Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hello all...
I am back home ((Iceland)) after a 12 day EURO trip 10 days @ Nürburgring,, counting ~~~~~~ 18/19 laps by myself (( 4 lap cost 70€ ))
well to make a VERY long story short .. i got in contact with Hr. Rainer Witt and called him ,,
JA hello,, mein english iz nots zo goot, he said
but we understood each other VERY well,,,,,,,,, and yes he was available to see me,, my wife and two friends of mine,,
He said ,,,,,,,,kindly.. that pictures were absolutly not available,, he got a trouble when the other pics came on the internet
I can tell you this ,, folks,, as an ALPINA fanatic !!! heaven came close ,, his cars + his friend cars are so magnificient beutyful.. that i lost the language and wet my underwear many times,,
It is very hard to pick out ONE,, but some were more interresting than other
like........... B8 nr 001 bought by Tim Schrick new (( camshaft manufacter )) that car was not in the garage,, his son was driving it,,,,
B11 4.0 with oem ALPINA sportsitze in cloth the ONLY B11 with that option
B12 E31 many of them specialy the GLACIER-BLUE -->> the only one in that color
B6S 361.000 km ((224.000 mph+)) totally oem ,,,,, and on the way to ALPINA in februar 2009 for a total reconstruction
B12 E38 6.0,,,,,,,, first and only owner before.. Hr. ALPINA senior himself
A great day,, just a great day
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenGezond jaloers
Neen, gewoonweg verbaasd wat die man allemaal heeft. Als je dat dan zo 'ns bij elkaar ziet in één garage oogt dat wel imposant!
En jij bent niet ook maar een klein beetje verwonderd, dan?
Edith zegt dat'k beter eerst eens keek voor de vraag te stellen, '88 B10 dus.. Nice one!1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenGezond jaloers
Neen, gewoonweg verbaasd wat die man allemaal heeft. Als je dat dan zo 'ns bij elkaar ziet in één garage oogt dat wel imposant!
En jij bent niet ook maar een klein beetje verwonderd, dan?
Tuurlijk wel, maar als ik zo'n verzameling zou hebben, dan zou ik mijn hangar toch wat beter aankleden.
Zoals Jay Leno, b.v.:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenPlatingrau-metallic met Lavalina volleder Cognac:
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk heb die foto's nog al gezien en ben totaal teruggekomen van de zin naar Cognac-kleurig Lavalina. Da's sowieso 'gewolkt', en dat staat me in de verste verte niet aan, althans op foto. Ik ben benieuwd om 't eens irl te zien.Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIRL is 't prachtig. Lijkt zo goed op het buffelleder van vroeger, oogt heel erg hard naturel, meer dan "effen gekleurd" leder.
Kar heeft lang te koop gestaan bij Riller&Schnauck denk ik (Berlijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDat is voor zo ver ik weet half gepigmenteerd (waarschijnlijk buffel)leder, waardoor je nog die wolken krijgt. Er wordt een licht kleurpigment toegevoegd waardoor je een egaler effect krijgt maar toch nog het typische wolk effect van een natuurleder. Je krijgt een kleurvaster en minder gevoelig leder waar je toch nog natuurlijke effecten in hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk BerichtenWaarschijnlijk belange niet de meest spectaculaire uit die verzameling,
maar wat een schitterend ding:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenHangt iet wat van het type af en de bewerkingen die het ondergaan heeft. Je hebt natuur leder dat echt een mooi patina krijgt door de jaren heen en ander leer wordt echt lelijk en valt amper te onderhouden.
BMW zou blijkbaar ook nog Bison leder gehad hebben.
Meestal bedoelt men daar dikker leder mee van betere kwaliteit dat niet versterkt hoeft te worden voor toepassing op autostoelen.
(Water)buffelleder is wel iets compleet anders: da's een (natuur)leder dat anders is van textuur, eigenlijk helemaal niet glas van nature, maar het zit wat tussen leder en nubuck in. Het veroudert ook door vrij snel op droge of schuurplekken echt polen te gaan tonen, zoals nubuck.
Wordt (dacht ik) niet meer gebruikt in de automotive sector.
Idd, BMW had 't een heel aantal jaren als duurste leder in optie op o.a. de E23 '7, E24 '6, E28 '5, E31 '8, E32 '7, E34 '5 en als ik me niet vergis ook nog (eventjes) op de E38 '7. Bij de '5 alvast enkel op de duurdere modellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BM003VV Bekijk Berichten
[/URL]
Comment
-
Met natuurleder bedoel ik het leder wat nog de natuurlook heeft en dat wordt normaal wel van het betere leder gemaakt omdat je geen of zo min mogelijk "fouten" in je leer mag zien, want er komt geen laagje kleur over.
De textuur ligt aan het beest en aan het feit dat zo goed als alle leer wat wij vandaag kennen (in de auto industrie) een print heeft.
Leder is fascinered
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenMet natuurleder bedoel ik het leder wat nog de natuurlook heeft en dat wordt normaal wel van het betere leder gemaakt omdat je geen of zo min mogelijk "fouten" in je leer mag zien, want er komt geen laagje kleur over.
De textuur ligt aan het beest en aan het feit dat zo goed als alle leer wat wij vandaag kennen (in de auto industrie) een print heeft.
Leder is fascinered
Alle leder wordt wel gekleurd, dacht ik (eventuele uitzonderingen van erg duur en superegaal leder dat zo kan worden verwerkt, met een - denk ik - gigantische prijs?). Zelfs het (wat Italianen zo mooi cuio noemen) "huidskleur" leder. Da's no way egaal genoeg om zo zonder kleuring in een auto of op een meubel te steken.
Ik dacht (maar kan me vergissen) dat natuurleder eigenlijk oorspronkelijk de term is voor leder van dieren die niet speciaal voor hun huid worden gekweekt en/of geslacht (dus in het wild levende dieren). Daar is het inderdaad soms zoeken om (zeker voor grote vellen) foutloos leder te vinden (littekens van prikkeldraad, teken ea).
Anderzijds leid ik uit de omschrijving ook soms af dat met "natuurleder" wordt gepoogd om de betere ledersoorten van de gewone te onderscheiden (en of er dan echt een kwaliteitsverschil in het oorspronkelijke product zelf zit, is nog maar de vraag ... want bij het looien en prepareren voor gebruik in automotive kan men dezelfde lap tot glad karton of zacht babyvelleke verwerken ... met limieten natuurlijk). De goedkoopste ledersoorten worden "geschoren" zodat een zeer dun velletje leder dat goed oogt, op een laagje leder (of ander materiaal) wordt aangebracht dat helemaal zo mooi niet hoeft te zijn, om het uiteindelijk toch sterk genoeg te hebben voor een autozetel.
En tenslotte (en ik denk dat dat het meest correct is) interpreteer ik de term ook geregeld als "leder dat zijn natuurnerf heeft behouden". Want het overgrote deel van 't leder dat we in auto's zien, heeft een kunstmatig aangebrachte, geaccentueerde of net afgezwakte nerving.
Leder is inderdaad
Comment
-
Natuurleder is leder zonder andere behandeling dan de kleuring. Gewoon dierenhuid. Zeer komfortabel, ademend, maar zeer gevoelig aan vlekjes en scratches. Bv: Merino leder bij BMW, Lavalina leder bij Alpina. Hoe dik de leder (buffalo) , hoe beter . Men spreek eerder van "full grain" (totaliteit van de huid) .
In tegenstelling, "leder" als standaard uitrusting (bv. Dakota en Montana leder bij BMW) zijn beschermd door een coating of een plastiek (polyurethane) laag. Die is zeer dun, maar wat U voelt is wel plastiek... met vele zeer kleine gaten erin , om de zweten te laten ademen. Voordeel : wasbaar, bijna onmogelijk om een vlek te maken , gemakkelijk te onderhouden (terwijk natuurleder vraagt regelmatig lederroom). Men spreekt daar over top grain, split grain, or bycast leather....
Meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Leather
Mensen die nooit een Lavalina of de benoemde Connolly leder gevoelt hebben hebben geen idee of hoe soepel een Full Grain leder kan voelen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenMet natuurleder bedoel ik het leder wat nog de natuurlook heeft en dat wordt normaal wel van het betere leder gemaakt omdat je geen of zo min mogelijk "fouten" in je leer mag zien, want er komt geen laagje kleur over.
Leder is fascinered
Natuurproducten
't Aangenaamste leder dat ik ooit voelde was in 'n Bentley, maar uit de replies van gTa leid ik af dat Lavalina nog een stuk hoger staat qua kwaliteit?
Comment
Comment