Ik had mijn reply gebaseerd op http://www.alpina-archive.com/?cat=399
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichtenhttp://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...RT&tabNumber=2
Kleur is niet mijn ding maar die ziet er wel mint uit.
Oa. pinkers en stuur wel wat minder origineel...
Comment
-
Een B10 Biturbo Limited Edition 10th Anniversary, nog nooit van gehoord. Weet iemand daar iets meer over? Draait dat rond de (toenmalige?) Alpina-importeur van Japan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenEen B10 Biturbo Limited Edition 10th Anniversary, nog nooit van gehoord. Weet iemand daar iets meer over?
Draait dat rond de (toenmalige?) Alpina-importeur van Japan?
Maar ik kan dan ook niet googelen in 't Japans.
Ik zal de vraag eens stellen op thealpinaregister.
Comment
-
Comment
-
Klopt in dit geval - denk ik - niet. Da's een D10, die auto's zijn niet zo geliefd, de ALPINA-liefhebber rijdt benzine. Ondertussen is die D10 ook hopeloos achterhaald: niet zo denderend betrouwbaar qua techniek, zeer dure wisselstukken, en een 184pk 2.0d houdt dat met de vingers in de neus bij.
Deze specifieke auto heeft dan nog de ALPINA-stoffen zetels ... daarmee kan je enkel de die-hard ALPINA-fan verleiden (en die wil een benzine).
Hoewel 'ie minder km heeft dan de doorsnee 2e hands D10, is 'ie LHD en moet 'ie naar mainland komen (zal vermoedelijk niet verkocht geraken in de uK), dus da's extra hassle. Z'n magere uitrusting erbij gerekend ... zou ik zelfs durven stellen dat z'n prijs helemaal niet zo laag is.
Comment
-
B8 4.6 Cabrio #015, op aanvraag fabriek-af uitgerust met Recaro A8 Racing seats.
Een order dat de leveringstermijn deed vertragen met één jaar
Dat zulke merken konden (kunnen? al betwijfel ik dat vandaag) tegemoetkomen aan quasi elke wens van de klant, héérlijk
Of het past in een B8 cabrio is een andere zaak, bij een coupé lijkt het me 'logischer'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenWel een verdammt dikke kar eigenlijk. Zelfs met die schaarse uitrusting, ik vind dat wel iets hebben.
Dat in break zou ik wel nog zien zitten.
Het enige écht positieve aan die D10 (naast 't feit dat dat een testcase was voor de 535d en we zonder Alpina vermoedelijk nog niet zo ver zouden staan met de gecompliceerde meervoudige drukvulling op diesels) is dat 'ie, met wat geluk, op middellange termijn plots toch een heuse collectible wordt om wille van z'n zeldzaamheid en niet onverdeeld positieve reputatie. Als je er eentje hebt die nog 100% origineel bij staat, en niet veel km heeft. Wat moeilijk is, want die bakken hebben nu al bijna allemaal meerdere 100duizend km...
Persoonlijk liever de B10 3.3. Dat mag zelfs manueel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenLiefhebbers die dit kunnen smaken zijn er niet zoveel. De stoffen zetels vallen in realiteit beter mee dan op foto, want op foto wordt je blik op dat patroon getrokken en valt het harder op. Niettemin: op een E39 die binnenin toch erg luxueus is af fabriek (kunststofkwaliteit e.d.) vind ik stoffen zetels tegenvallen.
Het enige écht positieve aan die D10 (naast 't feit dat dat een testcase was voor de 535d en we zonder Alpina vermoedelijk nog niet zo ver zouden staan met de gecompliceerde meervoudige drukvulling op diesels) is dat 'ie, met wat geluk, op middellange termijn plots toch een heuse collectible wordt om wille van z'n zeldzaamheid en niet onverdeeld positieve reputatie. Als je er eentje hebt die nog 100% origineel bij staat, en niet veel km heeft. Wat moeilijk is, want die bakken hebben nu al bijna allemaal meerdere 100duizend km...
Persoonlijk liever de B10 3.3. Dat mag zelfs manueel.2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNoemt dan ook D10 biturbo.2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Wel een groot verschil in die zin dat de D10 eigenlijk een biturbo is (twee parallelle turbo's, en ik dacht voor het eerst ook met variabele schoepen), terwijl de 535d z'n twee turbo's in serie staan en geen variabele schoepen hadden, dus een twinturbo. Niettemin... de D10 was de eerste met twee verschillende groottes turbo, een kleine die onderin z'n ding doet en een grote die bovenin z'n ding doet. Maar (ik dacht dat) de D10 wel nog 'n parallelle setup heeft itt de 535d met z'n registerdrukvulling.
(denk ik, ik sla de termen biturbo en twinturbo soms nog 'es door elkaar )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHet enige écht positieve aan die D10 (naast 't feit dat dat een testcase was voor de 535d en we zonder Alpina vermoedelijk nog niet zo ver zouden staan met de gecompliceerde meervoudige drukvulling op diesels) is dat 'ie, met wat geluk, op middellange termijn plots toch een heuse collectible wordt om wille van z'n zeldzaamheid en niet onverdeeld positieve reputatie.
Tenzij je met "een heuse collectible" bedoelt dat ie in vergelijking met gelijkaardige diesels van zijn leeftijd, hoger zal gequoteerd zijn ... dat is iets anders.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenAlhoewel ik het die karren zeker toewens, betwijfel ik dat toch sterk.
Tenzij je met "een heuse collectible" bedoelt dat ie in vergelijking met gelijkaardige diesels van zijn leeftijd, hoger zal gequoteerd zijn ... dat is iets anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWel een groot verschil in die zin dat de D10 eigenlijk een biturbo is (twee parallelle turbo's, en ik dacht voor het eerst ook met variabele schoepen), terwijl de 535d z'n twee turbo's in serie staan en geen variabele schoepen hadden, dus een twinturbo. Niettemin... de D10 was de eerste met twee verschillende groottes turbo, een kleine die onderin z'n ding doet en een grote die bovenin z'n ding doet. Maar (ik dacht dat) de D10 wel nog 'n parallelle setup heeft itt de 535d met z'n registerdrukvulling.
(denk ik, ik sla de termen biturbo en twinturbo soms nog 'es door elkaar )
Biturbo : 2 verschillende turbo's
Twinturbo: tweelingturbo
?
Lijkt me 't meest logisch.
Comment
Comment