Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MrQ Bekijk Berichten
    Kris Odwarka heeft idd een uitgebreide aantwoord aan de vraag "wat zijn de verschillen tussen B3 en B3S" gegeven. Ik kan moeilijk nog bijkomende kommentaren geven. Dit motor is een echt droommotor. De originele kwaliteiten van de N54 zijn tot hun paroxysme door Alpina gebracht. Een turbo motor die zo graag in de hoge rotaties wilt grijpen had ik nog nooit ontmoet. De zo beschreven efficiente ademhalen van de motor en het gebrek aan "back pressure" voelt jij op elk moment met de B3S. Het gevoel is vergelijkbaar met de C63 AMG, nochtans spreekt men hier over een 3 liters 6 cylinders (2979 cc) . Het verbruik is heel minder dan met de AMG, met een gemiddelde van 13,8 liters voor mijne gebruik (50 % stadsverkeer) .
    Heb je al met een stock N54 gereden? (306 pk), zo ja, kan je een korte vergelijking maken?

Comment

• E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Jup, van die site heb ik ze.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

verrukkelijk!

Comment

Oeaah. Is dat nen Allrad? Met het zwitsers schildje onder de bumper helemaal af.

Comment

• Inderdaad een B10 3.0 Allrad Touring.
                  Te herkennen aan de minder diepe velgen, meen ik.

Hier meer foto's van al zijn huidige en vroegere Alpina's.

Comment

• Mjah, die minder diepe velgen waren ook op de gewone beschikbaar als wintervelg. En niet alle Zwitsers willen Allrad. Maar de kans is eerder klein dat 't géén Allrad is, toegegeven. Maar zeker weet je 't niet (of er moeten andere dingen zijn waar 'k geen weet van heb).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Mjah, die minder diepe velgen waren ook op de gewone beschikbaar als wintervelg. En niet alle Zwitsers willen Allrad. Maar de kans is eerder klein dat 't géén Allrad is, toegegeven. Maar zeker weet je 't niet (of er moeten andere dingen zijn waar 'k geen weet van heb).
                      Dat van de wintervelgen wist ik niet. Maar ik ging er van uit dat het een Allrad was omdat ik zijn collectie enkele keren bekeken heb in het verleden, en mijn vermoeden werd bevestigd door z'n website.
                      't Gaat niet zo ver dat ik specifieke exemplaren vanbuiten ken hoor
                      Alleszins ook weer een erg knap model, maar voor zulks vind ik de handbak toch erg zonde... Bij de V8 4,0/4,6 minder.

Comment

• Dit blijft een erg knap ding, merkwaardig dat 'ie al zo lang te koop staat... Net geen 12k pond, volgens mij heb je 'm mee voor dik 10k. Weinig centen voor zeldzaam (305 stuks) V12 te rijden, maar natuurlijk wel met het stuur aan de 'verkeerde' kant. Ik zou er alvast geen punt van maken, gesteld dat ik de centen had.

Comment

• De berlines zijn al niet meer te bestellen bij alpina en kunnen ook al niet meer samengesteld worden.

Comment

Alpina Tourings...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door maximebraems Bekijk Berichten
                              De berlines zijn al niet meer te bestellen bij alpina en kunnen ook al niet meer samengesteld worden.
                              Allez, dan werken ze aan een nieuwe B3.
                              420pk en wa meer Nm's, zeker?
                              Ik denk niet dat er een radicale shift in motorisatie zal komen.

Oh ja, en een D3 ook. Ik gok op 231pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                Allez, dan werken ze aan een nieuwe B3.
                                420pk en wa meer Nm's, zeker?
                                Ik denk niet dat er een radicale shift in motorisatie zal komen.

Oh ja, en een D3 ook. Ik gok op 231pk

Normaal gezien zullen er geen veranderingen gebeuren met de D3 biturbo hebben ze me mondeling of schriftelijk meegedeeld toen ik mijn nieuwe ging kopen. En deze info komt van Buchloe zelf en niet van een verkoper

Comment

Normaal gezien zullen er geen veranderingen gebeuren met de D3 biturbo hebben ze me mondeling of schriftelijk meegedeeld toen ik mijn nieuwe ging kopen. En deze info komt van Buchloe zelf en niet van een verkoper
                                  We shall see!

Comment

• Zeer onwaarschijnlijk, gezien 't feit dat de twinturbo 2-liter diesel nu ook bij BMW zelf in de nieuwe '3 zal worden aangeboden. De "meerwaarde" van Alpina op motorisch vlak is dan een 10tal pk en een beetje Nm. Lijkt me niet te verkopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Zeer onwaarschijnlijk, gezien 't feit dat de twinturbo 2-liter diesel nu ook bij BMW zelf in de nieuwe '3 zal worden aangeboden. De "meerwaarde" van Alpina op motorisch vlak is dan een 10tal pk en een beetje Nm. Lijkt me niet te verkopen...
                                      is wat ze me mondeling hebben meegedeeld, nu ik denk op vlak van motor er geen grote aanpassingen zullen gebeuren maar een herprogramatie vanuit alpina is niet uitgesloten want uiteindelijk is het dezelfde blok van de 123D maar er zijn nog andere modificaties aan de motor....

Comment

is wat ze me mondeling hebben meegedeeld, nu ik denk op vlak van motor er geen grote aanpassingen zullen gebeuren maar een herprogramatie vanuit alpina is niet uitgesloten want uiteindelijk is het dezelfde blok van de 123D maar er zijn nog andere modificaties aan de motor....
                                        Nauwelijks toch? (zuiver motorisch) Er zijn aanpassingen aan de aandrijflijn en koeling en zo, dat wel, maar het blok, de drukvulling en (ik dacht) zelfs de voeding zijn identiek.

En de BMW-versie krijgt nu 214pk. Om zich ietwat te distantiëren op het vlak van prestaties moet dat dan toch richting de 250pk gaan. Acht ik niet vanzelfsprekend, het blijven 2-liters hé.

Of Alpina moet er inderdaad al een volgende evolutie op uittesten, die binnen een 3-tal jaar bij BMW in serie wordt gegooid.

Comment

• Goodwood FoS:

Comment

Working...
                                          X