Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ASTON MARTIN Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 1964 Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation | Jay Leno's Garage

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Aston Martin Frazer-Tickford Metro (1982)













      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Deze kende ik niet. Altijd gedacht dat de Cygnet de enige kleinwagen was die Aston ooit gehad heeft.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Wat meer uitleg over de dure Metro hierboven.

          https://jalopnik.com/the-frazer-tick...tch-1848058308
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Aston Martin Rapide (2010) | Uw Garage

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Jay Suits Up in an Aston Martin DB5 | Jay Leno’s Garage

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • ASTON MARTINS ALTIJD GEËLEKTRIFICEERD VANAF 2026

                NOG GEEN HARDE DEADLINE VOOR VERBRANDINGSMOTOR

                Aston Martin maakt daags na de onthulling van de beresterke DBX 707 bekend dat het in de nabije toekomst overschakelt op elektrificatie voor het gehele modellengamma.

                Wie dacht dat Aston Martin met de maar liefst 707 pk sterke DBX 707 aangeeft dat het voorlopig helemaal niets moet hebben van schonere mobiliteit, zit ernaast. Hoewel die DBX er absoluut geen voorbeeld van is, zet ook Aston Martin in op auto's die als het goed is minder belastend voor de wereld zijn. Het merk meldt namelijk dat er per 2026 enkel nog geëlektrificeerde nieuwe Aston Martins te koop zijn.

                We moeten daarbij in eerste instantie denken aan mild-hybride of hybride aandrijving. Een elektrisch aangedreven Aston Martin laat voorlopig nog wel even op zich wachten. Het Britse Autocar begrijpt dat er van de DBX volgend jaar al een mild-hybride versie komt die voorlopig voorbehouden lijkt aan de Chinese markt. In 2024 komt er echter een plug-in hybride DBX die wereldwijd verkocht zal worden.

                Bestuursvoorzitter Lawrence Stroll geeft in gesprek met The Financial Times aan dat we in ieder geval in 2028 ook nog geen volledig elektrisch aanbod hoeven te verwachten. Misschien dat Aston Martin daar pas in 2030 aan wil, al zet Stroll daar als kanttekening bij dat op dit moment zeker niet alle klanten geïnteresseerd zijn in elektrische auto's. Dat zal er dus zachtjes aan in gemasseerd moeten worden, want Stroll laat weten dat het merk wel 'geleidelijk aan naar vol-elektrisch gaat'.

                Bron: Autoweek


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • HOE DE EERSTE ASTON MARTIN V8 VANTAGE MET KUNSTGREPEN TOT STAND KWAM

                  WEG NAAR HET SNELLE GELD

                  Soms was de financiële situatie bij Aston Martin dermate penibel dat er kunstgrepen aan te pas moesten komen om het schip drijvend te houden. In de jaren 70 werd puur om die reden de historisch beladen aanduiding Vantage maar eens afgestoft. De Aston Martin V8 Vantage ging 45 jaar geleden in productie en in december 1989 werd die gestaakt. Totale oplage: 356 exemplaren.

                  Vanwege de zeer kostbare en begeerlijke auto’s die het maakt, lijkt bij een merk als Aston Martin alles te glimmen en te glanzen, maar achter de schermen was het beeld vaak tegenovergesteld. Nadat het in 1974 en 1975 onder curatele had gestaan, poogde Aston Martin door de leeg­verkoop van een magazijn met afgedankte, soms zelf experimentele onderdelen wat verse ponden in kas te krijgen. Dan kon de fabriek tenminste weer behoorlijk gaan draaien. Intussen was een handvol technici buiten het zicht van de directie aan de slag gegaan om de V8, het enige model van het merk, te verbeteren. Dat leidde tot het inzicht dat ze er net zo goed een nieuwe Vantage-uitvoering van konden maken; met een handvol betrekkelijk eenvoudig door te voeren aanpassingen zou die snellere versie naar verhouding meer geld in het laatje brengen.

                  En zo geschiedde. De 5,3-liter V8 kreeg grotere inlaatkleppen, andere nokkenassen en een aangepast uitlaatsysteem, waardoor het vermogen klom van 320 naar 375 pk. Ook belangrijk waren de aerodynamische wijzigingen. De mannen bedachten zelfs een kloeke voorspoiler om af te re­kenen met de hevige opwaartse druk waarmee de voorzijde van de standaard V8 kampte, terwijl een gesloten grille en een gro­tere achterspoiler de stroomlijn moesten verbeteren. In de windtunnel werd eerst de standaardauto gemeten, waarna een test volgde met hetzelfde model waaraan alle nieuwe appendages waren gemonteerd. Het resultaat was zeer bevredigend, want alle ‘lift’ was verdwenen en de luchtweerstand bleek tien procent lager. De man die de standaardauto naar de windtunnel had gereden en met de nog steeds gemonteerde spoilers was teruggekeerd, meldde bij terugkomst bij de fabriek opgetogen dat de topsnelheid met tien mijl per uur was toegenomen en dat bovendien de stabiliteit van de auto flink was verbeterd. Niet gek voor een uit nood geboren model, dat zich pardoes als de snelste ter wereld kwalificeerde. “Aston Martin wilde nu eenmaal de snelste seriewagen bouwen”, zo lezen we in een verslag uit 1978. Maar niet heus. Ook de afdeling public relations had uitstekend werk geleverd.





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • ASTON MARTIN IN HET ROOD ONDANKS STERK STIJGENDE VERKOOP

                    DBX BRENGT HOOP VOOR OPKRABBELENDE BRITTEN

                    Aston Martin krabbelde in 2021 weer enigszins op. Hoewel het voor de auto-industrie geen gemakkelijk jaar was, groeide de verkoop van het Britse merk met maar liefst 82 procent. Wel staan er nog steeds rode cijfers in de boeken, al is de schade minder groot dan in 2020.

                    Die grote verkoopgroei is vooral te danken aan de DBX. Aston Martin verkocht in 2021 namelijk meer dan 3.000 exemplaren van de super-SUV, dat is ongeveer de helft van de totale verkoop. In totaal bracht Aston Martin het afgelopen jaar 6.178 auto's aan de man, een behoorlijke plus ten opzichte van de 3.394 exemplaren in 2020. Als gevolg daarvan steeg de omzet tot omgerekend €1,31 miljard. Het verlies van Aston Martin bedraagt echter omgerekend nog steeds €255 miljoen, al is het een behoorlijke verbetering ten opzichte van het verlies van omgerekend €558 miljoen dat het merk draaide in 2020.

                    Al met al lijkt Aston Martin op weg naar herstel. Het merk wil het hele aanbod vanaf 2026 geëlektrificeerd hebben en komt in 2024 met een plug-in hybride variant van de DBX. Ook zou de eerste elektrische Aston Martin voor 2025 op de rol staan. Welke vorm deze auto gaat aannemen, is nog niet bekend. Dit jaar staat de marktintroductie van de DBX 707 en de nieuwe V12 Vantage op het programma. Ook gaat Aston Martin verder met het leveren van hypercar Valkyrie. CEO Tobias Moers verwacht dat deze modellen en de mild-hybride DBX voor de Chinese markt dit jaar gaan zorgen voor een verdere groei van Aston Martin. Die wordt geschat op acht procent. Verder moeten reorganisaties in de fabriek en de logistieke keten het merk kostenefficiënter maken.

                    Bron: Autoweek


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment





                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • ASTON MARTIN VOLLEDIG ELEKTRISCH IN 2030

                        SPORTAUTO'S EN SUV'S ALLEMAAL AAN DE STEKKER

                        Aston Martin gaat in 2030 volledig aan de stekker. Dat bevestigt het merk in de onlangs uitgestippelde 'Racing.Green'-strategie. De eerste EV van het merk komt als alles volgens plan gaat in 2025 op de markt.

                        Het gaat bij de volledige elektrificatie van Aston Martin alleen om het 'core portfolio' van sportauto's en SUV's. Op dit moment zijn dat de Vantage, DB11/DBS en de DBX. Het is uiteraard goed denkbaar dat de opvolgers van die modellen, die dus met de elektrificatie te maken gaan krijgen, anders gaan heten. Vermoedelijk blijven extreme projecten als de Valkyrie en de Valhalla buiten schot voor wat de volledige elektrificatie betreft. Die twee modellen maken overigens al wel gebruik van hybridetechniek.

                        Het was al bekend dat Aston Martin in de aanloop naar 2030 het aanbod geleidelijk aan wil elektrificeren. In 2025 moet de eerste EV van Aston Martin op de markt komen en vanaf 2026 kun je alleen nog maar Aston Martins met een geëlektrificeerde aandrijflijn krijgen. Nu komt daar dus bij dat in 2030 de verbrandingsmotor de deur wordt gewezen. Daarnaast zetten de Britten in op vergroening van de productielijn. In 2030 wil Aston Martin de uitstoot van de productieketen met 30 procent omlaag hebben gebracht ten opzichte van 2020. In 2039 wil het bedrijf klimaatneutraal kunnen draaien.

                        Aston Martin loopt met zijn EV-strategie ongeveer in de pas met rivaal Bentley, dat in 2025 eveneens zijn eerste EV op de markt wil brengen. De doelen van Bentley zijn alleen wat ambitieuzer, want na 2025 wil het merk tot 2030 ieder jaar een nieuwe elektrische Bentley lanceren. Voor wat betreft de (plug-in) hybrides lopen beide fabrikanten gelijk: Bentley levert vanaf 2026 namelijk ook geen auto's meer zonder elektrische ondersteuning.

                        Bron: Autoweek


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment





                        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • Sean Connery's Aston Martin DB5 wordt geveild

                            Broad Arrow Auctions verwacht maximaal bod van maximaal 1,7 miljoen euro...

                            Sean Connery. Voor velen de enige echte 007. En als het om de auto van James Bond gaat, hebben velen ook een favoriet: de Aston Martin DB5. Dus waarom niet beide nu combineren? De Schotse acteur - die in 2020 overleed - reed niet alleen in zo'n auto op de set, maar bezat er ook privé. En het is precies deze DB5 die nu in augustus 2022 wordt verkocht op een veiling door Broad Arrow Auctions in Monterey, Californië.

                            Het veilinghuis geeft niet veel informatie over de staat van de auto en spreekt alleen van een " zeer representatieve " DB5. Hoewel de kilometerstand niet wordt gegeven, laten de foto's zien dat de Aston Martin met grote zorg is onderhouden. Het Snow Shadow Grey lakwerk en het rode Connolly lederen interieur zien er nog als nieuw uit.

                            Maar dit exemplaar met het DB5/1681/R-chassis verliet de fabriek op 7 juli 1964. De auto werd eerst geleverd aan een heer A. White en later door Connery gekocht via de RS Williams-dealer.

                            Broad Arrow Auctions schat de waarde tussen US$ 1,4 miljoen en US$ 1,8 miljoen (ongeveer €1,3 miljoen tot €1,7 miljoen tegen de huidige wisselkoersen).

                            Dit komt overeen met meer exclusieve DB5's zoals die van Paul McCartney (verkocht in 2017 voor ongeveer € 1,5 miljoen) en die van de 007-film Goldeneye (verkocht in 2018 voor € 2,1 miljoen).

                            Opgemerkt moet worden dat een deel van de verkoopopbrengst ook aan een goed doel zal worden geschonken. Een deel gaat naar het Sean Connery Philanthropy Fund, terwijl een ander deel ten goede komt aan de inspanningen van Stewart's non-profitorganisatie Race Against Dementia .

                            Daarnaast heeft de ex-racer toegezegd de koper een bijzondere rit aan boord van de DB5 aan te bieden. Dus de gelukkige koper van de Aston Martin krijgt niet alleen de auto, maar ook een speciale ontmoeting met Sir Jackie Stewart, drievoudig wereldkampioen Formule 1 en oude vriend van Sean Connery.











                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • The Aston Martin Cygnet Is the Most Ridiculous Exotic Car Ever

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Nevermind, antwoord reeds gevonden
                                Last edited by mysticwizard; 29/07/2022, 21:15.

                                Comment





                                • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment





                                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment





                                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • 123 gebouwd, waarvan 19 met stuur links

                                        Comment


                                        • Kunst op wielen !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X