Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
Effe zien of 'ie antwoordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskien een fortuin aan benzine1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa'k Heb 'm gemaild met de vraag hoe 't komt dat zijn prefacelift E46 Coupé van 09/02 een 3.4 heeft steken, aangezien (als ik me niet vergis) de 3.4 (B3s) maar debuteerde in 2003...
Effe zien of 'ie antwoordt.
keep us posted
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskien ie geeft zelf aan dat het over de 3.3 gaat dus het zal wel de 280pk versie zijn (en volgens zijn testrun haalt ie 325pk op de bank )
keep us posted
De foto toont trouwens ook duidelijk een 3.4-motorafdekking, 't getalletje staat erop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaNeenee, de B3s had de "3.4", maar dat was een 3,35-liter (3.346 cm³ om exact te zijn). De B3 had de "3.3" liggen en dat was een 3,3-liter (3.300 cm³ om exact te zijn).
De foto toont trouwens ook duidelijk een 3.4-motorafdekking, 't getalletje staat erop.
Ha, op die website die ie derbij geeft, daar had ik nog niet gekeken..
daar zegt ie wel dat het een 3.4 is (ik had het over de advertentie zelf).
Rare dinges
Nou ja, het kan misschien wel hé
Ik ben al facelift E39's B10's tegengekomen met de 3.3 motor derin terwijl ie de V8 "zou" moeten hebben.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spykerhier volg ik jullie toch effe niet hoor, ok super exclusief dat misschien wel maar ik heb de bestaansreden van deze kar nooit goed gesnapt. Ik dacht altijd dat M racewagens maakt en dat Alpina voor snelle luxewagens zorgt. Dit vind ik dus maar een mislukt compromis tussen de 2. Neem daar bovenop nog eens de lelijke striping (heiligschennis waarschijnlijk ), velgen die naar mijn mening niet bij de wagen passen en dat hout binnenin is ook niet echt mijn smaak. Doch heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat die 6-cyl wel lekker doorgeeft
Comment
-
Zo'n B6 S is eigenlijk een unicum in de Alpina-geschiedenis, omdat het de enige serie-Alpina is (zo uit de catalogus te kopen zonder beperkingen) die gebouwd is op basis van een M-model van BMW.
Het ding rijdt net quasi zo goed als een gewone M (enkel de zwaardere motor kan misschien een voor experten nadelig zijnde "onbalans" met zich mee brengen, wij gewone stervelingen echter zullen daar nooit enig nadeel van ondervinden), en gaat nog 'es een pak beter vooruit dan welke standaard BMW E30 M3 ook...
Schitterend.
De striping is voor mij ook iets dubieus ... maar op zo'n classic bak misstaat dat géénszins. Als collector's item is dit een droombak, zoveel waardevoller dan zelfs een A1 SportEvo of Cecotto.
In de advertentie staat dat er maar 62 exemplaren van bestaan worldwide. Dat lijkt me geen kwakkel te zijn, maar erg goed mogelijk. De eigenaar zal 't trouwens wel hebben opgezocht. Trek daar nog enkele exemplaren van af (volledig verneükt door "tjOENers", ongeval, ...) en je hebt dus met een héél erg exclusief voertuig te maken.
Dertigduizend euro lijkt me eerder een "hey, als er een zot is die 't daarvoor over heeft, why not?"-vraagprijs te zijn, maar een béétje Alpina-liefhebber met nog wat plaats over in de garage ... die geeft dat er graag voor, lijkt me.
Schitterende kar. De ultieme road-legal OEM E30, exclusiever bestaat niet, sneller evenmin.
Comment
Comment