Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ah, ja top gear was weer in vorm met de db9. het engels patriotisme kwam weer boven, maar deze keer hadden ze wel gelijk. wat een auto en wat een sound.
nee hoor, echt niet. het was mijn bedoeling niet om dat te schrijven. ik zat bij een paar maten een pint te drinken en te surfen en die hebben terwijl dat ik een vers pintje ging halen met mijn kl*ten liggen spelen en dat van dat kogelvrij glas erbij getypt en dat gepost.
De firma Aston Martin dateert van 1913 toen de Londense Singer autodealers Lionel Martin en Robert Bamford het plan opvatten om een eigen auto te bouwen . Het eerste deel van de naam verwijst naar de Aston-Clinton-Hill-climb in Hertfordshire , een wedstrijdparcours waarop Martin voor de eerste wereldoorlog met een Singer verschillende races had gewonnen .
Nu we toch met wat geschiedenis bezig zijn, iemand die weet waar de 'DB' voor staat....?
David Brown was de man die indertijd het nagenoeg failliete Aston Martin overkocht, er nieuw leven inblies en het succesvol maakte met de eerste DB-series. De initialen van zijn naam herinneren aan hem en zijn ondertussen reeds het handelswerk geworden van de 'modale' Aston. De supersportieve varianten krijgen nog steeds een aparte naam zoals de V8 en de Vanquish.
Comment