Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het "mysterie" van het logo is nog niet opgelost.
Mogelijk heeft het iets met merkenrecht te maken. Alpina is sinds 1983 officieel autoconstructeur (voordien tuner). BMW heeft aan Alpina aldus toestemming gekregen om onder haar eigen merk "BMW's" te verkopen. Mogelijk heeft Alpina niet de toestemming om de wagens te verkopen met haar eigen logo aan de buitenzijde. Niets belet een bezitter van een Alpina natuurlijk om nadien het BMW logo te vervangen door een van Alpina (aftermarket).
Het valt toch op dat op de meeste (tot hiertoe alle) foto's (in deze topic) het BMW logo prijkt.
Wie geeft uitsluitsel ? (dat weten we allemaal: gTa maar de vraag is wanneer?)
Buiten het mooiere interieur kan de Alpina met niet echt bekoren. De uiterlijke verschillen zijn namelijk veel te klein met deze van de gewone berlines, laat staan van diegen met een Mpack. Daarenboven vind ik de tuning van de motoren niet altijd zo speciaal en zeker niet wanneer je dan naar het extra prijskaartje kijkt. Zo vond ik de Z8 Alpina echt belachelijk, nagenoeg geen surplus aan vermogen als ik het me goed kan herinneren.
Geef mij maar een gewone berline met een Mpakske en mooie velgen!!
Buiten het mooiere interieur kan de Alpina met niet echt bekoren. De uiterlijke verschillen zijn namelijk veel te klein met deze van de gewone berlines, laat staan van diegen met een Mpack. Daarenboven vind ik de tuning van de motoren niet altijd zo speciaal en zeker niet wanneer je dan naar het extra prijskaartje kijkt. Zo vond ik de Z8 Alpina echt belachelijk, nagenoeg geen surplus aan vermogen als ik het me goed kan herinneren.
Geef mij maar een gewone berline met een Mpakske en mooie velgen!!
Heeft iemand een idee wanneer er een Alpina variant komt van de BMW E60 5 serie? Ik zit er eigenlijk al een tijdje op te wachten... Laat ons even dromen... neem nu de motor van de 4.8is X5 (dit is een Alpina motor) en lepel deze in de E60 voeg daar nog een paar prachtige 19" wielen aan toe, een paar cm lager met een set nieuwe bumbers....
Foutje de motor uit de 4.8is X5 is geen Alpina krachtbron (weet ik niet zeker) de motor uit de 4.6is is dit wel. Met als reden dat BMW geen automaat had die dit koppel aankon (Dit is wat ze me bij BMW vertelden) en Alpina kan dan de Z8 onder handen nemen. Dus voor die droomwagen nemen we deze uit de B7 Waarom dan nog wachten op de M5??
Heeft iemand een idee wanneer er een Alpina variant komt van de BMW E60 5 serie? Ik zit er eigenlijk al een tijdje op te wachten... Laat ons even dromen... neem nu de motor van de 4.8is X5 (dit is een Alpina motor) en lepel deze in de E60 voeg daar nog een paar prachtige 19" wielen aan toe, een paar cm lager met een set nieuwe bumbers....
@ DiterDV: In de B5 (Alpina op basis van de E60 BMW) komt een V10-motor. Althans, zo heeft men mij ingelicht op het salon van Brussel. Men moet echter 'wachten' totdat de specificaties van de E60 M5 bekendgemaakt zijn, gezien de filosofie van Alpina (zie hierboven). Het vermogen zal dus schommelen rond de 500pk ('t zal dus iets minder zijn), en een sprintje naar 100 zou binnen de vijf seconden moeten kunnen afgewerkt worden. Veel meer heb ik toen ook niet losgekregen van die verkoper, maar hij heeft toch uitgebreid wat staan vertellen, voornamelijk ook over hoe goed de B7 wel niet was ...
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
ah, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien, maar 'k passeer niet veel meer aan die mens zijn huis
Deze wagen heb ik te koop zien staan voor 30.000€ en in een prachtige toestand!!!!! Wel 180.000km Eee koopje vond ik dan... alleen spijtig van de tax..
Comment