Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
de facelift kan ik net wel pruimen in het wit. Liefst nog met een bordeax kap.
Maar het liefst zie ik nog een pre-facelift in het zwart of dat donkerrood.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichtende facelift kan ik net wel pruimen in het wit. Liefst nog met een bordeax kap.
Maar het liefst zie ik nog een pre-facelift in het zwart of dat donkerrood.
Zoiets zie ik mij ooit wel nog kopen in 2dehands als ik wat meer luxe/ruimte zoek. Goedkoop in aankoop, snel & betrouwbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenIdem.
Zoiets zie ik mij ooit wel nog kopen in 2dehands als ik wat meer luxe/ruimte zoek. Goedkoop in aankoop, snel & betrouwbaar.
1.8t is gemakkelijk te chippen naar +200pk, en ze rijden geweldig imo. Had jouw vader er ook geen? Pics?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenEcht he
1.8t is gemakkelijk te chippen naar +200pk, en ze rijden geweldig imo. Had jouw vader er ook geen? Pics?
Rij er zelf ook wel nu en dan mee rond. Als die Saab meeting binnenkort doorgaat kom ik af
Heb er ondertussen een blanco nrplaat houder opgestoken btw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenIk wil zo'n 900 turbo
Dat geluid en die duw
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenYep, 9-3 vector 1.8t gekieteld met hirsch remap, is best snel, comfortabel cruizen met de zeer lange versnellingen en vele koppel.
Rij er zelf ook wel nu en dan mee rond. Als die Saab meeting binnenkort doorgaat kom ik af
Heb er ondertussen een blanco nrplaat houder opgestoken btw
Hoeveel km heeft hij? Content van de auto in het algemeen? Ik vind ze geweldig, het enige waar ik me aan stoor (1.8t 2003) is de mindere afwerking en materialen in het interieur (mijn 900 classic voelde degelijker aan qua materialen), en het stuur dat ik wat oversized vind. Maar voor de rest echt supergoede auto imo.
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenpff 'k wil mijn saab ook opkietelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenHoeveel km heeft hij? Content van de auto in het algemeen? Ik vind ze geweldig, het enige waar ik me aan stoor (1.8t 2003) is de mindere afwerking en materialen in het interieur (mijn 900 classic voelde degelijker aan qua materialen), en het stuur dat ik wat oversized vind. Maar voor de rest echt supergoede auto imo.
We zijn zeer tevreden over de auto in 't algemeen, op de snelweg is 'ie redelijk zuinig (7-8liter). De wegligging is zeer sportief (mss soms beetje te sportief voor m'n ouders) en best hard eigenlijk met die sportophanging. Over de materialen in het interieur kan ik alleszinds niet klagen (het is dan ook wel een vector uitvoering), ik vind alles goed afgewerkt.
Maar hoe sportief de ophanging ook is, je hebt zeer weinig snelheidsbeleving, voor je het weet rij je veel te rap, het gaat allemaal veel te soepel/snel zonder dat je echt iets hoort of waarneemt.
Ook al zal m'n clio rs best wat sneller zijn toch rij je makkelijker te rap met de Saab. Je moet gewoon de snelheidsmeter goed in 't oog houden.
De enginesound is gewoon veel te braaf vind ik, het opspoel- en afblaasgeluid van de turbo zijn dan wel weer zalig.
Het enige grote probleem dat er eens is geweest is de alternator die het heeft begeven, maarja dat heeft niks met Saab te maken natuurlijk aangezien die alternator gewoon van Bosch is en in bijna elke wagen zit..Last edited by Wouter; 10/05/2009, 14:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenDe wagen heeft echt belachelijk weinig km, nog geen 50.000km en dat in een kleine 6 jaar tijd.
We zijn zeer tevreden over de auto in 't algemeen, op de snelweg is 'ie redelijk zuinig (7-8liter). De wegligging is zeer sportief (mss soms beetje te sportief voor m'n ouders) en best hard eigenlijk met die sportophanging. Over de materialen in het interieur kan ik alleszinds niet klagen (het is dan ook wel een vector uitvoering), ik vind alles goed afgewerkt.
Maar hoe sportief de ophanging ook is, je hebt zeer weinig snelheidsbeleving, voor je het weet rij je veel te rap, het gaat allemaal veel te soepel/snel zonder dat je echt iets hoort of waarneemt.
Ook al zal m'n clio rs best wat sneller zijn toch rij je makkelijker te rap met de Saab. Je moet gewoon de snelheidsmeter goed in 't oog houden.
De enginesound is gewoon veel te braaf vind ik, het opspoel- en afblaasgeluid van de turbo zijn dan wel weer zalig.
Het enige grote probleem dat er eens is geweest is de alternator die het heeft begeven, maarja dat heeft niks met Saab te maken natuurlijk aangezien die alternator gewoon van Bosch is en in bijna elke wagen zit..
Allemaal vrij herkenbaar, ook dat van die snelheidsbeleving spijtig genoeg. Het geluid vind ik best wel oké, klinkt vrij rauw aan de uitlaat, maar binnenin mag er idd wat meer uitlaatgeluid te horen zijn. De turbo hoor je idd lekker blazen, zeker met dak open en/of raam open, lekker
Qua comfort niet veel te klagen, maar wij hebben dan ook een Arc, zonder sportophanging en ik ben toch ook tevreden van de wegligging. Hij blijft vrij strak in snelle bochten, onderstuur blijft vrij uit en je voelt de achterkant mooi meesturen, ook het stuurgevoel is vrij direct. Echt een auto voor mij, hopelijk kan ik hem overnemen
Comment
-
Comment