Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

schitterend topic gTa

ik heb eens zo'n B12 gezien. da's echt een magnifieke, impressionante wagen!

Comment

Daarnet nog een oude 7 gezien met Alpina velgen maar zonder de bodykit en de uitlaten, was wel sjiek

Comment

nen Alpina is altijd nen droomwagen geweest se
        Ge moogt mij eender welke Alpina geven, ik zal ze zeker aanpakke

Comment

Het "mysterie" van het logo is nog niet opgelost.
          Mogelijk heeft het iets met merkenrecht te maken. Alpina is sinds 1983 officieel autoconstructeur (voordien tuner). BMW heeft aan Alpina aldus toestemming gekregen om onder haar eigen merk "BMW's" te verkopen. Mogelijk heeft Alpina niet de toestemming om de wagens te verkopen met haar eigen logo aan de buitenzijde. Niets belet een bezitter van een Alpina natuurlijk om nadien het BMW logo te vervangen door een van Alpina (aftermarket).
          Het valt toch op dat op de meeste (tot hiertoe alle) foto's (in deze topic) het BMW logo prijkt.

Wie geeft uitsluitsel ? (dat weten we allemaal: gTa maar de vraag is wanneer?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            cc

Comment

cc

Comment

cc

Comment

cc

Comment

Buiten het mooiere interieur kan de Alpina met niet echt bekoren. De uiterlijke verschillen zijn namelijk veel te klein met deze van de gewone berlines, laat staan van diegen met een Mpack. Daarenboven vind ik de tuning van de motoren niet altijd zo speciaal en zeker niet wanneer je dan naar het extra prijskaartje kijkt. Zo vond ik de Z8 Alpina echt belachelijk, nagenoeg geen surplus aan vermogen als ik het me goed kan herinneren.

Geef mij maar een gewone berline met een Mpakske en mooie velgen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerre
                      Buiten het mooiere interieur kan de Alpina met niet echt bekoren. De uiterlijke verschillen zijn namelijk veel te klein met deze van de gewone berlines, laat staan van diegen met een Mpack. Daarenboven vind ik de tuning van de motoren niet altijd zo speciaal en zeker niet wanneer je dan naar het extra prijskaartje kijkt. Zo vond ik de Z8 Alpina echt belachelijk, nagenoeg geen surplus aan vermogen als ik het me goed kan herinneren.

Geef mij maar een gewone berline met een Mpakske en mooie velgen!!
                      Idd. zelfs minder vermogen!
                      Ipv de 5liter met 400pk heeft de Alpina Roadster een 4.8liter met 381pk. Het maximum koppel steeg wel van 499 Nm naar 519 Nm
                      Hét grote verschil met de BMW is de versnellingsbak. De BMW was enkel handgeschakeld te verkrijgen; de Alpina had een "Switchtronic" (semi-automatische versnellingsbak). Het zal dan ook niet verwonderen dat er van de in totaal 550 Roadsters er 450 bestemd waren voor de Amerikaanse markt.

Een ander verschil is dat de topsnelheid bij Alpina niet elektronisch beperkt is. De Alpina Roadster (Z haalde 270 km/u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                        Óh man! *kwijl* *kwijl*
                        Die mogen ze hier dírect afzetten, man man!

Comment

@gTa: WOWjij bent echt een kenner van BMW en Alpina hé! knappe posts! hoelang zat ge daar niet aan bezig?

volgens mij heeft elke Alpina een BMW embleem, een Alpina heeft altijd die typische voorspoiler, velgen, interieur, motor, geluid, en bodykit.

Comment

Heeft iemand een idee wanneer er een Alpina variant komt van de BMW E60 5 serie? Ik zit er eigenlijk al een tijdje op te wachten... Laat ons even dromen... neem nu de motor van de 4.8is X5 (dit is een Alpina motor) en lepel deze in de E60 voeg daar nog een paar prachtige 19" wielen aan toe, een paar cm lager met een set nieuwe bumbers....

Een droom op wielen, daar ben ik zeker van!!!

Comment

Foutje de motor uit de 4.8is X5 is geen Alpina krachtbron (weet ik niet zeker) de motor uit de 4.6is is dit wel. Met als reden dat BMW geen automaat had die dit koppel aankon (Dit is wat ze me bij BMW vertelden) en Alpina kan dan de Z8 onder handen nemen. Dus voor die droomwagen nemen we deze uit de B7 Waarom dan nog wachten op de M5??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DiterDV
                                Heeft iemand een idee wanneer er een Alpina variant komt van de BMW E60 5 serie? Ik zit er eigenlijk al een tijdje op te wachten... Laat ons even dromen... neem nu de motor van de 4.8is X5 (dit is een Alpina motor) en lepel deze in de E60 voeg daar nog een paar prachtige 19" wielen aan toe, een paar cm lager met een set nieuwe bumbers....
                                Binnenkort !

@ Jerre: je snapt duidelijk de filosofie niet van een Alpina ... De bedoeling van Alpina is om een comfortabel alternatief aan te bieden voor de Motorsport-variant van BMW. Alpina is géén tuner, maar een 'verbeteraar'. Een M3 is top of the bill op de gewone automarkt. Een Alpina B3 MAG dus niet sneller zijn dan een M3. Logischerwijze heeft'ie dus minder dan 343pk ...
                                Idem voor de B10 (die in de E60 'B5' genoemd zal worden, naar analogie met de fuenfer van BMW) die minder krachtig is dan de E39 M5 ..
                                Vandaar ook dat de Alpina V8 Roadster (de Alpina-variant van de Z minder krachtig is dan de Z8 zelf ... maar eigenlijk werd'ie door het leeuwendeel van de journalisten erkend als zijnde 'beter dan de Z8'.

@ DiterDV: In de B5 (Alpina op basis van de E60 BMW) komt een V10-motor. Althans, zo heeft men mij ingelicht op het salon van Brussel. Men moet echter 'wachten' totdat de specificaties van de E60 M5 bekendgemaakt zijn, gezien de filosofie van Alpina (zie hierboven). Het vermogen zal dus schommelen rond de 500pk ('t zal dus iets minder zijn), en een sprintje naar 100 zou binnen de vijf seconden moeten kunnen afgewerkt worden. Veel meer heb ik toen ook niet losgekregen van die verkoper, maar hij heeft toch uitgebreid wat staan vertellen, voornamelijk ook over hoe goed de B7 wel niet was ...
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

ik ken iemand die zoeen heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                                    Hij passeert regelmatig aan m'n kot
                                    Knappe auto !
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                      Knappe auto !
                                      ah, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien, maar 'k passeer niet veel meer aan die mens zijn huis

Comment

De site van de Belgische invoerder

cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                          Knappe auto !
                                          ah, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien, maar 'k passeer niet veel meer aan die mens zijn huis
                                          Deze wagen heb ik te koop zien staan voor 30.000€ en in een prachtige toestand!!!!! Wel 180.000km Eee koopje vond ik dan... alleen spijtig van de tax..

Comment

Working...
                                          X