Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa

    Vroeger was een C2 net zoals een B6 een BMW E30 3-reeks met zescilinder op benzine.
    dus je hebt 'm dan nog onterecht een B3 genoemd



    maar je hebt een punt, als ik de ouwe benaming bekijk is het bij mij soms ook van:

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
      dus je hebt 'm dan nog onterecht een B3 genoemd
      Neen, want de E30 met uitvergrote M20 (dus de kleine zescilinder, niet de "grote" M30-motor uit de E30 B6 die uit de grotere BMW-reeksen stamt) heeft zowel bestaan onder de naam C2 als onder de naam B3.

      Je hebt dus een C2 2.7, als een B3 2.7. De B6-variantes hadden allemaal de big six in 't vooronder.

      That's what i mean : how the hell...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa


        't Is toch waar? Zo'n incoherente naamgeving, toen! Nu is 't logisch geworden : B voor benzine, D voor diesel, en het nummertje erachter is de reeks. Punt.

        Vroeger was een C2 net zoals een B6 een BMW E30 3-reeks met zescilinder op benzine. Of een E34 B10 3.5 met 6-cilinder, terwijl ondertussen een B9 6-reeks beschikbaar was. De E38 B12, hmm dan komt die 12 van 't aantal cilinders, maar wat dan met z'n voorganger B11? Bij de E36 B8 met V8 klopt dat dan weer wel met 't aantal cilinders, maar een C1 en C2 (E21, E30) en bij een B7 of B9, klopt dat dan weer niet (zelfde tijdsperiode).



        Om gek van te worden. Nu is 't tenminste logischer.
        en wanneer komen de H3, H5, H6 en H7 op waterstof?

        Comment


        • anyhow, geil bakkie

          en de prijs valt ook goed mee, zou het veeeeel liever hebben dan een E30 M3

          check die kmstand



          elke dag maar 5,6 km mee gereden geweest, naar de bakker en terug

          spijtig dat je binnen 6 jaar die traditie niet in ere kan houden met je O platen want daarmee mag je niet naar de bakker

          Comment


          • Ik wacht eerder op de nieuwe B3, da's 't enige dat nog een beetje spek voor mijn bek is.

            Ben nog altijd benieuwd welke motor 'ie krijgt. Ik vermoed dat Alpina niet nogmaals dezelfde krachtbron (4.4i V8 met radiaalcompressor) in de B3 zal inzetten ook. Dus blijven er theoretisch gezien maar 3 mogelijkheden meer over : een atmosferische V8, een drukgevulde R6, of een atmosferische R6.

            Aangezien BMW in het eigen gamma nu al enkele vette sixpacks steken heeft, waaronder die 3.0si met dubbele turbo, die blijkbaar zelfs een pak meer vermogen levert dan opgegeven (namelijk 350 pk en 480 Nm), zie ik de kansen voor een atmosferische 6-cilinder eerder povertjes in. Om een auto te hebben die minstens dezelfde prestaties levert als de 335i, zou er dan al een motor moeten worden gebouwd die ofwel door 'n hoger toerental hogere specifieke vermogenswaarden bereikt (waar ik niet in geloof, da's immers 't terrein van BMW M), ofwel door 'n grotere cilinderinhoud de cijfers van de 335i evenaart of overklast. Aangezien Alpina echter voor de E46 B3s al het stalen blok van de M50B30 (de M3-motor uit de Amerikaanse E36 M3) vollédig uitboorde ... zie ik niet in dat er op basis van de huidige blokken nog meer cilinderinhoud kan worden behaald. Trouwens, een zescilinder vanaf 3,8 liter wordt wel een beetje heel groot...

            Blijven dus nog een atmosferische V8 en een drukgevulde R6 over. Ik geef ze beide evenveel kans. Aangezien de drukvulling nu ook al het standaard BMW-gamma is binnengeslopen, vermoed ik dat Alpina hier, om "exclusief" te kunnen blijven, waarschijnlijk terug de kaart van de V8 zal trekken. Een minder hoogtoerige V8, gekoppeld aan een automaat, en dat in een veel meer standaard ogende '3 dan de nieuwe M3 (die dus ook 'n V8 krijgt), vindt z'n plaats wel naast het BMW-gamma, vind ik.
            Ik vraag me dan wel af wat ze gaan brengen. Een gepushte 4,8-liter van BMW? Of boren ze 'm uit tot 5,? liter? Zou wel vet zijn, een B3 met een V8 van meer dan 5 liter en dik 400 pk, dat alles aan een automaat gekoppeld.

            En hoe verder we daarin gaan, hoe dichter we weer bij de waarden van de 4.4K komen... 500 pk en 700 Nm. Misschien wordt 't toch dié?



            Afwachten. *ongeduldig*

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
              spijtig dat je binnen 6 jaar die traditie niet in ere kan houden met je O platen want daarmee mag je niet naar de bakker
              Toch wel, je mag toch "oefenen" voor een meeting, overdag, binnen een straal van 25 km rond je woonplaats?

              En zo'n ding schrijf je toch gewoon in, seg. Allez, 't kost qua inschrijvingstax toch niks, en als je je kar goed onderhoudt geraakt 'ie jaarlijks wel door de keuring.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Toch wel, je mag toch "oefenen" voor een meeting, overdag, binnen een straal van 25 km rond je woonplaats?

                En zo'n ding schrijf je toch gewoon in, seg. Allez, 't kost qua inschrijvingstax toch niks, en als je je kar goed onderhoudt geraakt 'ie jaarlijks wel door de keuring.
                een O plaat komt er bij nooit in, ik rij te graag per auto

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Ik wacht eerder op de nieuwe B3, da's 't enige dat nog een beetje spek voor mijn bek is.

                  Ben nog altijd benieuwd welke motor 'ie krijgt. Ik vermoed dat Alpina niet nogmaals dezelfde krachtbron (4.4i V8 met radiaalcompressor) in de B3 zal inzetten ook. Dus blijven er theoretisch gezien maar 3 mogelijkheden meer over : een atmosferische V8, een drukgevulde R6, of een atmosferische R6.

                  Aangezien BMW in het eigen gamma nu al enkele vette sixpacks steken heeft, waaronder die 3.0si met dubbele turbo, die blijkbaar zelfs een pak meer vermogen levert dan opgegeven (namelijk 350 pk en 480 Nm), zie ik de kansen voor een atmosferische 6-cilinder eerder povertjes in. Om een auto te hebben die minstens dezelfde prestaties levert als de 335i, zou er dan al een motor moeten worden gebouwd die ofwel door 'n hoger toerental hogere specifieke vermogenswaarden bereikt (waar ik niet in geloof, da's immers 't terrein van BMW M), ofwel door 'n grotere cilinderinhoud de cijfers van de 335i evenaart of overklast. Aangezien Alpina echter voor de E46 B3s al het stalen blok van de M50B30 (de M3-motor uit de Amerikaanse E36 M3) vollédig uitboorde ... zie ik niet in dat er op basis van de huidige blokken nog meer cilinderinhoud kan worden behaald. Trouwens, een zescilinder vanaf 3,8 liter wordt wel een beetje heel groot...

                  Blijven dus nog een atmosferische V8 en een drukgevulde R6 over. Ik geef ze beide evenveel kans. Aangezien de drukvulling nu ook al het standaard BMW-gamma is binnengeslopen, vermoed ik dat Alpina hier, om "exclusief" te kunnen blijven, waarschijnlijk terug de kaart van de V8 zal trekken. Een minder hoogtoerige V8, gekoppeld aan een automaat, en dat in een veel meer standaard ogende '3 dan de nieuwe M3 (die dus ook 'n V8 krijgt), vindt z'n plaats wel naast het BMW-gamma, vind ik.
                  Ik vraag me dan wel af wat ze gaan brengen. Een gepushte 4,8-liter van BMW? Of boren ze 'm uit tot 5,? liter? Zou wel vet zijn, een B3 met een V8 van meer dan 5 liter en dik 400 pk, dat alles aan een automaat gekoppeld.

                  En hoe verder we daarin gaan, hoe dichter we weer bij de waarden van de 4.4K komen... 500 pk en 700 Nm. Misschien wordt 't toch dié?



                  Afwachten. *ongeduldig*
                  wel jammer van de V8 taksen in België

                  niet dat ik daar van wakker lig

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    Zo'n B6 S is eigenlijk een unicum in de Alpina-geschiedenis, omdat het de enige serie-Alpina is (zo uit de catalogus te kopen zonder beperkingen) die gebouwd is op basis van een M-model van BMW.

                    Het ding rijdt net quasi zo goed als een gewone M (enkel de zwaardere motor kan misschien een voor experten nadelig zijnde "onbalans" met zich mee brengen, wij gewone stervelingen echter zullen daar nooit enig nadeel van ondervinden), en gaat nog 'es een pak beter vooruit dan welke standaard BMW E30 M3 ook...

                    Schitterend.

                    De striping is voor mij ook iets dubieus ... maar op zo'n classic bak misstaat dat géénszins. Als collector's item is dit een droombak, zoveel waardevoller dan zelfs een A1 SportEvo of Cecotto.



                    In de advertentie staat dat er maar 62 exemplaren van bestaan worldwide. Dat lijkt me geen kwakkel te zijn, maar erg goed mogelijk. De eigenaar zal 't trouwens wel hebben opgezocht. Trek daar nog enkele exemplaren van af (volledig verneükt door "tjOENers", ongeval, ...) en je hebt dus met een héél erg exclusief voertuig te maken.

                    Dertigduizend euro lijkt me eerder een "hey, als er een zot is die 't daarvoor over heeft, why not?"-vraagprijs te zijn, maar een béétje Alpina-liefhebber met nog wat plaats over in de garage ... die geeft dat er graag voor, lijkt me.


                    Schitterende kar. De ultieme road-legal OEM E30, exclusiever bestaat niet, sneller evenmin.
                    dan heb ik er daar al 2 van gezien

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                      dan heb ik er daar al 2 van gezien
                      Ik heb er nog nooit ene live gezien, denk ik.

                      't Is pokkeveel geld natuurlijk, 30.000 EUR voor een "oud klein krel" ... maar 't is wel een icoon. Voer voor rijke verzamelaars, dus.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        Ik heb er nog nooit ene live gezien, denk ik.

                        't Is pokkeveel geld natuurlijk, 30.000 EUR voor een "oud klein krel" ... maar 't is wel een icoon. Voer voor rijke verzamelaars, dus.
                        kzal dan eens proberen te kijken om de pics up te loaden twaren 2 blauwe die mooi naast elkaar stonden, de ene met striping en de andere zonder.

                        btw ik kom hier een C1 2.3 en een B6 2.8 tegen; de moeite?

                        edit: net nog een B8 4.6 ontdekt

                        Comment


                        • pfff, op mobile & autoscout ontbreken de C codes voor je zoektocht naar een ouwe Alpina

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                            pfff, op mobile & autoscout ontbreken de C codes voor je zoektocht naar een ouwe Alpina
                            Zoek dan gewoon op inschrijvingsjaar.



                            - edit -

                            Voila.



                            Geen C2'tjes te vinden in Europa, evenwel.

                            Comment




                            • da's bij mij in de gemeente

                              Comment



                              • Op mobile staan er 2, die van hierboven en nog een cabrio

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                                  edit: net nog een B8 4.6 ontdekt



                                  Posten !!!!!!!!!!!!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb



                                    Posten !!!!!!!!!!!!
                                    1 dezer dagen zal ik ervoor proberen te kijken... keb weer teveel interessant spul ontdekt tussen m'n foto's

                                    btw aangezien ik niet zoveel van alpina's ken: als ik bv zeg B8 4.6 is er maar 1 model met deze benaming of meerdere? (zelfde vraag voor alle alpina's)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb



                                      Posten !!!!!!!!!!!!

                                      kan je je het niet voorstellen? een E36 limousine met een V8 van 333pk in het vooronder

                                      megazwaar op de neus en het ziet er dan nog niet uit ook

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                                        ken: als ik bv zeg B8 4.6 is er maar 1 model met deze benaming of meerdere? (zelfde vraag voor alle alpina's)
                                        inderdaad, dat is de E36 geproduceerd van 95 tot 98 met de 4.6 V8 in het vooronder, al de rest zijn B3 (met de 3.2) of B6 (met de 2.8 )

                                        Comment


                                        • Zo'n B8 is de max. Een dik jaar geleden stond er op mobile een Alpinagroene B8 touring, compléét originele en pure Alpina-staat (dus incl. Alpina-stof op de zetels, het hout binnenin, ...). Had weinig km. Knappe verzamelaarskar, hoor.

                                          Comment

                                          Working...