Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
    wat is het verschil tussen de B en de D
    Ik denk Benzine en Diesel

Correct me if I'm wrong
    The new BMW 1 Series. The only 1.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie..
      Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah

Correct me if I'm wrong
      Neenee, is correct
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer
        Oorspronkelijk geplaatst door Charlie..

Correct me if I'm wrong
        Neenee, is correct
        Yep, correct, maar zó simpel (Benzin & Diesel) is het nu ook weer niet. Immers, waarop zouden dan deze Alpina's rijden ?

Carottes (wortelen) ? Charbon (houtskool) ?

Comment

• Nou...

Alpina B12 6.0 aan 302 km/u (op teller) bij zo'n 5.400 tpm. Netjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            cerosine
            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Heel eenvoudig, de brandstof:
              B= benzine
              D= diesel

Volgens mij is de D10 (E39) de enige diesel die Alpina ooit gebouwd heeft (op basis van de 530d: 245pk en 500Nm).

EDIT: had niet gezien dat er al een volgende bladzijde was met antwoorden ...

Comment

De b is een beznine moter en de D is nen diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
                  Heel eenvoudig, de brandstof:
                  B= benzine
                  D= diesel

Volgens mij is de D10 (E39) de enige diesel die Alpina ooit gebouwd heeft (op basis van de 530d: 245pk en 500Nm).

EDIT: had niet gezien dat er al een volgende bladzijde was met antwoorden ...
                  En de C dan ?

Oospronkelijk stond de B dus niét voor Benzin, hé mannen. Gaandeweg geeft men echter enkel B-benamingen hebruikt, en uiteindelijk is het vrij logisch om daaraan dan de brandstof (Duits : "Benzin") te koppelen. Toen de diesel er kwam, lag het voro de hand om dan de 'D' te kiezen, en nu kan inderdaad worden gesteld dat je de letter in een klassieke Alpina-benaming van een moderne Alpina als een aanwijzing voor het type brandstof kan aanzien.

Comment

En de C dan ?
                    Carburator zal het wel niet zijn zeker (de Alpina C2 had zeker injectie)

Bovendien gebruikte Alpina vroeger ook de typebenaming A.

De uitleg van gTa zal wel de juiste zijn (dat is ook uitzonderlijk ).
                    Oorsponkelijk gebuikte Alpina de "fantasienamen" A, B en C.

Met de komst van de diesel is daar (logischerwijze) D bijgekomen. Thans kunne we dus wel stellen dat B voor benzine staat en D voor diesel, maar dat is dus niet steeds zo geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Seven
                      Zo zo ...
                      Een heus ALPINA-topic

Eventjes m'n best om foto's te posten.
                      'k Laat gTa wel al het schrijfwerk doen (waarvoor dank ), heb het tenslotte druk.

B12:

Is dat niet toevallig een of ander industrieterrein in Deinze ? Yummie ride, by the way.

Nope, alle foto's zijn genomen in Menen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        cerosine

lol dat moet vlammen

Comment

Nou...

die gaat hard! zal wel een tellerafwijking hebben .. btw gTa, hoe zie jij dat ie 5400rpm loopt? of is dat een berekening/schatting op foto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
                            Nou...

die gaat hard! zal wel een tellerafwijking hebben .. btw gTa, hoe zie jij dat ie 5400rpm loopt? of is dat een berekening/schatting op foto?
                            Je kan het ongeveer schatten, yep. Maar dan kom je evengoed 5.000 als 6.000 tpm uit. Je moet 't berekenen aan de hand van de gegevens van snelheid, wielomtrek, achterbrugverhouding en versnellingsbakverhoudingen. En dan weet je 't ongeveer.

Nu, ik denk dat de eigenaar van deze wagen die z'n foto doorstuurde naar worldofspeed.com wel zélf zal vermeld hebben aan hoeveel toeren 'ie toen ongeveer draaide.

Teller-afwijking heeft 'ie zeker. Maar de Alpina B12 6.0 loopt desondanks een reële 294 km/u.

Comment

• Ook met de B12, op vlakke baan en 't was nog bijlange niet gedaan.
                              Otherwise, ... no comment!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simon
                                Nou...

Je kan het ongeveer schatten, yep. Maar dan kom je evengoed 5.000 als 6.000 tpm uit. Je moet 't berekenen aan de hand van de gegevens van snelheid, wielomtrek, achterbrugverhouding en versnellingsbakverhoudingen. En dan weet je 't ongeveer.

Nu, ik denk dat de eigenaar van deze wagen die z'n foto doorstuurde naar worldofspeed.com wel zélf zal vermeld hebben aan hoeveel toeren 'ie toen ongeveer draaide.

Teller-afwijking heeft 'ie zeker. Maar de Alpina B12 6.0 loopt desondanks een reële 294 km/u.
                                ah zo, knap van je!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
                                  En de C dan ?
                                  Carburator zal het wel niet zijn zeker (de Alpina C2 had zeker injectie)

Bovendien gebruikte Alpina vroeger ook de typebenaming A.

De uitleg van gTa zal wel de juiste zijn (dat is ook uitzonderlijk ).
                                  Oorsponkelijk gebuikte Alpina de "fantasienamen" A, B en C.

Met de komst van de diesel is daar (logischerwijze) D bijgekomen. Thans kunne we dus wel stellen dat B voor benzine staat en D voor diesel, maar dat is dus niet steeds zo geweest.
                                  :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seven
                                    Zo zo ...
                                    Een heus ALPINA-topic

'k Laat gTa wel al het schrijfwerk doen (waarvoor dank ), heb het tenslotte druk.

B12:

mss een rare vraag maar hoe komt u aan deze foto's? ik ken namelijk de eigenaar van deze wagen, rijdt nu wel rond met belgische plak, toen nog met duitse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Seven
                                      Zo zo ...
                                      Een heus ALPINA-topic

B12:

mss een rare vraag maar hoe komt u aan deze foto's? ik ken namelijk de eigenaar van deze wagen, rijdt nu wel rond met belgische plak, toen nog met duitse
                                      Ah so ...

Deze B12 was eigendom van mijn beste vriend, ik heb die foto's dus ook zelf genomen (net als deze van de D- & B10). We zijn er samen om geweest in Duitsland, vandaar de invoerplaten.

De auto was bij de verkoop al ingeschreven in België, dus zijn er hier enkele mogelijkheden.
                                      1. U kent mijn vriend, maar het is lang geleden dat u hem gezien hebt en zodus weet u niet met welke auto hij momenteel rijdt.
                                      2. U kent iemand die ook een B12 heeft ingevoerd vanuit Duitsland. En de wagen trekt zéér goed op deze hier.
                                      2. Uw kennis rijdt rond met deze wagen en heeft er terug invoerplaten aangehangen.

Naar mijn weten zijn er 2 B12's in België.
                                      Deze van op de foto's hier en één die ooit van de koning is geweest en ook al veranderd is van eigenaar (met zwart interieur), misschien heeft uw kennis dus de derde ingevoerd.

'k Hoop dat alles iets verduidelijkt is!
                                      Enneeuh vragen staat vrij ...

Comment

Deze van op de foto's hier en één die ooit van de koning is geweest en ook al veranderd is van eigenaar (met zwart interieur), misschien heeft uw kennis dus de derde ingevoerd.
                                        Dan kom ik deze B12 toch ook regelmatig eens tegen, uw woonplaats als tweede bevestiging
                                        Knappe auto ! Alleen mag hij'm wel eens wat frequenter wassen
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ah so ...

Deze B12 was eigendom van mijn beste vriend, ik heb die foto's dus ook zelf genomen (net als deze van de D- & B10). We zijn er samen om geweest in Duitsland, vandaar de invoerplaten.

De auto was bij de verkoop al ingeschreven in België, dus zijn er hier enkele mogelijkheden.
                                          1. U kent mijn vriend, maar het is lang geleden dat u hem gezien hebt en zodus weet u niet met welke auto hij momenteel rijdt.
                                          2. U kent iemand die ook een B12 heeft ingevoerd vanuit Duitsland. En de wagen trekt zéér goed op deze hier.
                                          2. Uw kennis rijdt rond met deze wagen en heeft er terug invoerplaten aangehangen.

'k Hoop dat alles iets verduidelijkt is!
                                          Enneeuh vragen staat vrij ...
                                          woont of woonde die vriend van u soms in kuurne? want ik ben zeker dat het deze wagen is (ik heb er ook nog ergens foto's van liggen, ik ga dan eens kijken) het was alleszins deze wagen want ik herken de cijfers naast de nummerplaat en in deze kleurencombinatie zou het al heel toevallig zijn moest er nog zoeen hier rondrijden, de invoerplaten waren trouwens van Brandenburg als ik me goed herriner ;-)

greetz,

F40fan

PS: met wat rijdt uw vriend momenteel rond?

Comment

Working...
                                          X