Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
    Bestaan er eigenlijk alpina E30's ?
    Ja hoor.

Grosso modo heb je bij de E30 2 Alpina-reeksen : die met de kleine zescilinder (de M20) en die met de grote zescilinder (de M30, uit de '5 en de '7).

De kleine modellen had je in C1 (enkel prefacelift, heel zeldzaam) en C2 (met het "courante" 2,7-liter blok met dik 200 pk). Later werd de C2 omgedoopt tot B3, alle B3 hadden een cat en leverden 204 pk (tgo. 210 pk voor de catloze C2). Al deze modellen hadden dus een motor die was afgeleid van de grootste, bij BMW in die reeks leverbare, zescilinder (de 2,3-liter uit de 323i en de 2,5-liter uit de 325i).

De grotere modellen heetten B6, en hadden de "big six" steken, die bij BMW enkel in de grotere modellen werd geleverd. In de prefacelift (toen de B3 er nog niet was, maar wel de C1), regeerde de B6 2.8 met 210pk en 280Nm. Later kwam die te vervallen en vervangen door de 3.5 (zonder en met cat). De meest courante B6 3.5 zijn die met catalysator, en die leveren dik 250 pk en 320 Nm. Die laatste motor was ook leverbaar in de koets van de M3 (een unicum in de geschiedenis van Alpina), en het model heette dan B6 3.5 S.

That's it, zowat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
      Ik vond 'm van in het begin al magistraal. Vooral z'n compleetlederen interieur in Lavalina is grandioos.

't Probleem is : de auto staat er niet zo mooi bij (langs buiten), 'ie heeft een pak deukjes en builtjes ... en vooral : 'ie heeft een vrij zware crash gehad vooraan (een pak onderdelen vooraan zijn nieuw, ook in de motorruimte). Ik heb wel nog geen berichten gehoord dat 'ie scheef zou rijden, oid. Maar 't is natuurlijk niet leuk om te weten dat je met een zware ongevalauto op baan bent.

Feit is dat 'ie nu éindelijk een beetje onder z'n prijs begint te zitten. Ik vermoed echter dat er nu wel meer zijn die 'm met argusogen volgen. 'Ie staat al méér dan een vollédig jaar online te koop, en is ooit begonnen aan 34.900 EUR. Nu zitten we al 10.000 EUR lager... Maar zelfs 25.000 EUR vind ik nog teveel.

De verkoper is naar 't schijnt een norse "nieuwe Duitser", die niet veel van Alpina kent, en wel enorm betweterig is. Hij laat geen testritten meer toe omdat die auto op motortalk.de 'es is afgekraakt is geweest, omdat 'ie zo "rot" was.

Moeilijk geval. Maar zooooo'n knappe bak, hè.

Comment

• ie is knap ja maar ik zou er mijn pollen niet willen aan verbranden

Comment

• Alles heeft zijn prijs, right. Als 'ie goed rijdt en goed is hersteld, ga ik 'm halen hoor voor 20.000 EUR. Geaccidenteerd of niet.

Comment

• Can't wait...

Dat lavalina leder is inderdaad magnifiek !!

Comment

• Tegen dan is 'ie al weg. 20.000 EUR is op vandaag ongeveer 7.500 EUR tot 10.000 EUR onder de prijs. Er zal zowiezo wel iémand 'es erin trappen... En tegen dat 'ie tot 20.000 EUR gezakt is heb ik waarschijnlijk al m'n andere.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Tegen dan is 'ie al weg. 20.000 EUR is op vandaag ongeveer 7.500 EUR tot 10.000 EUR onder de prijs. Er zal zowiezo wel iémand 'es erin trappen... En tegen dat 'ie tot 20.000 EUR gezakt is heb ik waarschijnlijk al m'n andere.
                doe 'm nu een bod van 20K hé

Comment

Tegen dan is 'ie al weg. 20.000 EUR is op vandaag ongeveer 7.500 EUR tot 10.000 EUR onder de prijs. Er zal zowiezo wel iémand 'es erin trappen... En tegen dat 'ie tot 20.000 EUR gezakt is heb ik waarschijnlijk al m'n andere.
                  Jij spreekt in raadsels

Enlighten me please

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    doe 'm nu een bod van 20K hé
                    Ik heb ongeveer ... ff denken ... 7 maanden geleden, toen 'ie net onder de 30k was gedoken, een bod gedaan van 22.500. M'n bod was wel maar 1 maand geldig.

Comment

• moest ie zeggen dat je 'm nu voor 22500 meekrijgt, wat zou je doen???

Comment

De achterlichten vijs je er zo weer uit, da's waar ... maar die dakspoiler, is die gelijmd of hoe gaat dat?
                        Die wordt gelijmd ja
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• zijn ratio laten spreken en 'neen' zeggen

Comment

moest ie zeggen dat je 'm nu voor 22500 meekrijgt, wat zou je doen???
                            19.000 bieden

Comment

19.000 bieden

ook nooit goe voor u hé

Comment

• Allez, als 'ie zelf uit z'n kot komt? Ge zou toch stom moeten zijn om daarop in te gaan. 'Ie geeft z'n zwakke positie bloot; dus dan bied ik 19.000. Happen zal 'ie niet doen, waarschijnlijk zal 'ie zelfs beginnen zagen. Nja, laat 'm maar. Als 'ie één keer uit z'n pijp kwam, komt 'ie een tweede keer ook. Dan gaat 'ie 21.500 vragen, ik bied dan 19.500. Dan is 't weer heibel. Gaat 'ie tot 21.000 gaan. En dan zeg ik 20.000 en gene cent meer. Te pakken of te laten.

*ontwaakt*

Mjah, ik hoop er niet op.

Comment

Allez, als 'ie zelf uit z'n kot komt? Ge zou toch stom moeten zijn om daarop in te gaan. 'Ie geeft z'n zwakke positie blood; dus dan bied ik 19.000. Happen zal 'ie niet doen, waarschijnlijk zal 'ie zelfs beginnen zagen. Nja, laat 'm maar. Als 'ie één keer uit z'n pijp kwam, komt 'ie een tweede keer ook. Dan gaat 'ie 21.500 vragen, ik bied dan 19.500. Dan is 't weer heibel. Gaat 'ie tot 21.000 gaan. En dan zeg ik 20.000 en gene cent meer. Te pakken of te laten.

*ontwaakt*

Mjah, ik hoop er niet op.

dt fouten in bijvoeglijke naamwoorden?

de mensen gaan trouwens wel denken da je babs andere velgen gegeven hebt

Comment

• Ik hoop zò dat niemand hem koopt!!
                                    Laat hem maar rustig verder devalueren, en dan... binnen 2 jaar...

Kunnen we dat afspreken ?

Comment

• Què?

Comment

de mensen gaan trouwens wel denken da je babs andere velgen gegeven hebt
                                        Voor veel mensen zou ik inderdaad gewoon met dezelfde auto blijven rondrijden.

Comment

• ik hoop ook dat ie lang blijft staan want dan zakt de rest mee

Comment

Working...
                                          X