Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In theorie is hij nu al minstens even goed als de nog te releasen M3, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen

De B3 doet 0-100 in zo'n 4.9 seconden. Voor de nieuwe M3 is dat 4.8 seconden...

Qua hernemingen zal hij wss ook niet veel trager zijn door de turbo's en de directe injectie.
    K'ben zeer benieuwd naar eerste testresultaten en duels

Comment

• maar een M3 zal waarschijnlijk wel sportiever rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk Berichten
        koppel?
        Sorry was een typfout. Hij heeft wel degelijk 360 pk !

500Nm koppel van 3800 tot 5000 rpm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk Berichten
          maar een M3 zal waarschijnlijk wel sportiever rijden...

Inderdaad, een M3 zal hoogstwaarschijnlijk nòg sportiever te rijden vallen...

Maar aangezien slechts een zeeer klein percentage M3-eigenaars echt het onderste uit te kan weet te halen (auto is meestal beter dan de chauffeur)
          is de B3 volgens mij eigenlijk de betere keuze, of je zou al kost wat kost een V8 moeten willen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
            Inderdaad, een M3 zal hoogstwaarschijnlijk nòg sportiever te rijden vallen...

Maar aangezien slechts een zeeer klein percentage M3-eigenaars echt het onderste uit te kan weet te halen (auto is meestal beter dan de chauffeur)
            is de B3 volgens mij eigenlijk de betere keuze, of je zou al kost wat kost een V8 moeten willen.
            ja, daar heb je gelijk in

Comment

• ... en toch zullen er weer veel te weinig alpina's te zien zijn...

De M3 zal wel weer veel meer te zien zijn.
              Last edited by ; 03/07/2007, 19:33.

Comment

Sorry was een typfout. Hij heeft wel degelijk 360 pk !

500Nm koppel van 3800 tot 5000 rpm
                kdacht al, anders zou het maar 24 pk schelen met de 335i, wat weinig is gezien het verschil in prestaties.

Comment

Biturbo 3liter

Positioneert zich tussen de 335i en de nieuwe M3

Ah, oké.

Dat dacht ik al... want 'Biturbo' en '335i' gaan niet echt samen in één zin.

Comment

• Ik veronderstel dat Alpina via de BMW-dealer verkocht wordt, want ik heb nog nooit een alpinadealer gezien?!?
                    maar ik heb ook nog nooit een alpina in het echt gezien.

Comment

• Euhm... BMW M3 met achterkant van de ALPINA graag! Achterkant is veel schoner dan dat van de M3!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichten
                        Ik veronderstel dat Alpina via de BMW-dealer verkocht wordt, want ik heb nog nooit een alpinadealer gezien?!?
                        Invoerder is Jean-Michel Martin. Daarnaast zijn er maar een paar erkende Alpina-dealers in België. Geen idee welke echter.
                        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Ah, oké.

Dat dacht ik al... want 'Biturbo' en '335i' gaan niet echt samen in één zin.
                          Waarom niet ?

Of moet het twinturbo zijn? Je leest imo overal vanalles door elkaar...

Ik weet dat er 2 verschillende procédé's zijn voor die drukvoeding maar de naamgeving vind ik eerlijk gezegd redelijk onduidelijk.
                          (heb ze hier ooit nog zelf uitgelegd dusja lol)

Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichten
                          Ik veronderstel dat Alpina via de BMW-dealer verkocht wordt, want ik heb nog nooit een alpinadealer gezien?!?
                          Ocharme...

Beter kijken hé

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                          Invoerder is Jean-Michel Martin. Daarnaast zijn er maar een paar erkende Alpina-dealers in België. Geen idee welke echter.
                          Monserez onder andere...

Comment

Waarom niet ?

Of moet het twinturbo zijn? Je leest imo overal vanalles door elkaar...

Ik weet dat er 2 verschillende procédé's zijn voor die drukvoeding maar de naamgeving vind ik eerlijk gezegd redelijk onduidelijk.
                            (heb ze hier ooit nog zelf uitgelegd dusja lol)

Bi-turbo: twee turbo's, één voor elke 3 cilinders (bij een 6 cilinder). Bijvoorbeeld: Audi RS4, RS6, Mosselman Biturbo, etc.)

Twin-turbo: twee turbo's, één grote, één kleine (meestal), die in 'serie' staan, maw, de zes cilinders drijven de twee turbo's tegelijkertijd aan. De kleine vooral op lage toeren, de grote zorgt voor het grote debiet nodig op hoge toerentallen. (335i enzo)

ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Bi-turbo: twee turbo's, één voor elke 3 cilinders (bij een 6 cilinder). Bijvoorbeeld: Audi RS4, RS6, Mosselman Biturbo, etc.)

Twin-turbo: twee turbo's, één grote, één kleine (meestal), die in 'serie' staan, maw, de zes cilinders drijven de twee turbo's tegelijkertijd aan. De kleine vooral op lage toeren, de grote zorgt voor het grote debiet nodig op hoge toerentallen. (335i enzo)

ofzo.
                              Ofzo indeed ....

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Damn fine drawing, nigga!

Comment

• Stichel= tekentalent!

Maar die B3 is zo ongeloofelijk lekker, in e92 verkies ik die direkt boven M3!!!

Comment

• Alpina B12 5.0

staat te koop

Comment

• Comment

• Fack die is vet jong!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                          Prachtig!

De nieuwe B3 heeft enkel een automaat zeker?
                                          Ik verkies deze toch boven een nieuwe M3, de bumpers van die laatste zijn mij iets te overdreven. Maar een B3, héérlijke schaapskleren en zo klassevol.

Al blijft een E46 B3s knapper.

Knappe B7 ook hierboven

Ik zou graag een sedan willen (E12)

3 liter met KKK-turbo
                                          De turbodruk was regelbaar tussen 0.50 - 0.85 bar
                                          Vermogen tussen de 250 en 300pk
                                          Jammer dat ze zeldzaam en duur zijn, zeker als je eentje in deftige staat wil.

Comment

Working...
                                          X