nog wat officiële B3S biturbo - foto's losgelaten, en wiens exemplaar komt er in voor?
                MrQ, indeed

http://www.m5board.com/vbulletin/alp...ml#post1933153
                ZO jammer dat 't een nietroker is
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                  De Caddy wint natuurlijk, want daar kunnen 2 volwassen, 3 kinderen en hun bagage in.
                  Het verbruik, de aankoopprijs, de verkeersbelasting en BIV zijn allemaal lager dan bij een Alpina.
                  typisch UK humor.
                  Dit herinnert me aan een oude publicitieit voor de Citroen 2CV in UK. Het slogan was "Faster than a Ferrari". Men kon er onder de volgende lezen: "A 2CV travelling flat out at 71 mph will easily overtake a Ferrari Mondial travelling at 60 mph". Perfekt non-sense, erfenis van Monthy Python enz.
                  PS , ja, de groene B3S Cabrio op de Alpina website is in mijne bezit sinds Juli. Al bijna 6000 kms ermee. Droomwagen. Maar gevaarlijk te zetten in onervarende handen. Het is zo snel ! (bijz. de hernemingen: ik heb nog dit week een paar meters tussen ik en en Audi R8 gelaten) . Andere drijvers zien je gewoon niet komen met zo'n bullet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
                    (bijz. de hernemingen: ik heb nog dit week een paar meters tussen ik en en Audi R8 gelaten).
                    Het is inderdaad zeer close:

Comment

• Zelden gezien, zelfs bij 'n Lavalina-interieur: Krokoleder.

Comment

• Nice!

Comment

http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=liefyomhepdk

Zelden gezien, zelfs bij 'n Lavalina-interieur: Krokoleder.
                          Dat lijkt erg hard op de nappaleder-exclusiv uitvoering van de E60... 't Ding heeft geen uitgebreid leder ook ni ... vermoedelijk iemand die zeer inventief is omgesprongen met de typering van z'n stock BMW-interieur. Maar voor ik dat definitief poneer, eerst 'es ff zoeken...

Edit: yep, denk wel dat 't klopt, dus geen "speciaal croco-leder" (is croco trouwens niet veel scherper qua reliëf?), maar het nappa-exclusivleder van de E60.

Slechte foto:

Edit2: hmmm, toch niet. Exclusiv-leder nappa heeft ook die plaatsen in een (licht) ander generfd leder, hieronder zie je 't goed op de bovenbeensteunen, maar 't is niet zo croco-like generfd.

Dat in die alpina is toch duidelijk anders. My mistake.
                          Last edited by ; 28/10/2010, 19:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
                            typisch UK humor.
                            Dit herinnert me aan een oude publicitieit voor de Citroen 2CV in UK. Het slogan was "Faster than a Ferrari". Men kon er onder de volgende lezen: "A 2CV travelling flat out at 71 mph will easily overtake a Ferrari Mondial travelling at 60 mph". Perfekt non-sense, erfenis van Monthy Python enz.
                            PS , ja, de groene B3S Cabrio op de Alpina website is in mijne bezit sinds Juli. Al bijna 6000 kms ermee. Droomwagen. Maar gevaarlijk te zetten in onervarende handen. Het is zo snel ! (bijz. de hernemingen: ik heb nog dit week een paar meters tussen ik en en Audi R8 gelaten) . Andere drijvers zien je gewoon niet komen met zo'n bullet.
                            Wat een raket die B3 S!

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten

Vet!

Comment

• Of was dat bij de E39 final editions dat je zo'n speciaal generfd leder kon krijgen op die stukken? 'k Herinner me iets gelijkaardigs OEM van BMW alvast, misschien niet zo clearly croco maar toch iets in die zin. Toeme, maar wanneer en welk model?

Edit: nee, bijna zeker dat 't och iets van BMW is. 'k Herinner 't me zo, alleen vind ik niet meteen een gelijkaardige terug... Ik blijf erbij dat de 'speciale croco' bullocks is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Dat lijkt erg hard op de nappaleder-exclusiv uitvoering van de E60... 't Ding heeft geen uitgebreid leder ook ni ... vermoedelijk iemand die zeer inventief is omgesprongen met de typering van z'n stock BMW-interieur. Maar voor ik dat definitief poneer, eerst 'es ff zoeken...

Edit: yep, denk wel dat 't klopt, dus geen "speciaal croco-leder" (is croco trouwens niet veel scherper qua reliëf?), maar het nappa-exclusivleder van de E60.

Slechte foto:

Edit2: hmmm, toch niet. Exclusiv-leder nappa heeft ook die plaatsen in een (licht) ander generfd leder, hieronder zie je 't goed op de bovenbeensteunen, maar 't is niet zo croco-like generfd.

Dat in die alpina is toch duidelijk anders. My mistake.
                                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Of was dat bij de E39 final editions dat je zo'n speciaal generfd leder kon krijgen op die stukken? 'k Herinner me iets gelijkaardigs OEM van BMW alvast, misschien niet zo clearly croco maar toch iets in die zin. Toeme, maar wanneer en welk model?

Edit: nee, bijna zeker dat 't och iets van BMW is. 'k Herinner 't me zo, alleen vind ik niet meteen een gelijkaardige terug... Ik blijf erbij dat de 'speciale croco' bullocks is.
                                Jaja, hebbes. 't Is inderdaad helemaal gene croco maar gewoon het prefacelift nappaleder Exclusiv.

Hier in een 545i:

(niet zo goed zichtbaar maar bon)

Hier nog een mini-stukje zichtbaar in een 550i premops:

...

Ah, eindelijk goei foto's gevonden:

Dus:

"ALPINA Sonderleder (LAVALINA) mit Feinnappa und Krokolederprägung incl. ALPIINA-Logo"

Laat me niet lachen.
                                Last edited by ; 28/10/2010, 19:25.

Comment

• gTa

Comment

• Eigenlijk is het niet ZO verkeerd, bedenk ik nu.
                                    • Alpina Sonderleder -> klopt want Alpina voorziet hier en daar de blauw/groene blokjes en stikking. Hier ook, op de armleuningen in de deuren. En de email-logootjes kloppen ook.
                                    • Feinnappa -> klopt.
                                    • Crocolederprägung -> betekent "krokodillenlederlook", en dat is het.
                                    • Inkl. Alpina-Logos -> klopt ook.
                                    Enkel het Lavalina is verkeerd, en dat alles samen maakt natuurlijk dat het hard ruikt alsof die kar een Lavalina-interieur heeft, met special commission croc-leder inzetstukken... which it's not.

Comment

• Das wel minder.

Comment

• Z'adden mij bij mijn pietjen!

Comment

• 29/10 Fifth Gear: Tiff Needell doet een shout-out tussen de BMW 320d M-sport (184pk) en de Alpina D3 BT (214pk).

Resultaat op de track:
                                          BMW 1:25,9
                                          D3 1:24,2

Tiff's commentaar: "Smoother, smarter, rarer and significantly faster. My kind of diesel."

Aflevering is beschikbaar op Internet TV.

Comment

Working...
                                          X