Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
    en voila, zoals ik zei.

met paint even inzoomen(eigelijk zie je het ook zonder al je heel goed kijkt)

Dit is een gewone:

Dit is vanaf de kant in 1 stuk, dan gaat het over in 1 groot "zwart gat".

En dit is die vanop de foto:

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwDbAvkan6ax5Wgm9hAG3alFsRhNdTHS0z217e7AZkSgnoS3X qSY!mMMbnUp1c4uj*XgmEi!i!OG07z!Yml!Qvsfh!mW1ByPIL! kM05ABneLaPnjPOZXvlRmThmvZwCr/BMW%20alpina%20V8gesoept.jpg?dc=467547475781891795 1[/img]

De bumper start, dan is een een klein zwart gaatje (10cmx10cm). Dan even een "steun" in de bumper van ongeveer 1 cm en dan begint het "grote zwarte gat" vanop de andere foto.

Sorry maar het is toch wel duidelijk te zien dat ze anders zijn..

ofwel heb ik zware oogproblemen, maar naar mij weten niet
    Nope, geen verschil. Je laat je in de luren leggen door de lichtweerspiegeling. Nu is de originele foto wel verdwenen, wil jij 'm nog 'es posten zonder Paint-markering ?

1. Als je vergelijkt, zie je dat de spoiler van de zwarte Alpina identiek dezelfde hoogte en diepte heeft, geen afwijkingen vertoont van "volume" dus, en als je goed zou gekeken hebben naar alle foto's die ik postte van de Z8 en de Alpina's, dan zie je op een aantal foto's daarvan dat er ook een gelijkaardige lichtspiegeling te zien is.

2. Neem me niet verkeerd op, maar op 't vlak van BMW heb ik een kenners-oog. Héél erg goed getraind, en m'n oog zegt dat er geen verschil is. Op dat vlak kan ik me natuurlijk vergissen, maar ik ben eigenlijk 100% zeker van niet.

3. Alpina maakte géén andere voorspoiler voor hun roadster, en ook after market zijn er slechts een handjevol (2 of 3, dacht ik) andere voorspoilertypes te krijgen, en die zijn zódanig verschillend dat je dat wél duidelijk zou zien. Bovendien moet je mij 'es een recente Alpina tonen (en al zeker zo'n zeldzame als de V8 roadster) waar de eigenaar een (lelijke) aftermarket voorspoiler op monteerde... 't Zijn er niet veel.

4. Zelfs op de foto is duidelijk te zien dat er géén verschil is. De lichtreflectie waarvan jij denkt dat het een spijltje is, valt net op die naad tussen zijdeel en middendeel. Ook op andere foto's is - zoals reeds vermeld - te zien dat daar het licht graag op speelt.

Nu, de foto van de zwarte is onduidelijk, da's waar, en ik kan er inkomen dat men zich kan vergissen daarin, maar er zit zeker geen andere voorbumper op die Alpina : 't wordt niet gedaan ('t is alsof je ee Zender-spoiler op een BMW 507 zou plaatsen), er zijn er nauwelijks andere (en die verschillen héél erg duidelijk van de originele). 't Is een volledig originele, believe me.

Comment

bij dat omringde:

Je ziet dus niet dat die grijze lijn op de voorbumper (grijs door licht ofzo) even wordt onderbroken (1 cm) en dan terug verder gaat??
      Wil je nog 'es de foto posten zonder Paint-omranding ?

--- EDIT ---

Zie twee posts lager.

Comment

• [img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwDbAvkan6ax5Wgm9hAG3alFsRhNdTHS0z217e7AZkSgnoS3X qSY!mMMbnUp1c4uj*XgmEi!i!OG07z!Yml!Qvsfh!mW1ByPIL! kM05ABneLaPnjPOZXvlRmThmvZwCr/BMW%20alpina%20V8gesoept.jpg?dc=467547475781891795 1[/img]

Je ziet op deze beide foto's duidelijk dat de beide spoilers nét dezelfde zijn. Het omringde deel van jou toont het onderste van de spoiler, namelijk de scheiding tussen het zijdeel en de onderste lip. De linker (ietsje bredere) lichtweerspiegeling is ook op veel andere foto's te zien, maar de luchtinlaat loopt niet zo ver, zoals je ook op andere foto's kan zien. Bovendien is de onderbreking van de lichtreflectie binnen het omringde deel gewoon de naad die ook op veel andere foto's te zien is.

Ook op de bovenste foto is de lichtreflectie breder langs de buitenkant van de koetswerknaad, net zoals binnen het door jou omringde gedeelte op de foto van de zwarte Alpina.

Comment

Je ziet dus niet dat die grijze lijn op de voorbumper (grijs door licht ofzo) even wordt onderbroken (1 cm) en dan terug verder gaat??
          Toch wel, en als je goed kijkt op alle andere Z8- en Alpina-foto's, zie je dat dat bij de originele (en enige) spoiler nét hetzelfde is.

Comment

• Don't mind me nagging, maar euhm ... de reden waarom ik naar de originele foto vroeg (die vroem-vroem heeft opgeslagen), is omdat je door het spelen met kleur- en lichtinstellingen héél wat meer te weten kan komen.

Omdat vroem-vroem de foto nog niet postte, deed ik 't dan maar met de foto die hij bewerkte. Waarschijnlijk is die foto door het bewerken en opnieuw opslaan (als .jpg -> daarbij komt compressie kijken waardoor de kwaliteit van de foto nogmaals zal verminderd zijn) een minder goede uitgangsbasis voor wat ik deed dan deze die origineel op 't internet stond (en er nu van is gehaald), maar bon, met evenveel goede wil die nodig is om op de door vroem-vroem bewerkte foto een ándere voorspoiler te zien, is op de onderstaande foto's duidelijk te zien dat de voorspoiler identiek is als deze van de Z8, dat de lichtinlaat niet verder naar de zijkant loopt, enz.

Ik paste enkel de lichtinstellingen aan (foto zo'n 35% lichter, contrast lichtjes verminderd, intensiteit 25% omhoog). Op de eerste foto zie je duidelijk dat de luchthapper ongeveer zo loopt zoals ik 'm op de tweede foto met geel omlijnde. Als je dat gaat vergelijken met de foto's van alle andere Z8 en Alpina V8 roadsters, dan zie je duidelijk dat die identiek zijn.

't Is nog altijd redelijk onduidelijk, maar wat zéker duidelijk te zien is, is dat de luchthapper niét verder naar de zijkant loopt zoals hierboven beweerd, of dat de luchthapper in twee is gedeeld door een spijltje of wat dan ook, zoals eveneens hierboven beweerd. Het stuk boven het meest linkse deel van de lichtreflectie, dus ongeveer dat binnenin de roze omranding van vroem-vroem, is duidelijk "solid", er zitten geen gaten in.

No offence @ anyone (zeker niet ten aanzien van vroem-vroem ), maar correct is correct. Case closed ?

Oplossing raadseltje : yep, dus enkel de spiegels.

Comment

• Aan uw gelijk zou ik niet durven twijfelen zenne gTa! Anders krijg ik zo een post naar mn hoofd geslingerd waar ik 2 dagen niet goed zou van zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                Aan uw gelijk zou ik niet durven twijfelen zenne gTa! Anders krijg ik zo een post naar mn hoofd geslingerd waar ik 2 dagen niet goed zou van zijn...
                Nope, zo'n posts schrijf ik enkel als iemand op persoonlijke en onterechte manier m'n woorden in twijfel trekt. Duidelijk aanwijsbare, simpele zaken kunnen ook korter verwoord worden.

Bovendien : als ik fout ben, ben ik fout. Toch simpel ? Dus als je duidelijk en ondubbelzinnig kan aantonen dat ik in bovenstaand geval verkeerd ben, dan is dat zo en leg ik me er onmiddellijk bij neer. Ik schreef dan ook dat ik zélf zowat 100% zeker ben dat de Alpina V8 roadster waarvan sprake, de originele voorspoiler heeft steken. Maar ik kan me nog altijd vergissen. Aan jullie echter om dat aan te tonen. Ik kwam alvast met (naar mijn mening) redelijk overtuigend "bewijs" dat de spoiler wél de originele is.

Comment

• yep, gTa u heeft gelijk !

Nuja, als ik denk iets te zien mag ik dat verdedigen, daar is helemaal niks mis mee .En gTa, ik weet dat u een héél erg grote kenner bent ivm BMW, maar ik dacht écht dat de voorbumper anders was....

Nuja, het is idd het licht. Vooral die andere foto heeft me kunnen overtuigen, ik heb me in de luren laten leggen door het zonlicht.

nu weet ik dat ik geen gelijk heb, is ook geen probleem, ik zal het nu langer onthouden. En een discussie voeren op een volwassen manier zoals dat hier het geval was, daarvoor kom ik op dit forum !

voila, de bumper is gelijk

Comment

• Net iets interessants gehoord over de telefoon. Enjoy.

O ja, het betreft de nieuwe Alpina B5.

Comment

• Zo een geile auto he :o Effe vraagje voor de kenners : dat logo op de koffer, is dat standaard ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
                        Zo een geile auto he :o Effe vraagje voor de kenners : dat logo op de koffer, is dat standaard ?
                        Er bestaan zeker veel grotere kenners dan ik.
                        Maar volgens mij is het toch standaard. Zoek maar eens een foto van een Alpina Roadster zonder "Alpina" op z'n achterkant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
                          Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
                          Zo een geile auto he :o Effe vraagje voor de kenners : dat logo op de koffer, is dat standaard ?
                          Er bestaan zeker veel grotere kenners dan ik.
                          Maar volgens mij is het toch standaard. Zoek maar eens een foto van een Alpina Roadster zonder "Alpina" op z'n achterkant.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          cc

Comment

• Dat is toch geen Alpina, want hij heeft chrome spiegels.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                            2012-...
                            '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                              Dat is toch geen Alpina, want hij heeft chrome spiegels.
                              Hij stond toch onder Alpina, zie maar naar de URL..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              cc

Comment

• Ja ik heb het al gezien in de url, maar na heel die uitleg hier over die chrome spiegels twijfel ik toch...

(Het kan natuurlijk zijn dat ik fout ben...)

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                2012-...
                                '07 BMW 118d

Comment

• De foto hierboven (zonder "Alpina") is volgens mij weldegelijk een Alpina Roadster V8, en wel deze (hoe zit het nu met die spiegels???):

Hier een foto waar het ook wel op staat :

EDIT: ik zie de foto niet staan ... URL kopieren en plakken zou wel moeten lukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
                                    Damn right, it's one of the most sexy cars i've ever driven.

Yep, de Alpina-belettering achteraan is standaard.

(me again )

Comment

• Hoe heb je dat nu eigenlijk weeral geregeld?
                                      Spreek jij zo vlot duits, of zwaai je met een dik pak geld of iets anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                                        Dat is toch geen Alpina, want hij heeft chrome spiegels.
                                        De achterste randjes (al hetgeen dus te zien is van de spiegels, als je achter de wagen staat) blijft ook bij de Alpina in chroom, net als de spiegelvoetjes. Bovendien toont de foto een auto met nummerplaat van Bayern-Ostallgau (OAL), en dat is de bakermat van Alpina (Buchloe). Tenslotte zie je ook de iets grotere uitlaatspruitstukken, die typisch zijn voor de V8 roadster.

Nu, het moet gezegd : OAL-V8 was de eerste V8 roadster die er was, waarmee de presentatiefoto's zijn gemaakt. Waarschijnlijk had Alpina dan nog niet de definitieve uitrusting/styling vastgelegd, en kwamen de spiegels in koetswerkkleur (luidens Alpina-importeur Jean-Michel Martin púúr omdat er wat meer onderscheid zou zijn tussen de Alpina en de BMW) er pas later definitief bij, namelijk wanneer de eerste klantenvoertuigen van de "band" rolden. Waarschijnlijk ook daardoor heeft OAL-V8 nog niet de definitieve Alpina-belettering achteraan, die weldégelijk standaard waren.

Maar op bovenstaande foto zie je niet of 't Alpina-spiegels zijn of niet. Allez, of ze (deels) in koetswerkkleur gespoten zijn of niet, vergelijk maar met deze foto, waar het, moest je achter de wagen staan, ook niet te zien zou zijn :

De andere foto van de blauwe OAL-V8 toont uiteraard duidelijk de spiegels zoals ze ook op de Z8 zitten : volledig in chroom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
                                          De foto hierboven (zonder "Alpina") is volgens mij weldegelijk een Alpina Roadster V8, en wel deze (hoe zit het nu met die spiegels???):
                                          "OAL-V8" was de eerste van de V8 roadsters, de preproductie-auto (nr. 000/555), het presentatiemodel voor fotoshoots e.d. Zoals in m'n post hoger omschreven, had deze blijkbaar nog niet de definitieve uitrusting.

"OAL-NY1" (nr. 003/555) waarmee ik reed, was de tweede wagen die voor testwerk werd geleverd, namelijk voor de States. Hij verbleef daar 4 maanden, en kwam daarna voor revisie terug naar Duitsland. Dan werd hij daar gehouden, en werd 'ie voor testwerk uitgeleend aan dealers en importeurs.
                                          Ik reed 'm tijdens de persvoorstelling van het Alpina-gamma 2003, ik geloof dat 't november 2002 was. We hebben er een ganse dag met de V8 roadster, de B10 V8s en de B3s rondgereden. Er waren welgeteld 13 journalisten aanwezig (4 groepen van ongeveer 3 man), terwijl er ongeveer 40 werden verwacht. We hebben dus véél meer kunnen eten dan voorzien was (5-gangenmenu 's middags, en nog twee keer omdat ze toch voorzien waren ) en veel langer kunnen rijden dan voorzien. Ikzelf reed ongeveer één uur met de V8 roadster, en reed ook ongeveer één uur mee.

Comment

Working...
                                          X