Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
    heb het hier es uitgerekend en als ie 500km met 1 tankje zou doen zou ie er ongeveer een dikke 2 miljoen ouwe belgische franken aan benzine der hebben doorgejaagd
    Welk verbruik reken je?

Comment

'k Heb 'm gemaild met de vraag hoe 't komt dat zijn prefacelift E46 Coupé van 09/02 een 3.4 heeft steken, aangezien (als ik me niet vergis) de 3.4 (B3s) maar debuteerde in 2003...

Effe zien of 'ie antwoordt.

Comment

en een fortuin aan benzine
        ik ging net zeggen ... 350.000 km met een sportieve V12 in een zware limousine ... ik zou niet willen uitrekenen hoeveel geld ik weggegooid zou hebben
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
          Welk verbruik reken je?

het was maar een grove schatting hoor, ik rekende op 500km met 90 euro benzine maar de benzine was 5 jaar geleden ook een pak goedkoper, dus mijn schatting is tussen de 50-60000 euro weg, foetsie, dada

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            'k Heb 'm gemaild met de vraag hoe 't komt dat zijn prefacelift E46 Coupé van 09/02 een 3.4 heeft steken, aangezien (als ik me niet vergis) de 3.4 (B3s) maar debuteerde in 2003...

Effe zien of 'ie antwoordt.
            en ie geeft zelf aan dat het over de 3.3 gaat dus het zal wel de 280pk versie zijn (en volgens zijn testrun haalt ie 325pk op de bank )

keep us posted

Comment

en ie geeft zelf aan dat het over de 3.3 gaat dus het zal wel de 280pk versie zijn (en volgens zijn testrun haalt ie 325pk op de bank )

keep us posted
              Neenee, de B3s had de "3.4", maar dat was een 3,35-liter (3.346 cm³ om exact te zijn). De B3 had de "3.3" liggen en dat was een 3,3-liter (3.300 cm³ om exact te zijn).

De foto toont trouwens ook duidelijk een 3.4-motorafdekking, 't getalletje staat erop.

Comment

Neenee, de B3s had de "3.4", maar dat was een 3,35-liter (3.346 cm³ om exact te zijn). De B3 had de "3.3" liggen en dat was een 3,3-liter (3.300 cm³ om exact te zijn).

De foto toont trouwens ook duidelijk een 3.4-motorafdekking, 't getalletje staat erop.

Ha, op die website die ie derbij geeft, daar had ik nog niet gekeken..
                daar zegt ie wel dat het een 3.4 is (ik had het over de advertentie zelf).
                Rare dinges

Nou ja, het kan misschien wel hé
                Ik ben al facelift E39's B10's tegengekomen met de 3.3 motor derin terwijl ie de V8 "zou" moeten hebben.

Comment

• De facelift E39 was ook als B10 3.3 te krijgen.

Comment

De facelift E39 was ook als B10 3.3 te krijgen.

dat wist ik, maar niet dat de E46 PréFL met de 3.4 te krijgen was

Comment

• Dat wist ik ook niet. Tot bewijs van 't tegendeel, weet ik dat nog altijd niet trouwens.

Comment

Dat wist ik ook niet. Tot bewijs van 't tegendeel, weet ik dat nog altijd niet trouwens.

ofwel heeft ie er zelf een 3.4 ingelepeld die al 85.000km heeft gelopen terwijl zijn wagen er zelf al 215.000 opzitten heeft

Comment

Zo een geil ding! En maar 9500 km!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo
                            Zo een geil ding! En maar 9500 km!
                            x10

Comment

x10
                              Ow sorry
                              Kdacht al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo
                                Ow sorry
                                Kdacht al

kan geen kwaad hoor, maar wat had je gedacht voor 3000 euro?

Comment

kan geen kwaad hoor, maar wat had je gedacht voor 3000 euro?
                                  Zou me niet misvallen.

Comment

hier volg ik jullie toch effe niet hoor, ok super exclusief dat misschien wel maar ik heb de bestaansreden van deze kar nooit goed gesnapt. Ik dacht altijd dat M racewagens maakt en dat Alpina voor snelle luxewagens zorgt. Dit vind ik dus maar een mislukt compromis tussen de 2. Neem daar bovenop nog eens de lelijke striping (heiligschennis waarschijnlijk ), velgen die naar mijn mening niet bij de wagen passen en dat hout binnenin is ook niet echt mijn smaak. Doch heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat die 6-cyl wel lekker doorgeeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker
                                      hier volg ik jullie toch effe niet hoor, ok super exclusief dat misschien wel maar ik heb de bestaansreden van deze kar nooit goed gesnapt. Ik dacht altijd dat M racewagens maakt en dat Alpina voor snelle luxewagens zorgt. Dit vind ik dus maar een mislukt compromis tussen de 2. Neem daar bovenop nog eens de lelijke striping (heiligschennis waarschijnlijk ), velgen die naar mijn mening niet bij de wagen passen en dat hout binnenin is ook niet echt mijn smaak. Doch heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat die 6-cyl wel lekker doorgeeft
                                      hoeveel zijn er daar eigenlijk van gemaakt?

Comment

• Zo'n B6 S is eigenlijk een unicum in de Alpina-geschiedenis, omdat het de enige serie-Alpina is (zo uit de catalogus te kopen zonder beperkingen) die gebouwd is op basis van een M-model van BMW.

Het ding rijdt net quasi zo goed als een gewone M (enkel de zwaardere motor kan misschien een voor experten nadelig zijnde "onbalans" met zich mee brengen, wij gewone stervelingen echter zullen daar nooit enig nadeel van ondervinden), en gaat nog 'es een pak beter vooruit dan welke standaard BMW E30 M3 ook...

Schitterend.

De striping is voor mij ook iets dubieus ... maar op zo'n classic bak misstaat dat géénszins. Als collector's item is dit een droombak, zoveel waardevoller dan zelfs een A1 SportEvo of Cecotto.

In de advertentie staat dat er maar 62 exemplaren van bestaan worldwide. Dat lijkt me geen kwakkel te zijn, maar erg goed mogelijk. De eigenaar zal 't trouwens wel hebben opgezocht. Trek daar nog enkele exemplaren van af (volledig verneükt door "tjOENers", ongeval, ...) en je hebt dus met een héél erg exclusief voertuig te maken.

Dertigduizend euro lijkt me eerder een "hey, als er een zot is die 't daarvoor over heeft, why not?"-vraagprijs te zijn, maar een béétje Alpina-liefhebber met nog wat plaats over in de garage ... die geeft dat er graag voor, lijkt me.

Schitterende kar. De ultieme road-legal OEM E30, exclusiever bestaat niet, sneller evenmin.

Comment

Working...
                                        X