Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gewaagd maar toch wel lekker dat kleurtje!




    Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.



    Fack, stiekem vind ik dat echt een retegeile bak Alleen jammer van de bekleding aan het stuur en versnellingspook



    Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.


    Terwijl de toch bezig zijn



    Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

    Comment


    • Foorbakken, naar Alpina normen.
      Sytner UK heeft bakken kritiek gehad voor het zo uitrusten van deze wagens.

      Comment


      • Second that. Een Alpina moet klasse uitstralen, iets wat niet kan gezegd worden van bovenstaande gevallen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Toen (vorige B5) zeker, nu is dat toch verminderd. 't Is niet louter chiptuning, neen ... maar de technische veranderingen zijn beperkt. Bij de B3 en de B5 zijn zelfs de turbo's identiek, dacht ik. Uitlaat en software, yep. Intake I wouldn't know. Koeling zeker (= belangrijkste, na de software). En zaken zoals de software van de versnellingsbak ook natuurlijk.
          Jup, zo is het. Over de turbo's ben ik niet zeker, ik hoor toch hier en daar dat die ook een upgrade hebben gekregen.

          Hier nog een aangenaam filmpje over de B3 S.

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
            Second that. Een Alpina moet klasse uitstralen, iets wat niet kan gezegd worden van bovenstaande gevallen.
            Voor zover je de toevoeging enorme velgen, dikke uitlaten, spoilers, lipjes, gouden stickers en blauwe tellers klasse kan noemen natuurlijk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
              Voor zover je de toevoeging enorme velgen, dikke uitlaten, spoilers, lipjes, gouden stickers en blauwe tellers klasse kan noemen natuurlijk.


              Sobere, klassieke velgen, iets dikker uitgevoerde uitlaten, een sober lipje, goud/zilver/zwarte accenten, en aangepaste tellerachtergrond, bedoel je dus.

              Wat de wensen van sommige klanten aangaat....jah
              Een Rolls-Royce kunde bij Mansory ook volledig laten verkloten door te gaan overdrijven..

              De meeste Alpina's stralen klasse uit, en wat is er nu mis met enkele typerende Alpina-details om ze uiterlijk te onderscheiden van een gewone BMW?

              BMW-performance heeft anders ook wel wat "foute" tuning.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten


                Sobere, klassieke velgen, iets dikker uitgevoerde uitlaten, een sober lipje, goud/zilver/zwarte accenten, en aangepaste tellerachtergrond, bedoel je dus.

                Wat de wensen van sommige klanten aangaat....jah
                Een Rolls-Royce kunde bij Mansory ook volledig laten verkloten door te gaan overdrijven..

                De meeste Alpina's stralen klasse uit, en wat is er nu mis met enkele typerende Alpina-details om ze uiterlijk te onderscheiden van een gewone BMW?

                BMW-performance heeft anders ook wel wat "foute" tuning.
                Ik begrijp natuurlijk dat ik tegen de schenen stamp van de Alpina-aanhangers. Maar zoals je zegt hangt het veel af van je smaak en hoe je een Alpina aankleedt. Voor mij persoonlijk liever in een sobere kleur en zonder logo's en stickers, en dan blinkt een Alpina meestal uit als wolf in schapenvacht. De B5 Touring van Matthi z'n vader bijvoorbeeld vind ik prachtig!

                Comment


                • Ik vind die blauwe en rode alpina zeer knap. Het is zelfs spijtig dat ze voor een grotendeels zwart interieur gegaan zijn, een bleker alpina interieur hadden deze auto's nog wat specialer gemaakt. En ondanks dat het alpina's zijn vind ik die kleuren niet echt voor foorbakken, een roze mss wel maar dat blauw en rood stralen rauwe sportiviteit uit en dat mag wel bij een alpina.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                    (...) dat blauw en rood stralen rauwe sportiviteit uit en dat mag wel bij een alpina.
                    Niet helemaal eens: de ziel van een Alpina is superprestaties met emotie en een minimum verlies aan comfort. Dat is niet de spirit van de jaren '70 'Batmobile' die ik nog altijd geweldig vind, maar de weg die Alpina is opgegaan de laatste decennia laat de deur open voor bovenstaand exhibitionisme. Het is wel zo dat als je een Alpina opzichtig gaat aankleden, je wel weet dat nodige peper onder de motorkap en in de ophanging en aanwezig is. Die auto's gaan gewoon. B5 met Switchtronic en minder pk's gaat zelfs harder vandoor dan een M5 op een sprintje.


                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    De huidige Alpina B5 heeft eigenlijk een motor zoals de B3: een "gechiptunede" en licht mechanisch aangepaste standaardmotor van BMW.
                    Tsja, 't is maar wat je licht aangepast noemt (Mahle zuigers bv?).

                    Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                    ....een jammer misverstand... het enige wat ze gemeen hebben is dat het inderdaad beide radiaalcompressoren zijn, maar de manier van werken is wel degelijk verschillend. (...).
                    Waw, superpost. Blij dat je die info deelt, heel interessant om lezen!
                    Last edited by ; 08/12/2010, 21:50. Reden: edit

                    Comment


                    • Mijne B10 aan de kust...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
                        Mijne B10 aan de kust...

                        Extreem dikke Alpina, zoals ik al eens gezegd heb

                        Comment


                        • Meer recente foto's, graag!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                            Meer recente foto's, graag!

                            De B10 heb ik al een tijdtje niet buiten gehaald. Momenteel zijn ze allemaal aan het slapen onder hun dekens !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
                              Mijne B10 aan de kust...

                              Geiler dan dit kan het front een sedan niet meer worden...

                              Comment


                              • die B10 is schitterend!!! proficiat
                                Porsche 996 GT3 RS
                                Porsche 964 RS
                                BMW ///M3 e30
                                Mercedes c250 CDI AMG
                                www.flamebox.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  De huidige Alpina B5 heeft eigenlijk een motor zoals de B3: een "gechiptunede" en licht mechanisch aangepaste standaardmotor van BMW.
                                  • De B3 en B3S hebben de biturbo 3-liter uit de 335i, aangepast door Alpina om resp. 360 en 400 pk te leveren (ongeveer). Maar daar zit erg weinig eigen ontwikkeling in.
                                  • De nieuwe B5 en de huidige B7 hebben een Alpina-versie van de biturbo 4,4-liter V8 (generatie N63), door Alpina van een goeie 400 naar ca. 500 pk gebracht middels (voornamelijk) aanpassing van de motorsturing (software).
                                  De vorige B5/B6/B7 hadden dus een uiterst speciale, en Alpina-only motor. De huidige B5/B6 en de toekomstige B6 hebben dat niet meer (net zomin als de B3 en B3S).
                                  Is een trend die mij totaal niet aanstaat.
                                  Zal ALPINA degraderen naar een veredelde chiptuner van BMW? Ik hoop dat ze nog de ruimte krijgen om zelf enkele benzineblokken te ontwikkelen, zonder het gebiedende vingertje van BMW...
                                  't Zijn imo de benzineblokken icm switchtronic die ALPINA echt groot gebracht hebben, niet de lavalina interieurs en esthetische opsmuk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                    't Zijn imo de benzineblokken icm switchtronic die ALPINA echt groot gebracht hebben, niet de lavalina interieurs en esthetische opsmuk.
                                    haha....oh so true!
                                    Porsche 996 GT3 RS
                                    Porsche 964 RS
                                    BMW ///M3 e30
                                    Mercedes c250 CDI AMG
                                    www.flamebox.be

                                    Comment


                                    • Iemand zijn Alpina kalender al toegekregen?
                                      Het fantastisch magazijn bij JM Martin antwoordde mij op 12 Nov:
                                      "Livraison prévue pour fin Novembre / début Décembre."

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                        ....een jammer misverstand... het enige wat ze gemeen hebben is dat het inderdaad beide radiaalcompressoren zijn, maar de manier van werken is wel degelijk verschillend.

                                        Alpina zou nooit met het G-lader principe kunnen leven, daar de levensduur van deze lader eerder beperkt is. De G-lader bouwt druk op via 2 "slakkenhuis-helften" die tangentieel tov mekaar bewegen... in 't Vlaams: 2 G-vormige helften draaien tegen mekaar en duwen de lucht van de buitenkant van de G naar 't midden. Fantastisch principe, geen enkel andere compressor haalt een danig adiabatisch rendement (drukopbouw gepaard met geringe warmte-uitwisseling). De G lader is ideaal voor inbouw in compacte ruimtes en waarbij relatief geringe vermogenswinst gevraagd wordt. Het grote nadeel is de wrijving tussen de 2 huis-helften waardoor revisie om en bij de 60k km nodig is => Alpina onwaardig.

                                        De A.S.A lader die Alpina gebruikt, werkt met een vaste behuizing (ook G-vormig) waarbij de lucht wordt samengeperst volgens het turbo-principe (schoepenwiel op vaste as). In tegenstelling tot bij de turbo wordt de ASA compressor aangedreven via een riem op de krukas. De ASA kost op stationair en lage toerentallen geen vermogen daar er een slim centrifugaalkoppelingetje tussen zit waardoor de turbine pas op iets hogere toerenatllen gaat meedraaien. Max toerental is ongeveer 100.000 rpm. Het is een mooi compromis tussen turbo en conventionele compressor.
                                        De ASA heeft om de 40.000km ook een onderhoudje nodig (centrifugaalveertjes), maar is lang niet zo onderhoudsonvriendelijk als de G lader. Het vergt dan ook niet veel moeite deze veertjes te vervangen in tegenstelling tot de complexere en relatief dure revisie van de G lader.
                                        Mich

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                                        Tsja, 't is maar wat je licht aangepast noemt (Mahle zuigers bv?).
                                        Vergeleken met wat Alpina vroeger aangeboden heeft: ja. De B3 heeft de zuigers die je vermeldt, een groter debiet bij de koeling, een licht gewijzigde inlaattract en andere software. (ik beperk me tot de motor) De turbo's zijn identiek, meen ik me te herinneren.
                                        De motor in de vorige B7/B5, en zoveel andere voorbeelden uit 't verleden, zijn toch van een ander kaliber. Drukvulling op oorspronkelijk atmosferische motoren, het benutten van "vreemde" blokken (b.v. 't 3-liter stalen blok uit de US E36 M3), vergroting van de cilinderinhoud door andere cilinderbussen (met/zonder uitboren), zuigers, drijfstangen, krukas, injectiesystemen, e.a.

                                        Maar dat doet niks af van het speciale van die auto's. Men bereikt gewoon hetzelfde resultaat op een gunstiger manier. Daar kunnen maar weinig mensen iets tegen hebben, lijkt me.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                        't Zijn imo de benzineblokken icm switchtronic die ALPINA echt groot gebracht hebben, niet de lavalina interieurs en esthetische opsmuk.
                                        Als je de switchtronic vermeldt, dan moet je ook de Alpina-ophanging vermelden, net zoals hun personaliseringsprogramma (eigen stofjes, houtfineer, vollederen interieurs). En nog meer dat al dat, zou ik de motoren (drukvulling, grotere cilinderinhoud) en de uitgekiende balans vermelden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                          Iemand zijn Alpina kalender al toegekregen?
                                          Het fantastisch magazijn bij JM Martin antwoordde mij op 12 Nov:
                                          "Livraison prévue pour fin Novembre / début Décembre."

                                          Ik ben vandaag bij JMM gestopt , als mijne mails onbeantwoord bleven. Alles stond nog in ongeopende dozen, blijkbaar al een paar dagen.. Dus ja, voor mijne St Nicolas: Kalendar, Paraplu, en een cover voor de E93.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X