Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
"groter debiet koeling" meent toch, als ik me niet vergis: grotere olie radiator, en een tweede water radiator. Quote van Andreas Bovensiepen himself: "the issue on the B3S was not the engine output, as we can easily pull 500 bhp out of this engine (N54, not N55!). The real issue is to keep the engine as cool as possible, especially given our new markets in Middle East"
"licht gewijzidge inlaat": op de B3S toch: een totale nieuwe luchtdoos, met Vortex effect die de invuling van cylinders 1 en 6 optimiseert (na de vaststelling dat de invulling in een ongelijkende manier werkte).
Over de ASA kompressors op de B5/B7: dit is geen "success story" geweest voor Alpina, te veel problemen, te veel tussenkomsten onder waarborg.
Over de toekomstige (nu hedendaagse) B5/B7 biturbo: misschien een minder evident verschil met de "stock" BMW , maar wie heeft feitelijk de nieuwe 4,4 liter twin turbo (EURO 6 compliant) voor BMW ontwikkeld? Raad U maar...
Comment