Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment














    • Comment


      • Comment


        • Comment






          • Iemand 'n idee welke E30-Alpina 't meest aangename rijdt? Want er zijn zoveel verschillende motoren in de E30 geleverd: 2.3, 2.5, 2.7, 2.8, 3.5

            Edit: http://www.alpina-archive.com/?p=2439&nmt=B6-3.5-#030
            Last edited by ; 04/04/2011, 11:52.

            Comment




            • Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                Iemand 'n idee welke E30-Alpina 't meest aangename rijdt? Want er zijn zoveel verschillende motoren in de E30 geleverd: 2.3, 2.5, 2.7, 2.8, 3.5
                Geen idee, maar ik heb wel gelezen dat zo'n E30 B6 een stuk zwaarder op de neus was dan een E30 M3.

                Comment


                • E30 M3 is sowieso een heel pak lichter dan de B6 3.5, ik dacht iets van 'n dikke 100kg.
                  En dat de neus zwaarder is, dat vreesde ik al. Schrikt me wel wat af.
                  Zou dat bij pakweg 'n B3 2.7 even fel zijn?

                  Comment






                  • Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
                      Nee, integendeel. Met de vorige B7 turbo was de turbo lag heel groot (ong. 3 sekonden). In de B10 BT is het bijna niks (onmerkbaar ) danks zij de twee kleine Garrett T25 laders (dezelfde as in de 90's Ford Fiesta Turbo b.v.b.) die beginnen te spinnen voor 3000 rpm en houden een constante druk van + 0,4 toto +0,8 bar "all the way" tot 6500 rpm. Het druk is electronisch regelbaar door een knop . In feite is dit B10 BT zeer soft om te rijden, veel meer dan een M5 (bijna geen lawaai, komfortable ophanging, en konstante druk (578 Nm gemeten op de mijne ) beschikbaar op elk moment. Ik vergelijk dit wagen eerder aan een Bentley dan aan enige andere BMW. De vermogen zijn absoluut phenomenaal, maar altijd zonder moeite. Op de snelweg moet ik echt opletten. De 4de gand draait tot 240 zonder dat je iets merkt...de 5e gang is enkel om flat te rijden, of tussen 240 en 295...onder is de echte punch er nog niet....Om meer efficient te vinden op de snelweg moet je kijken naar een Porsche Turbo 996 of 997 ,en Bentley Continental, een AMG 6.3 of iets zo. Maar een "track race" wagen is het niet. Te soepel, te zwaar, en toch zijn dan de turbos nog wat te traag.
                      Stukje tekst van weleer.

                      Comment


                      • Blijven posten Vicious,
                        Alpina

                        Comment


                        • Zalige reeks!

                          Comment


                          • 8-reeks B12

                            Comment


                            • Alpina Armoured B7 Turbo Coupe 6 Series - As new -
                              ART & REVScolour
                              greendrive
                              LHDtype
                              Coupeyear
                              1984mileage
                              93.000 km / 57.788 miprice
                              36.649 GBPVAT
                              Nocity
                              1274 Howaldcountry
                              Alpina was founded in the 60s by Burkard Bovenseipen which at this time was specialised in the BMW 1500 tuning, he elaborated a performance kit which brought the power around 100HP. Later in the 60s and 70s Alpina got involved in motor racing preparing 3.0 CSLs to be raced in ETCC. In the end of the 70s Alpina turned its back to motorsport to focus on BMW road cars tuning. The very first B7 Turbo appeared in 1980, based on a 3.0 engine it was a very powerful car but turbo technology was not yet mastered. In 1983 BMW launched the 2nd Series from the famous 6 Coupe, Alpina then completely re-engineered the B7 with a very sophisticated Turbocharger system, engine management and 3.5 engine. The chassis, brakes, suspension and cooling were also completely reworked to match with the new performance level. Launched in 1984 the all new B7 Turbo was by far the quickest four seater on the market with 330 HP and 52 mkg of torque, it was able of 275km/h as top speed and accelerate in only 24.5sec from start to 1000m. The most impressive thing is though being as fast as a Testarossa it was still a comfortable car and a real daily driver. With adjustable power from 240 to 330 HP it was possible to preserve Turbo and engine, but also to cool the driving on rainy days. It will remain the most charismatic Alpina ever built and the most fabulous 4 seater built in the 80s. The B7 Turbo will be a highly collectible in the next decades, only 110 were built.

                              This B7 Turbo serial number “0015” made its first appearance at famous show “Salon de Paris” in October 1984 exhibited on Alpina’s stand, few days later it was used in the famous French Magazine “Auto Hebdo” for an impressive 9 pages article. It was sparely used by its first owner in Paris until 1987, then acquired by second owner who kept it until he passed away in 2005. It was bought by a BMW collector after a very long storage period, who ordered a very large service and a cosmetical restoration to make the car “as new” with no expenses spared, more than 10 000 € of new parts were ordered from Alpina and BMW. Alpina even supplied the paint, which is a specific colour to this car. In the meantime, suspension, brakes, engine, pumps, clutch were overhauled. It can only be described as being in “as new” condition, only 3000km were done since which brought the total kilometerage to 93000km. Driving is wonderful, the power being very well contained by Alpina’s excellent chassis. The colour is superb and suit magnificently the BMW 6 Coupe’s shape matched with Alpina’s deco. It’s highly original and still in every single point into its original factory specifications. It comes with original books including service book, invoices and a very documented restoration file. This stunning B7 Turbo is probably the nicest in existence, concourse in every way, a fantastic opportunity. Price : 43 000 €. view www.artandrevs.com for more details.














                              Comment




                              • Comment


                                • Mintheid.

                                  Comment






                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten


                                      Mooiste Beierse break ooit!

                                      Comment


                                      • *na laatste twee pagina's gezien te hebben*

                                        Shit wat zijn oude alpina's toch stuk voor stuk perfecties van voertuigen!

                                        Bedankt, Vicious, om mij bij deze waarschijnlijk nog een obsessie erbij aan te smeren.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X