Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En die spoiler!
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• In het wit lijkt de achterkant inderdaad nogal massief. Maar in een andere kleur misschien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
        En die spoiler!
        Da's ook mijn ding niet, maar dat kan ik nog aanvaarden. Een E34 B10 Biturbo had er ook eentje hé.

Comment

• De E60 werd met de Alpina-addenda idd echt een pracht van een auto. Retedikke uitlaat zonder schreeuwerig te zijn, voorspoiler die goed bij 't basisdesign van de auto past, en de klassiek gestylede velgen die nog altijd modern en geenszins overdadig ogen.

Vroeger was het soms anders: de E34 bijvoorbeeld werd door de Alpina-addenda behoorlijk agressief en "anders". Knoert van een spoiler, velgen en banden die (toen, in die tijd) de looks van de auto drastisch wijzigden, knoert van een spoilerlip vooraan... subtiel was anders.

De E39 had net zoals de E60 ook 'n verfijnde, eerder elegante makeover ondergaan na bij Alpina langsgeweest te zijn: discreet spoilerlipje, uitlaat die 't achteraan wat potenter doet ogen en dat is het bijna zowat. Bij de E39/II B10 V8 S berline waren de 19" m.i. wel een beetje teveel van het goeie.

De nieuwe B5 vind ik ook terug iets meer de opvallende toer op gaan, maar nog altijd niet zo hard als de E34 toen. In 't wit vind ik 'm ook lelijk, maar wit is gewoon een kotskleur voor elke niet-camionette (en zeker voor 'n edel stukje vierwieler in berlinevorm oid ... enkele uitzonderingen zoals een sportwagen of een guitige stadsflitser waarop een witte kleur wel nog knap is). Vergeleken met de B7 is 'ie alvast een pak minder verkracht, vind ik. 't Is voor het eerst op de B5 dat ik de Classics nieuwe stijl ook mooi vind (op de B7 gelanceerd en daar echt niet om aan te zien).

Comment

Ik mis hier ook die Alpina stripes op de zijkant. In het wit vind ik een Alpina ni echt zo goed staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
              De vier uitlaten is hetgeen me 't meest stoort bij de huidige Alpina's. Iemand enig idee of je via Alpina zelf zulke dingen kan aanpassen aan je eigen goesting?
              Vooral bij een B3 touring en berline storen die mij. Bij een coupe/cabrio of bij de B5 zijn die mooi ingewerkt en dan vallen ze beter mee vind ik. Al is de subtiliteit bij een E61 voor mij echt meesterlijk!

Comment

• De vier uitlaten vind ik wel knap, maar die achterspoiler mag achterwege blijven.

Comment

Al sla je me dood, maar de huidige achterkant lijkt me conservatiever gedaan door Alpina dan die van de vorige B5

Comment

• nog een vergelijking

Toch ook in dezelfde trend doorgezet lijkt me.

Comment

• dat profiel

bron:http://www.alpina-automobiles.com/

Comment

• 2nd that

Comment

• Ik ben ook geen fan van de meeste Alpina-exterieurs, op de velgen na dan. Ideaal zou zijn standaard bumpers met 2 uitlaten links en niks van typeaanduiding, maar wel de Alpina Classic velgen.

Comment

• Je kon die E60 wel zonder die achterspoiler hebben toch?

Comment

• De F10 B5 is een auto die echt niet op foto pakt vind ik. In't echt 10x zo mooi! De spoiler en uitlaten kloppen gewoon ...

De E61 B5 moet zowat de meest understated auto zijn van het laatste decennium ... we hebben eentje lopen in saphir, met 18" Classics en zonder iets van Deko-set ... maar mét 525d-logo ... Subliem
                              Dat gaat je met een F10/11 B5 nooit meer lukken

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=187080232

Knappe B3, is dit een Lavalina interieur? Die auto heeft alleszins wel veel leder aan boord!
                              Schitterende B3!!! Staat wel al lang te koop ...
                              Heeft quasi alles van opties. Individual High End HiFi
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                Dat gaat je met een F10/11 B5 nooit meer lukken
                                Dus de F11 komt?

Comment

• Sowieso.
                                  Of het nu op Genève 2011 of Genève 2012 was, dat weet ik niet meer, maar ik herinnerde me dat iemand ooit zei dat hij in Genève wordt voorgesteld.
                                  Kan kloppen aangezien de F11 van BMW dan een half jaartje voorgesteld is, en dan komt Alpina meestal met z'n eigen modellen.
                                  Ik schat dat dan misschien tegen Frankfurt of Genève het jaar erna de Allrad er van komt. Als hij komt. *fingers crossed*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                    Individual High End HiFi
                                    Hebben wij ook op de 335i, echt schitterend audiosysteem!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Hebben wij ook op de 335i, echt schitterend audiosysteem!
                                      .
                                      Ik heb al een voorproefje kunnen hebben van de F11 bij de nieuwjaars brief van alpina. Ziet er echt prachtig uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door maximebraems Bekijk Berichten
                                        .
                                        Ik heb al een voorproefje kunnen hebben van de F11 bij de nieuwjaars brief van alpina. Ziet er echt prachtig uit
                                        Bedoel je dat je 'n soortgelijke tekening of foto hebt gezien zoals hetgeen als eerste ontsnapte over de B5 biturbo F10?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                          Bedoel je dat je 'n soortgelijke tekening of foto hebt gezien zoals hetgeen als eerste ontsnapte over de B5 biturbo F10?
                                          Is toch niet moeilijk om te voorspellen hoe die eruit gaat zien hè. Het verbaast me dat er nog geen rendering van bestaat.

Comment

Working...
                                          X