Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
    ...bij Alpina velgen anno '80 - '90 er jaren, zat er volgens mij gewoon een ventiel op hoor
    zou kunnen hoor, maar tante gTa heeft dat zo eens uitgelegd
    eens ff zoeken naar de Alpina van Andreas om te vergelijken

    Comment




    • ge ziet het kleine plaatje op het middengedeelte van de velg, het is wel niet heel duidelijk

      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • Dat is het sleutelgat om dat afdekkapje ervan te nemen

        Eens dat weg is, kun je aan de wielbouten en het ventiel.

        Comment


        • Ge ziet op die foto van de cabrio onderaan toch ook het ventiel zitten.

          Het is pas de laatste jaren dat de technologie van holle spaken op punt staat.
          Als ik me niet vergis was de Porsche 993 turbo een van de eerste wagens met holle spaken

          Comment


          • En inderdaad, sommige modellen hebben een ventiel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
              En inderdaad, sommige modellen hebben een ventiel.
              ah ok, weeral iets bijgeleerd

              zo dus:

              Comment


              • zie je wel...wil niks zeggen hoor...enkel bij de Alpina Classics vande laatste jaren.

                De holle spaken bestaan al langer dan bij de 993TT...bij die wagen is het trouwens om de gewichtswinst te doen...het onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden. Volgens mij hebben die velgenook een normaal ventiel.
                De Alpina Classics met centraal ventiel hebben gewoon ergens 1 holle spaak...de spaken zijn voor de rest vol
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                  zie je wel...wil niks zeggen hoor...enkel bij de Alpina Classics vande laatste jaren.

                  De holle spaken bestaan al langer dan bij de 993TT...bij die wagen is het trouwens om de gewichtswinst te doen...het onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden. Volgens mij hebben die velgenook een normaal ventiel.
                  De Alpina Classics met centraal ventiel hebben gewoon ergens 1 holle spaak...de spaken zijn voor de rest vol
                  ff gezocht op de website van Alpina:

                  ziet ge alle Alpina velgen die er bestaan hebben

                  Comment


                  • Klopt...pas vanaf '95 dus zonder ventiel
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

                    Comment


                    • Pittig detail: die holle spaak moest dus worden geboord, omdat de techniek niet bestond om meteen die velg te gieten mét holte in één spaak. Dat gaatje in die spaak heeft een diameter van ca. 1,5 mm doormeter, dus zéér fijn.
                      Een fabrikant van replica Alpina-velgen heeft ook ooit 'es geprobeerd om die "ventielloze" velgen na te maken, en had dat al aangekondigd in z'n overzicht (heb ooit nog kopieën van de catalogus gezien daarvan bij JMM), maar kreeg 't niet gerealiseerd aan de (lage) productieprijs die die replica's niet mochten overschrijden, dus is 't plan dan maar afgeblazen.

                      Comment


                      • Ik wilde nog zeggen dat mijn alpina's nog een gewoon ventiel hebben maar kben dus al te laat
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

                        Comment


                        • B7

                          Comment






                          • Comment


                            • Deze zie ik ook wil zitten.

                              - Zijn eigenlijk alle e36 B3 modellen gehomologeerd in België? Indien je eentje koopt dat je niet eerst de hele rim ram moet doorlopen om hem hier rijdende te krijgen. (de Belgische overheid kennende kan dat wel eens lang duren)

                              - Zijn de switch-tronic versnellingsbakken betrouwbaar ? ( qua elektronica? )
                              Zijn ze in de e36 de eerste keer toegepast, dus minst betrouwbaar?
                              Beter voor een manuele versnellingsbak gaan, ook voor het rijplezier?

                              Comment


                              • Damn die E36 Alpina is KNAP!


                                Comment


                                • Alpina B3 3.0 Coupe 30-160 km/h

                                  Comment


                                  • Burn it!


                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten
                                      Zijn eigenlijk alle e36 B3 modellen gehomologeerd in België? Indien je eentje koopt dat je niet eerst de hele rim ram moet doorlopen om hem hier rijdende te krijgen. (de Belgische overheid kennende kan dat wel eens lang duren)
                                      Ja, 'k dacht het wel. Misschien contact opnemen met JMM daarvoor.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten
                                      Zijn de switch-tronic versnellingsbakken betrouwbaar ? ( qua elektronica? )
                                      Zijn ze in de e36 de eerste keer toegepast, dus minst betrouwbaar?
                                      Beter voor een manuele versnellingsbak gaan, ook voor het rijplezier?
                                      Geen idee, wat de Switchtronics in de E36 betreft. Ik dacht (maar weet 't géénszins zeker) dat de bakken eigenlijk grotendeels BMW-bakken waren (uit de E36 dus ook), maar met 'n specifieke sturing door Alpina.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Burn it!


                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        FOK.

                                        De stukken rubber vliegen eraf.

                                        Zalig...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X