Heb dit topic nog eens doorgelezen en meer en meer begin ik alpina fan te worden, zo'n statige karren. Perfect qua styling en mods...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALPINA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEr komt echter nog wat ... euhm ... verrassends aan van Alpina binnenkort. (to be continued)
Kunt ge geen hint geven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa: blijkbaar wordt al één en ander gelekt op 't alpina register...
Dus, iets anders dan hout of carbon... Metaal? Leder? Glas?
Wat er ook van zij, ze gaan iets moeten doen om een exclusieve fabrikant te blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten302 ,is dat stock?nee zeker
Ik vind het vooral zalig dat die dat vlotjes in 6de doet, zonder terug te schakelen. Turbo-mid-range-grunt
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
Ik vermoed allemaal van de nieuwe B6 biturbo, gezien de kleur.
Enneh: Akrapovic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenIk zie iets over andere "interior finishing trim" waar ze gaan afstappen van het traditionele Alpina-imago.
Dus, iets anders dan hout of carbon... Metaal? Leder? Glas?
Bovendien, als je de klassieke Alpina-styling bekijkt (blauw of groen metallic met een archilelijk stofke of bomvol beige leder binnenin, gecombineerd met een zeer klassiek hout), 't is toch ook niet meer helemaal van deze tijd. Ik lust het wel, maar blijkbaar niet meer genoeg klanten? (maw: aan mij verdient Alpina geen cent, maar aan de kopers wel)
Als ik bv de huidige B7 bekijk, to be honest: ik vind die ook mooier in een "moderne" donkergrijze of zwarte of zilveren kleur en een sportiever interieur met zwarte interieurlijsten, dan in 't Alpina-blauw met beige en hout. De auto, de velgen e.d. lenen zich daar beter toe, vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGeen idee, maar als je ziet wat de Britse Alpina-importeur de laatste jaren samenstelt van demo's, en rekening houdend met het feit dat zo'n speciallekes vooral in de markt liggen bij de nouveau riche (= nogal wat Russen, niet meteen bekend voor hun subtiele smaak), dan lijkt het me niet meteen onlogisch dat ze (ook?) die kant op gaan.
Bovendien, als je de klassieke Alpina-styling bekijkt (blauw of groen metallic met een archilelijk stofke of bomvol beige leder binnenin, gecombineerd met een zeer klassiek hout), 't is toch ook niet meer helemaal van deze tijd. Ik lust het wel, maar blijkbaar niet meer genoeg klanten? (maw: aan mij verdient Alpina geen cent, maar aan de kopers wel)
Als ik bv de huidige B7 bekijk, to be honest: ik vind die ook mooier in een "moderne" donkergrijze of zwarte of zilveren kleur en een sportiever interieur met zwarte interieurlijsten, dan in 't Alpina-blauw met beige en hout. De auto, de velgen e.d. lenen zich daar beter toe, vind ik.
Als ik mijn auto nieuw had gekocht, had ik nooit van zjeleven die houtinleg gekozen, maar het stoort me niet in die mate dat ik b.v. carbon in de plaats van dat hout zou installeren. Het houten pookje vind ik echter wel leuk in de hand liggen.
Ik heb altijd een dubbel gevoel bij die inleg in de BMW's van tegenwoordig; niets past écht, vind ik.
Carbon: tjoener
Grijs metaalachtig: te monochroom
Hout: voor oude zakken
Dan maar pianolak, maar wordt je dit ook niet beu na verloop van tijd? Just askin', want ik heb er nog nooit mee rondgereden.
Ben benieuwd welke richting Alpina uitgaat met zijn motorenkeuze en styling.
Meer van hetzelfde of verrassend anders?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
Enneh: Akrapovic
Comment
-
Nog wat foto's
Hier volgen enkele foto's van onze nieuwe wagen.
Comment
-
Alpina B3S
Nog enkele foto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stoomtrein Bekijk BerichtenHier volgen enkele foto's van onze nieuwe wagen.Oorspronkelijk geplaatst door stoomtrein Bekijk BerichtenNog enkele foto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenZwaar fan!
Zou ik zo boven een M3 kiezen persoonlijk.
Niet dat ik al in het echt heb kunnen vergelijken, maar toch...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stoomtrein Bekijk BerichtenHier volgen enkele foto's van onze nieuwe wagen.
Ik hoop hem eens in het echt tegen te komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenHier ook.
Zou ik zo boven een M3 kiezen persoonlijk.
Niet dat ik al in het echt heb kunnen vergelijken, maar toch...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenMooie auto maar ik vind hem te weinig potent ogen om te kunnen rivaliseren met een M3.
Persoonlijk zou ik ook een M3 verkiezen, maar mijn moeder zou bijvoorbeeld veel liever de Alpina hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenZijn dan ook 2 totaal verschillende wagens qua karakter.
Persoonlijk zou ik ook een M3 verkiezen, maar mijn moeder zou bijvoorbeeld veel liever de Alpina hebben
Deze Alpina ziet er uit als eentje die je best wel kan strelen, een M3 heeft die uitstraling meestal niet. Ik hou meer van dat tweede...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stoomtrein Bekijk BerichtenNog enkele foto's.
Pracht van een kleur trouwens, imho.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Comment
-
M3 - Alpina b3s
Ik heb het voorrecht gehad om beiden uitgebreid te testen vooraleer tot de aankoop over te gaan. De M3 is qua geluid, wegligging en vooral bochtenwerk niet te evenaren. Indien je de wagen moet gebruiken om toch wat kilometers af te leggen en dus ook bijgevolg regelmatig in de file terecht komt, zal de keuze wel vlug naar de andere kant overhellen. En dan de prestaties: is een halve seconde sneller dan een M3 van 0 naar 100, is niet begrensd en gaat dus "vlot" naar 300 km/uur, en ook niet onbelangrijk: hij verbruikt een pak minder. En qua exclusiviteit: ik ben heel regelmatig in Antwerpen en Brussel, ik heb er nog maar één gezien en het was dan nog de cabrio van Mrq, trouwens een fantastische kerel! Een M3 kom ik iedere dag tegen. Wie eens de uitgebreide wegtest van de B3S wil ontvangen moet me maar een mailtje sturen.
Comment
Comment