Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALPINA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten

Dit blijven schitterende velgen...

Groot, breed, achteraan met een bredere boord dan vooraan en toch klassiek van styling.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• True. Sublieme velg. Blijft steeds opnieuw verbazen.

Comment

• Alpina

Comment

• Comment

• Afwerking - kwaliteit E39

Comment

• Als ik ooit een keuze zou moeten maken tussen een M en een Alpina, dan geeft het interieur de doorslag. Die Alpina-interieurs zijn gewoonweg über!!
              Dat Lavalina (of iets in die aard) is een van de gezelligste die ik ooit heb gezien, zalig gewoon!

Comment

• Ma FAK hoe lekker kunnen ze 3 serie maken

Comment

• Dat panoramadak is vet.

Ik blijft toch meer fan van het M-pakket dan van de ALPINA bumpers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Ma FAK hoe lekker kunnen ze 3 serie maken

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ba4ciz3pohgp
                    Inderdaad, hoe lekker kan hij zijn ?

Ik vind deze D3 ook fantastisch, er is één minpuntje voor mij op een anders perfecte wagen...

dat stuur ! Dat is een gewoon standaard-stuur met dunne velg, dus geen sportstuur of M-stuur, wel jammer

Maar zoals hij hier staat,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                      Afwerking - kwaliteit E39
                      is een e46

Comment

• Het gewone BMW-sportstuur is wel verkrijgbaar op de D3 (maar dan met 't BMW-logo en niet met 't Alpina-logo). En op de B5 S en B6 S leveren ze nu het optionele BMW-stuur ook in een Alpina-specifieke uitvoering met dikkere stuurvelg. Zal waarschijnlijk in de B3 ook wel komen, en dan is de stap naar de D3 klein.

Trouwens, de B5 S met 530 pk nu ... Dat ding loopt 319 km/u. Dus 330 km/u op teller. De touring is wel niet sneller dan de B5, zal waarschijnlijk aan de stroomlijn liggen ; zowel de B5 als de B5 S houden 't voor bekeken bij 310 km/u.

You gotta love it.

En trouwens, Alpina steekt geen andere bumpers, RRD. Vooraan monteren ze een lipje, en achteraan veranderen ze evt. het achterlipje (uitsnijding voor de uitlaat). De bumpers zijn standaard BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                          Inderdaad, hoe lekker kan hij zijn ?

Ik vind deze D3 ook fantastisch, er is één minpuntje voor mij op een anders perfecte wagen...

dat stuur ! Dat is een gewoon standaard-stuur met dunne velg, dus geen sportstuur of M-stuur, wel jammer

Maar zoals hij hier staat,
                          Ik mis eerder een automaat, dat stuur boeit me niet echt. Een Alpina mag imho niet "sportief" ogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                            Ik mis eerder een automaat, dat stuur boeit me niet echt. Een Alpina mag imho niet "sportief" ogen.
                            Daar heb je een punt, eerder discreet sportief (lip vooraan, striping en de 18 inch velgen)

Maar heb je al eens zo'n stuur vastgenomen met dunne velg zoals op deze Alpina ?

Een gewoon sportstuur (geen M-stuur) is veel aangenamer om vast te nemen, met de uitsparingen voor de duimen en de dikkere velg en tenslotte is het ook mooier
                            Last edited by ; 28/09/2007, 22:20. Reden: spellingsfout

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

En trouwens, Alpina steekt geen andere bumpers, RRD. Vooraan monteren ze een lipje, en achteraan veranderen ze evt. het achterlipje (uitsnijding voor de uitlaat). De bumpers zijn standaard BMW.
                                Ja, ik weet het.
                                En dat bedoelde ik ook.
                                Ik ben geen fan van die lipjes, zeker niet als ze er dan nog ALPINA opzetten ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                                  Naaaaaais !

Die afwerking eh

Comment

• 't Is 'n knappe auto, hoor. Alleen mag je 'm niet bestellen zoals ALPINA z'n beurswagens altijd uitrust. De striping is niet meer van deze tijd (gratis delete-optie, ook op de voorspoiler), het ALPINA-blauw is op z'n zachtst gezegd speciaal, en de bicolor-interieurs die we altijd te zien krijgen op de stands zijn zelden écht lelijk maar doorgaans wel té speciaal/opvallend/pimp als je 't mij vraagt.

De groene E92 B3 biturbo Coupé die er stond had een bicolor full Lavalina interieur in beige met ... groen. Echt zo'n legergroen van tint, miljaar wat was dat lelijk. BMW heeft zelf nog 'n groen interieur geleverd op de E39, "Engels groen" heette het (englischgrün) en dat was zo donker dat je zelfs nauwelijks 't verschil met zwart zag, en dat was wel knap in combinatie met steengroen leder (steingrün = lichtgrijs met een lichte zweem van groen) en een groene buitenkleur. Maar dat ALPINA-groen (effe catalogus checken hoe 't heet...) "raciing green", oeioeioei.

Maar hey, Duitsers hebben soms rare goestingskens, en 't toont natuurlijk wél wat er allemaal mogelijk is.

Ik zou m'n eigen ALPINA nooit een Lavalina-interieur geven. 'k Vind het te duur, en BMW heeft zelf ook mooie ledertinten. Je kan zelfs via ALPINA ook de BMW Individual lederen interieurtjes bestellen (maar dan enkel het standaardgamma van Individual, dus die lakken/lederkleuren die je op de BMW-site vindt ; en niet het echte personaliseringsgamma), en dat zou 't vérste zijn waarin ik zou gaan. 10.400 EUR voor een Lavalina-interieur op een B3, euhm neen dat vind ik té. Op de B5 S touring is het zelfs 15.900 EUR. Allemaal nog niet zo duur als de duurste uitvoering van Audi Exclusive of BMW Individual op de A8 en de '7, maar toch waaaaay too expensive (naar mijn mening).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      't Is 'n knappe auto, hoor. Alleen mag je 'm niet bestellen zoals ALPINA z'n beurswagens altijd uitrust. De striping is niet meer van deze tijd (gratis delete-optie, ook op de voorspoiler), het ALPINA-blauw is op z'n zachtst gezegd speciaal, en de bicolor-interieurs die we altijd te zien krijgen op de stands zijn zelden écht lelijk maar doorgaans wel té speciaal/opvallend/pimp als je 't mij vraagt.

De groene E92 B3 biturbo Coupé die er stond had een bicolor full Lavalina interieur in beige met ... groen. Echt zo'n legergroen van tint, miljaar wat was dat lelijk. BMW heeft zelf nog 'n groen interieur geleverd op de E39, "Engels groen" heette het (englischgrün) en dat was zo donker dat je zelfs nauwelijks 't verschil met zwart zag, en dat was wel knap in combinatie met steengroen leder (steingrün = lichtgrijs met een lichte zweem van groen) en een groene buitenkleur. Maar dat ALPINA-groen (effe catalogus checken hoe 't heet...) "raciing green", oeioeioei.

Maar hey, Duitsers hebben soms rare goestingskens, en 't toont natuurlijk wél wat er allemaal mogelijk is.

Ik zou m'n eigen ALPINA nooit een Lavalina-interieur geven. 'k Vind het te duur, en BMW heeft zelf ook mooie ledertinten. Je kan zelfs via ALPINA ook de BMW Individual lederen interieurtjes bestellen (maar dan enkel het standaardgamma van Individual, dus die lakken/lederkleuren die je op de BMW-site vindt ; en niet het echte personaliseringsgamma), en dat zou 't vérste zijn waarin ik zou gaan. 10.400 EUR voor een Lavalina-interieur op een B3, euhm neen dat vind ik té. Op de B5 S touring is het zelfs 15.900 EUR. Allemaal nog niet zo duur als de duurste uitvoering van Audi Exclusive of BMW Individual op de A8 en de '7, maar toch waaaaay too expensive (naar mijn mening).
                                      Die striping zou inderdaad wel eens een update mogen krijgen. Een modernere look (bv 1 discrete lijn met alpina). Ik zou het ook sowieso laten deleten. Voor die lip vooraan, zou ik twijfelen. Ik vind dat Alpina in reliëf wel knap op die voorste lip.

Dat racing green is inderdaad ook niet mijn goesting. Het is zo een boter noch vis kleur

Ik zou persoonlijk ook voor een individual interieur gaan in een Alpina ofwel in een mono-tone interieur met de Alpina-zegels erop. Dat tweekleurig interieur is inderdaad wat "pimpy".

"Ze germans" experimenteren graag en houden van contrasten. Dat is ook zo op tuning-gebied, soms extremen.

Comment

• iemand op zoek naar 2de hansje?

lekker, wel jammer van hout inleg, niet echt geslaagd ivgl met de rest van interieur

Comment

• Mmmm.. zalig !

Comment

Working...
                                          X