Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
1. Als je vergelijkt, zie je dat de spoiler van de zwarte Alpina identiek dezelfde hoogte en diepte heeft, geen afwijkingen vertoont van "volume" dus, en als je goed zou gekeken hebben naar alle foto's die ik postte van de Z8 en de Alpina's, dan zie je op een aantal foto's daarvan dat er ook een gelijkaardige lichtspiegeling te zien is.
2. Neem me niet verkeerd op, maar op 't vlak van BMW heb ik een kenners-oog. Héél erg goed getraind, en m'n oog zegt dat er geen verschil is. Op dat vlak kan ik me natuurlijk vergissen, maar ik ben eigenlijk 100% zeker van niet.
3. Alpina maakte géén andere voorspoiler voor hun roadster, en ook after market zijn er slechts een handjevol (2 of 3, dacht ik) andere voorspoilertypes te krijgen, en die zijn zódanig verschillend dat je dat wél duidelijk zou zien. Bovendien moet je mij 'es een recente Alpina tonen (en al zeker zo'n zeldzame als de V8 roadster) waar de eigenaar een (lelijke) aftermarket voorspoiler op monteerde... 't Zijn er niet veel.
4. Zelfs op de foto is duidelijk te zien dat er géén verschil is. De lichtreflectie waarvan jij denkt dat het een spijltje is, valt net op die naad tussen zijdeel en middendeel. Ook op andere foto's is - zoals reeds vermeld - te zien dat daar het licht graag op speelt.
Nu, de foto van de zwarte is onduidelijk, da's waar, en ik kan er inkomen dat men zich kan vergissen daarin, maar er zit zeker geen andere voorbumper op die Alpina : 't wordt niet gedaan ('t is alsof je ee Zender-spoiler op een BMW 507 zou plaatsen), er zijn er nauwelijks andere (en die verschillen héél erg duidelijk van de originele). 't Is een volledig originele, believe me.
Comment