Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichtenhttp://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...RT&tabNumber=1
Ondanks de mods wel een erg begeerlijk ding. Spiegels moeten wel weer OEM en die leds eveneens.
De E12 blijft wel knapper, vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenDie zijlijsten
Comment
-
Deze faker mogen ze gerust bij mij komen afzetten.
Zo geil.
Comment
-
M5 all the way.
De nieuwe B5 Bi-Turbo zegt mij niet veel, en ik zie ook geen enkel voordeel boven de nieuwe M5. Bij de vorige generatie was er een enorm verschil qua motorkarakter, looks, sound, enz.. nu is dat veel minder aanwezig.
Bovendien is de nieuwe B5 niet zo snel als de M5
Comment
-
Front: Alpina, al vind ik meer en meer dan de M5 een beter samenhangend geheel is. Huge front air dam van de Alpina spreekt me nog wel altijd meer aan dan de M5 z'n bumper.
Kont: M5, knappere diffusor.
Velgen: Alpina...
Interieur: sowieso Alpina, geen twijfel aan.
Motor: geen idee, de M5 weet ik absoluut niet hoe die zich zal onderscheiden van de B5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenExterieur: sowieso de M5, B5 is niet zo geslaagd imo.
Interieur: sowieso de Alpina
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenJullie meningen. Wat vinden jullie van de M5 t.o.v. de B5? Styling? Karakter?
Wat zou je kiezen?
-Puur qua motor kan de ALPINA helaas niet voor een meerwaarde zorgen denk ik. Zoals eerder gezegd lijken het //M-blok en het ALPINA blok goed op elkaar qua karakter. Beiden geblazen, niet al te hoogtoerig en een machtig koppel, precies zoals ik het wil een reisberline.
-Maar hoe zit het met de transmissie, demping en alle electronica errond? Als je op de M5 weer 25 programma's kan selecteren van schakelsnelheid, demperhardheid, stuurreactiviteit en gasrespons, dan hoef ik 'm waarschijnlijk niet. Teveel playstationgevoel, te artificieel, teveel kans op brokken, en ik zou dat toch niet gebruiken.
Met een degelijke afgeveerde wagen met 1 EDC knop en een perfect gespreide automaat met sportstand ben ik al meer dan tevreden. Moest een van de twee met een manuele zesbak uitkomen verandert dit wel de kaarten...
-Qua interieur is het simpel, Lavalina all the way. Met een Lavalina I zou ik al meer dan tevreden zijn, het geld voor een Lavalina II kan ik niet opbrengen vrees ik. Brengt ALPINA eigenlijk nog Lavalina I en II interieurs, of is dat verleden tijd?
-Exterieur. M5 ziet er verdomd lekker uit. Ik wacht nog op foto's van de wagens in het wild om me hierover uit te spreken en een rechtstreeks vergelijking te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenDat van Alpina ziet er een stuk warmer uit. Daartegen lijkt dat van de M5 haast steriel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenDie uitspraak slaat toch nergens op? Op die foto toont 't interieur van 'n M5 steriel, maar je kan ook andere binnenkleuren kiezen, hé.
Och ja, ik ben een ouwe zak. Ik verkies de Alpina. Het imago, de community, de stijl spreken me wel aan.
En 507pk is genoeg voor het dagelijks verkeer, denk ik dan zo bij mezelf.
Als ik dan wat meer snelheid wil, dan neem ik wel mijn McLaren MP4-12C.
Het is onvermijdelijk dat ze binnenkort een dubbeltest gaan doen met de M en de B, maar hun opzet is heel verschillend: de Alpina is een snelle, comfortabele Autobahnsturmer, terwijl de M5 een rasechte sportwagen is.
Het is wel jammer dat Alpina zijn F10 B5 toch niet iets krachter gemaakt heeft dan zijn E60 B5S.
Maar daar spelen misschien/waarschijnlijk orders van bovenaf (BMW) mee.
Comment
Comment