Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
+ YouTube Video
Op 0.43 en 3.10 is de B5 biturbo te zien.
Wat een mens in godsnaam bezielt om zich daarmee bezig te houden ('n dergelijk filmpje) kan ik niet begrijpen, alleszins.
Comment
-
En nog 'n interessant topic er bij, over de B5 biturbo Touring die blijkbaar sinds vorige week te bestellen is.
Edit, leuk:
mit den 400,- Euro für die Abholung in Buchloe fährst Du - im Vergleich zu Händlerlieferung (700,- bis 950,-Euro) oder sogar BMW Welt (555,- Euro OHNE Zulassung) noch recht preiswert. Außerdem liegt da sicher ein Fläschchen Wein im Kofferraum und der Tank ist voll (das ist nicht selbstverständlich).Und es gibt noch ein Erinnerungsfoto mit schönem Rahmen vor den heiligen Hallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk BerichtenNatuurleder is leder zonder andere behandeling dan de kleuring. Gewoon dierenhuid. Zeer komfortabel, ademend, maar zeer gevoelig aan vlekjes en scratches. Bv: Merino leder bij BMW, Lavalina leder bij Alpina. Hoe dik de leder (buffalo) , hoe beter . Men spreek eerder van "full grain" (totaliteit van de huid) .
In tegenstelling, "leder" als standaard uitrusting (bv. Dakota en Montana leder bij BMW) zijn beschermd door een coating of een plastiek (polyurethane) laag. Die is zeer dun, maar wat U voelt is wel plastiek... met vele zeer kleine gaten erin , om de zweten te laten ademen. Voordeel : wasbaar, bijna onmogelijk om een vlek te maken , gemakkelijk te onderhouden (terwijk natuurleder vraagt regelmatig lederroom). Men spreekt daar over top grain, split grain, or bycast leather....
Meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Leather
Mensen die nooit een Lavalina of de benoemde Connolly leder gevoelt hebben hebben geen idee of hoe soepel een Full Grain leder kan voelen...
Nu dacht ik wel vernomen te hebben dat veel "natuurleder" weldegelijk ook wordt gelooid met additieven (en dus niet enkel natuurleder zonder vs. niet-natuurleder met). Bijvoorbeeld het Merino leder uit de BMW M modellen, en ik vermoed ook dat van BMW Individual, is niet "zuiver natuur". Er worden ook beschermingsmiddelen gebruikt (geïmpregneerd) tijdens het looien. Maar misschien (veel) minder dan bij gewoon "daily use" leder?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenLeno's garage vind ik subliem.
Het heeft niet echt die 'werkplaatssfeer', maar die vintage posters e.d. zijn echt super.
Comment
-
Alpina B5 Bi-Turbo Touring te configureren op alpina.de:
Deze wordt pas in Geneve officieel gelanceerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenZo'n bruine met golddekor is wel lekker!
Comment
-
Deze week 'n bezoekje gebracht in Buchloe. Maar waar te beginnen met 't verhaal?
'n Heel gemoedelijke ontvangst, rustig wat gedronken met de heer Weber, welke 'n zéér ruime kennis bleek te hebben over het hele reilen en zeilen in het bedrijf: huidige modellen, oude modellen, toekomstige modellen waar in se nog weinig tot niets over geweten is, wie wat heeft besteld...
Na hem te hebben bestookt met een hele hoop vragen de kans gekregen om met de B7 biturbo Allrad te rijden. Droom van een wagen, luxe tot en met, knap uiterlijk en een schitterende motor met bak-ken koppel. Alleen stoorde me 1 ding: de boite. De B7 heeft nog een 6-gang, en slecht is deze niet, maar je merkt dat ze onderhand wat gedateerd is. Een limousine van dat kaliber mag bij constant 160km/h niet aan 3000 toeren/min rijden, vind ik. 't Geeft overigens een storend geluid, dat je wel kan appreciëren bij regelmatig versnellen, maar niet wanneer je gedurende een uur aan die snelheid rijdt, vind ik. Vanaf de facelift in mid-2012 zou 'ie de 8-gang krijgen. De Allrad merkte je weinig van gezien de afwezigheid van natte/besneeuwde wegen. Zonde!
Even daarna dan met de B5 biturbo (sedan, Touring nog niet te rijden voor Genève) gereden. Wat. Een. Droom. Onvoorstelbaar hoe snedig dat ding rijdt, een heel stuk lichter aanvoelend dan de B7, en de 8-gang draagt daar zeker z'n steentje toe bij. Voor mij een heel stuk boven de B7 uitstekend dus. Of hoe een boite een dergelijk verschil kan maken... 't Sperdiff zorgt ook voor 'n aangename stabiliteit wanneer je op wat bemodderde plekjes op veldwegen.
Aangezien de B7 niet dermate vaak besteld wordt stonden in de werkplaatsen vooral modellen van de D3/B3- en B5-reeks. Het exemplaar dat wij reden van deze laatste was gemaakt in Alpinablau met Oyster interieur en Pianolack. Niet lelijk, maar absoluut niet mijn kopje thee. Een ander testexemplaar was uitgerust in een Saffierzwarte kleur met Cognac gewolkt + zwarte Piping Lavalina. Gadverdamme dat was knap.
In de werkplaats dan stonden enkele B5 biturbo's waaronder eentje in Alpinagrün met Birke en een -denk ik- groen biesje. Erg knap, maar een ietwat warmer interieur kan mij meer bekoren. In die ruimte stond ook nog een legendarische B7 Turbo S (sedan) die helemaal gerestaureerd zou worden. Mr. Weber vertelde ook nog dat een Luxemburgse klant van Alpina een dergelijke auto in 't verleden voor de mooie som van 100.000 euro he-le-maal had laten restaureren, zodat 'ie was alsof hij net van de band rolde.
De Sattlerei als eindpunt was ook een knap staaltje craftsmanship: aan één Lavalina-interieur wordt gedurende 14 dagen gewerkt. Quasi alles wordt met de hand gedaan, behalve twee machines: eentje voor laser-matig het leder te snijden en eentje waardoor een lapje leder zodanig 'afgeraspt' (of beter: aan de onderkant met mesjes zodanig besneden) wordt dat het dun wordt als een vel papier. 't Nut van dat laatste? Als je de knopjes van de zetelbediening wil bekleden met leder... Echt geschift.
Er reed ook nog een nieuwe 6 coupé rond die ongetwijfeld een vermomde (gecamoufleerde) B6 was, gezien de gezonde roffel, de OAL-plaat en de Alpina-classics.
Als weetje vertelde de beste man nog dat Burkhard Bovensiepen van elk model van Alpina een exemplaar houdt, soms zelfs het allereerste productiemodel... behalve van de 2002 tii Alpina. Althans, zo werd ons verteld.
Erg knap, leerrijk, (nog meer) bewondering kwekend en magisch. Bedankt aan Alpina en nog meer aan wie 't mogelijk maakte!
Comment
-
Wel, er zijn een aantal foto's genomen van de B7, maar eens je zo bezig bent met het bekijken en 'leren kennen' van die auto's ontgaat je de gedachte om verder met je camera bezig te zijn... En daar komt nog 'ns boven op dat ze wensten dat er geen foto's werden genomen, vooral bedoeld op hetgeen binnen in de werkplaats. Van de B7 Turbo S en de groene B5 biturbo had ik er graag enkele genomen maar ik merkte dat Weber dat niet zo graag wou.
Reden te meer om het niet bij roadtrips/fotoreportages te plaatsen.
De genomen foto's plaats ik hier binnenkort wel 'ns.
Comment
-
Ik denk er plots aan: de B7 Allrad had nummertje #004 en de B5 was #014 als ik me goed herinner.
Foto's van de B5 heb ik op alpina-forum gevonden:
Comment
Comment