Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
V12 Vantage, prachtkar in alle opzichten vind ik, enkel die roosters in de motorkap storen mij. Als het van mij afhing zou daar een 'gewone' motorkap opkomen. (indien technisch mogelijk)
OF: ik heb eens een shop gemaakt van de V12 Vantage met de luchtroosters in koetswerkkleur om eens te kijken wat dat geeft:
V12 Vantage, prachtkar in alle opzichten vind ik, enkel die roosters in de motorkap storen mij. Als het van mij afhing zou daar een 'gewone' motorkap opkomen. (indien technisch mogelijk)
OF: ik heb eens een shop gemaakt van de V12 Vantage met de luchtroosters in koetswerkkleur om eens te kijken wat dat geeft:
Heb dus daarstraks de V12 Vantage mogen testrijden. Het was de eerste die geleverd is en hij was reeds verkocht (tijdens de Nacht van het Zoute). Needless to say dat ik dat ding dus niet misbruikt heb. Het was een aangenaam ritje en een zeer toffe eerste kennismaking met het merk Aston Martin. Ik had tot nu toe enkel in de N400 van J gezeten dus vandaag was een hoogtepunt op dat gebied.
Ben ik verkocht?
Neen.
Althans, NOG NIET! De eerste impact van die wagen is fenomenaal, het is dan ook één van de mooiste creaties in autoland.
Zowel het exterieur als het interieur konden mij enorm bekoren (grijs/zwart met carbon kuipjes).
De rit an sich was vrij kort maar wel best leuk. Aangezien het een verkocht model is ben ik niet tot het uiterste gegaan (zo'n 5.5-6K rpm max). Je voelt dat er kracht in dit beest huist. Vooral als je de sport button induwt. Het is net alsof een turbo aanslaat, zo ga je ineens vooruit. Dit is de eerste keer dat een sport setting zulke impact heeft op een wagen imho. Niet alleen krijg je ineens z'n volledige symfonie te horen, de respons van het gaspedaal wordt stukken bitsiger maar wat vooral bijblijft is die enorme stamp onder je kont.
Qua comfort zit de V12 Vantage nog vrij goed, hij rijdt strak maar het blijft nog steeds ietwat comfortabel. De carbon kuipjes ogen schitterend en wegen zeer weinig maar voor mij persoonlijk zaten ze niet optimaal (weinig instelmogelijkheden).
Verkeersdrempels zijn geen probleem voor deze wagen, hij neemt ze zonder zeuren tegen zeer acceptabele snelheden.
Schakelen gaat zeer vlot (6-speed manual only) MAARRR de pook staat veel te kort tegen je lichaam. Dit irriteert vooral wanneer je naar de even versnellingen schakelt. Misschien kan dit te maken hebben met mijn lichaamsbouw/lengte maar zo groot ben ik nu ook weer niet (1.90m).
Aangezien ik de wagen niet voluit heb kunnen laten gaan kan ik ook niet echt zeggen hoe het zit op performance gebied. En laat dat nu net zijn waar ik een beetje op mijn honger bleef zitten. Ok, met sport mode ingeschakeld reageert ie wel bitsig maar écht sportief wordt het nooit. Het is misschien dan ook niet de wagen waar je ultra sportieve prestaties mag van verwachten. Het blijft eerst en vooral een klassebak. Maar toch ... onder de 4sec van 0-100 had een vereiste mogen zijn.
De AM V12 Vantage is één van 4 wagens die openstaat als de vervanger van de Rt12. Valt ie af na deze kennismaking? Neen. Ben ik verkocht? Neen.
Misschien dat ik na een intensieve rit in Francorchamps of op de Ring van gedachte verander ... only time will tell ..........
Subliem! wat een wagen Zoals Porker zei: het zou een schitterende aanwinst zijn in u garage .
Maar ter vervanging van je RT12 moet je een wagen zoals deze wel optimaal kunnen testen, chapeau ook dat je er rekening mee hield dat ie verkocht was
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Subliem! wat een wagen Zoals Porker zei: het zou een schitterende aanwinst zijn in u garage .
Maar ter vervanging van je RT12 moet je een wagen zoals deze wel optimaal kunnen testen, chapeau ook dat je er rekening mee hield dat ie verkocht was
Een echte autoliefhebber heeft respect voor een ander zijn wagen , zelf nog meer dan voor zijn eigen wagens . Allé dat is toch mijn mening .
Comment