Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Carburator zal het wel niet zijn zeker (de Alpina C2 had zeker injectie)
Bovendien gebruikte Alpina vroeger ook de typebenaming A.
De uitleg van gTa zal wel de juiste zijn (dat is ook uitzonderlijk ).
Oorsponkelijk gebuikte Alpina de "fantasienamen" A, B en C.
Met de komst van de diesel is daar (logischerwijze) D bijgekomen. Thans kunne we dus wel stellen dat B voor benzine staat en D voor diesel, maar dat is dus niet steeds zo geweest.
Alpina B12 6.0 aan 302 km/u (op teller) bij zo'n 5.400 tpm. Netjes.
die gaat hard! zal wel een tellerafwijking hebben .. btw gTa, hoe zie jij dat ie 5400rpm loopt? of is dat een berekening/schatting op foto?
Je kan het ongeveer schatten, yep. Maar dan kom je evengoed 5.000 als 6.000 tpm uit. Je moet 't berekenen aan de hand van de gegevens van snelheid, wielomtrek, achterbrugverhouding en versnellingsbakverhoudingen. En dan weet je 't ongeveer.
Alpina B12 6.0 aan 302 km/u (op teller) bij zo'n 5.400 tpm. Netjes.
die gaat hard! zal wel een tellerafwijking hebben .. btw gTa, hoe zie jij dat ie 5400rpm loopt? of is dat een berekening/schatting op foto?
Je kan het ongeveer schatten, yep. Maar dan kom je evengoed 5.000 als 6.000 tpm uit. Je moet 't berekenen aan de hand van de gegevens van snelheid, wielomtrek, achterbrugverhouding en versnellingsbakverhoudingen. En dan weet je 't ongeveer.
Carburator zal het wel niet zijn zeker (de Alpina C2 had zeker injectie)
Bovendien gebruikte Alpina vroeger ook de typebenaming A.
De uitleg van gTa zal wel de juiste zijn (dat is ook uitzonderlijk ).
Oorsponkelijk gebuikte Alpina de "fantasienamen" A, B en C.
Met de komst van de diesel is daar (logischerwijze) D bijgekomen. Thans kunne we dus wel stellen dat B voor benzine staat en D voor diesel, maar dat is dus niet steeds zo geweest.
Eventjes m'n best om foto's te posten.
'k Laat gTa wel al het schrijfwerk doen (waarvoor dank ), heb het tenslotte druk.
B12:
mss een rare vraag maar hoe komt u aan deze foto's? ik ken namelijk de eigenaar van deze wagen, rijdt nu wel rond met belgische plak, toen nog met duitse
Eventjes m'n best om foto's te posten.
'k Laat gTa wel al het schrijfwerk doen (waarvoor dank ), heb het tenslotte druk.
B12:
mss een rare vraag maar hoe komt u aan deze foto's? ik ken namelijk de eigenaar van deze wagen, rijdt nu wel rond met belgische plak, toen nog met duitse
Ah so ...
Deze B12 was eigendom van mijn beste vriend, ik heb die foto's dus ook zelf genomen (net als deze van de D- & B10). We zijn er samen om geweest in Duitsland, vandaar de invoerplaten.
Deze B12 was eigendom van mijn beste vriend, ik heb die foto's dus ook zelf genomen (net als deze van de D- & B10). We zijn er samen om geweest in Duitsland, vandaar de invoerplaten.
'k Hoop dat alles iets verduidelijkt is!
Enneeuh vragen staat vrij ...
woont of woonde die vriend van u soms in kuurne? want ik ben zeker dat het deze wagen is (ik heb er ook nog ergens foto's van liggen, ik ga dan eens kijken) het was alleszins deze wagen want ik herken de cijfers naast de nummerplaat en in deze kleurencombinatie zou het al heel toevallig zijn moest er nog zoeen hier rondrijden, de invoerplaten waren trouwens van Brandenburg als ik me goed herriner ;-)
Comment