Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
    Uiteraard, maar hout op een M5 past niet. Ik vind gewoon de interieurkeuzes die BMW gemaakt heeft voor zijn persfoto's niet mooi. Lichtgrijs leer en onderdashboard vind ik afschuwelijk, op gelijk welke auto.

    Och ja, ik ben een ouwe zak. Ik verkies de Alpina. Het imago, de community, de stijl spreken me wel aan.
    En 507pk is genoeg voor het dagelijks verkeer, denk ik dan zo bij mezelf.
    Als ik dan wat meer snelheid wil, dan neem ik wel mijn McLaren MP4-12C.

    Het is onvermijdelijk dat ze binnenkort een dubbeltest gaan doen met de M en de B, maar hun opzet is heel verschillend: de Alpina is een snelle, comfortabele Autobahnsturmer, terwijl de M5 een rasechte sportwagen is.
    Het is wel jammer dat Alpina zijn F10 B5 toch niet iets krachter gemaakt heeft dan zijn E60 B5S.
    Maar daar spelen misschien/waarschijnlijk orders van bovenaf (BMW) mee.
    1. Waarom zou hout niet passen op een M5? Cfr het interieur van Matthi zijn laatste E39 M5. Dat was prachtig met hout.

    2. Een M5 rasechte sportwagen? Hij is inderdaad meer sportwagen dan de Alpina, maar toch in de verste verte geen 'rasechte' sportwagen?

    Comment


    • Akkoord. Hout is even mooi of lelijk in een M5 als in een 520d. 't Is vooral een zaak van persoonlijke smaak. Ik vind al dat alu doorgaans ook niet 't mooiste wat er is, er is sowieso altijd een randje alu dat blijft, da's voor mijn smaak al voldoende.

      Met bovenstaande kleurenkaart zou 'k momenteel een donkergrijze nemen, met de raamlijsten in geborsteld alu (rappel van de velgkleur) en binnenin oranje. Dat oranje is fel (één keer live gezien in een X6) maar niettemin: 't zou m'n ding zijn. En als interieurlijsten aftermarket blank gelakt carbon. Of misschien toch dat alu?
      Als Individual mag, dan zou 'k nog ne keer goed moeten denken, maar op any M5 is een klassieke kleurencombinatie (genre carbonzwart/caramel/hout op de E39) altijd 'n voltreffer imo.

      Comment


      • Iemand die weet of er veel verschil zit tussen een e9x B3 en B3S (360 vs 400pk)? Wat zijn zo de voornaamste verschillen op technisch, prestatie en uitrustingsgebied?
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
          Iemand die weet of er veel verschil zit tussen een e9x B3 en B3S (360 vs 400pk)? Wat zijn zo de voornaamste verschillen op technisch, prestatie en uitrustingsgebied?
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

          Comment


          • MrQ weet daar ongetwijfeld een uitgebreid antwoord op te geven...
            Eventueel hem eens 'n PM sturen, aangezien hij niet zo vaak op dit forum komt.

            Comment


            • Inpakken aub.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                thanks!!!
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                  Inpakken aub.

                  Zelf gefabriceerd met Imperialblau?
                  Geschift hoe knap dat ding is, al dan niet in Alpina-trim.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                    Zelf gefabriceerd met Imperialblau?
                    Geschift hoe knap dat ding is, al dan niet in Alpina-trim.
                    Foto komt zo van AMS.

                    F11 met de juiste velg is sowieso al magistraal.

                    En ik blijf een zwak hebben voor donkerblauw en non-chrome...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      Waar werkt die kerel nu?

                      Comment


                      • Kris Odwarka zit nu bij Husqvarna.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                          Kris Odwarka zit nu bij Husqvarna.
                          Wat een verlies, zowel voor Alpina als Odwarka. Van Alpina's naar tuin gerief... Moet een goeie deal geweest zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                            Wat een verlies, zowel voor Alpina als Odwarka. Van Alpina's naar tuin gerief... Moet een goeie deal geweest zijn.
                            'Een aantal dingen die de overstap van Alpina naar Husqvarna wat meer duiden:
                            1. Husqvarna is een onderdeel van BMW, als ik me niet vergis ergens rond 2007 overgekocht van MV Agusta.
                            2. Husqvarna heeft niet enkel tuingerief, maar ook een respectabel allegaartje aan motoren.
                            3. Van Sales director naar President North-America is niet slecht.

                            Ik snap je punt, maar bij dergelijke deals draait het minder over de passie die een persoon bij z'n werk ervaart dan over centen en een nieuwe uitdaging

                            Comment


                            • ... die "kerel" in het bovenvermeld You-tube filmpje is niemand minder dan de huidige zaakvoerder van Alpina : Andreas Bovensiepen (zoon van stichter Bovensiepen ...) ...

                              Comment


                              • Bij mijn weten is dit Andreas Bovensiepen:



                                1x gezien, weinig van zeg, ongetwijfeld druk bezig met vanalles en nog wat, maar toch vond ik het wat zonde dat je iemand die op bezoek is geen vriendelijke gedag wenst. Je bent bovenal een liefhebber, anders kom je daar niet.

                                Comment


                                • Omdat de vorige foto blijkbaar niet meer wil werken:

                                  Comment


                                  • Kris Odwarka heeft idd een uitgebreide aantwoord aan de vraag "wat zijn de verschillen tussen B3 en B3S" gegeven. Ik kan moeilijk nog bijkomende kommentaren geven. Dit motor is een echt droommotor. De originele kwaliteiten van de N54 zijn tot hun paroxysme door Alpina gebracht. Een turbo motor die zo graag in de hoge rotaties wilt grijpen had ik nog nooit ontmoet. De zo beschreven efficiente ademhalen van de motor en het gebrek aan "back pressure" voelt jij op elk moment met de B3S. Het gevoel is vergelijkbaar met de C63 AMG, nochtans spreekt men hier over een 3 liters 6 cylinders (2979 cc) . Het verbruik is heel minder dan met de AMG, met een gemiddelde van 13,8 liters voor mijne gebruik (50 % stadsverkeer) .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      Inpakken aub.

                                      Veel knapper als de M5 renders die ik al heb gezien , bij de E60 vond ik dat juist andersom

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                        'Een aantal dingen die de overstap van Alpina naar Husqvarna wat meer duiden:
                                        1. Husqvarna is een onderdeel van BMW, als ik me niet vergis ergens rond 2007 overgekocht van MV Agusta.
                                        2. Husqvarna heeft niet enkel tuingerief, maar ook een respectabel allegaartje aan motoren.
                                        3. Van Sales director naar President North-America is niet slecht.

                                        Ik snap je punt, maar bij dergelijke deals draait het minder over de passie die een persoon bij z'n werk ervaart dan over centen en een nieuwe uitdaging
                                        kleine doch nutteloze rechtzetting, overgekocht van Cagiva Group, waar MV Agusta nu nog onder hangt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                          kleine doch nutteloze rechtzetting, overgekocht van Cagiva Group, waar MV Agusta nu nog onder hangt.
                                          Ok, bedankt
                                          De motor-scene is me quasi volledig onbekend, vandaar!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X