Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vindt 'em nog steeds mottig ...
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
      Zondag kwam ik voor het eerst de nieuwe Saab 9-5 tegen in Brussel, ik was er bijna straal voorbij gelopen! Maar hij heeft wel iets.


      En velgen maatje te klein
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
        vindt 'em nog steeds mottig ...
        tja, het probleem is dat het model al te lang in de pipeline was om het niet te lanceren
        dat Saab hiermee kan gered worden is erg twijfelachtig : hiermee gaan ze geen potten breken, en het in stand houden van de produktielijn gaat veel kosten vergeleken met wat het model kan opbrengen
        ik vrees voor een kort leven... dit is niet wat de markt op wachtte

        Comment


        • De voorkant valt mee maar achterkant lijkt het me te Amerikaans en zoals hierboven ook volgens mij weinig kans van slagen !!

          Comment






          • TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

            Comment






            • TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

              Comment


              • Daar zitten echt wel knapperds tussen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                  Zoek de fout

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                    Doe mijn de laatste maar.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Zoek de fout
                      de ombouw naar het nieuwer model !?
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                        de ombouw naar het nieuwer model !?
                        Inderdaad, dat moet geld gekost hebben en ik vind het niet zo'n grote verbetering, de oude neus is even mooi hoewel misschien minder Saab.

                        Comment


                        • Source: Saab September 17, 2010
                          Saab 9-3 ePower - Saab’s First EV


                          Saab Automobile is taking its first step towards developing an all-electric vehicle with the Saab 9-3 ePower.
                          Making its public debut at the Paris Motor Show later this month, the Saab 9-3 ePower is the prototype for a test fleet of 70 vehicles which will participate in extensive field trials in Sweden early next year. The performance of the cars will be evaluated under a variety of real world driving conditions as part of the development process for a purpose-built, electric Saab vehicle. Targets to be verified include a projected driving range of approximately 200 kilometers through the use of high density energy storage in lithium-ion battery cells.
                          The Saab ePower is the first electric vehicle from Saab and is a result of a co-operation between Saab Automobile, Boston Power (batteries), Electroengine in Sweden AB (electric power trains), Innovatum (project management) and Power Circle (Sweden’s electric power industry trade organization).
                          Mid-sized sports combi with zero emissions
                          The Saab 9-3 ePower is the first all-electric car to offer its occupants the comfort and size of a wagon bodystyle. Saab engineers have integrated an electrical architecture within the shape and dimensions of a ‘conventional’ 9-3 SportCombi.
                          Under the hood is a 135 kW/184 hp electric motor driving the front wheels through a single-speed transmission. Instant torque enables zero to 100 km/h acceleration is just 8.5 seconds, together with a top speed of 150 km/h.
                          The compact yet powerful 35.5 kWh lithium-ion battery pack is accommodated in a modified floor-pan, mainly in space within the car’s wheelbase previously occupied by the exhaust system and fuel tank. This enables an optimum weight distribution and excellent driving dynamics similar to those of a standard SportCombi.
                          Inside the cabin, a conventional, automatic-style gearshift lever provides selection of ‘drive’, ‘neutral’, ‘park’ and ‘reverse’. The rev-counter, fuel and turbo boost displays in the main instrument cluster are replaced by read-outs for battery status, power
                          consumption and driving range, all illuminated in green. To optimize space, an electric park brake is fitted.
                          Electro-hydraulic power steering is used and the cabin is equipped with full air conditioning, via a compressor powered by the battery pack. A separate 12-volt battery, for the lights and cabin ancillaries, is also charged from the battery pack via a current transformer
                          The operation of the vehicle’s powertrain is controlled by a version of Saab’s own in-house Trionic 8 engine management system, with new software written for an electric vehicle application.
                          Long driving range with excellent durability
                          The Saab 9-3 ePower’s projected driving range of approximately 200 kilometers pushes out the boundaries for current EV performance. Key to its long range are battery cells which have an energy storage density substantially greater than the best currently used in EV applications. High energy density also contributes to a lower battery weight.
                          The battery pack has a capacity of 35.5 kW/h and is designed to operate with full power in ambient temperatures as low as -30ºC, at least 10ºC below the operating level of other battery packs on the market today. Another key benefit is the use of air, instead of liquid, cooling which contributes to lower cost and further weight-saving in the pack’s design.
                          The pack is intended to support re-charge cycles equivalent to about ten years average use. It can be fully recharged from a domestic mains supply in about three to six hours, depending on depletion status. Charging times can be greatly reduced if the voltage of the electrical feed is raised, as there is no limitation on the battery’s input capacity.
                          Test driving experience is expected to validate the performance of this advanced battery pack, which is designed to operate reliably within a full depletion ‘buffer’ set at only 12 percent of total capacity, a much lower operating margin than used in the management of other packs.
                          Its lithium-ion battery cells are also the first to receive a Nordic Ecolabel accreditation for their environmental safety and sustainability, which includes manufacturing processes.
                          The 9-3 ePower meets the high crash worthiness standards that Saab applies to all its vehicles. The car’s power pack is located outside the occupant compartment in non-deformable structural zones, well protected and encapsulated. The battery management and monitoring system supports safe performance during normal driving and in crash conditions.
                          Extensive user trials
                          Hundreds of drivers and their families will be enlisted by Saab and its development partners during a extensive test driving and evaluation program involving a 70-strong fleet of Saab 9-3 ePowers in central, west and eastern Sweden during 2011-12.
                          The Saab ePower project team in Trollhättan will monitor the performance of the cars across a wide variety of usage patterns and driving conditions. To log essential component data, all vehicles will be equipped with aircraft-style, black box recorders.
                          “This program is designed to evaluate the potential for developing a high performance, zero emission electric vehicle and is an important next-step in the extension of our EcoPower propulsion strategy,” says Mats Fägerhag, Executive Director, Vehicle Engineering at Saab Automobile.
                          “This includes engine rightsizing, which exploits Saab expertise in turbocharging, as well as the use of alternative fuel, such as bio-ethanol through Saab BioPower technology.”

                          Jan Åke Jonsson, Saab Automobile’s CEO adds: “By 2015, annual global sales of electric vehicles are expected to reach 500,000 units and Saab is determined to be represented in this important, growing segment,
                          “The 9-3 ePower program is our first step towards developing a potential production vehicle that will deliver the sort of advanced performance our customers expect. We now look forward to working with our technical partners in developing such a product.”(Saab Newsroom)

                          Comment


                          • Hier ook even plaatsen:

                            Nieuwe 9-3 krijgt BMW motor

                            Oorspronkelijk geplaatst door standaard.be

                            De nieuwe Saab 9-3 krijgt een BMW-motor. Peugeot en Citroën gebruiken al motoren van het Duitse merk en willen nog meer samenwerken met BMW, een merk met vele minnaars.
                            Officieel wil Spyker, het Nederlandse sportwagenmerk dat Saab eerder dit jaar overnam, alleen bevestigen dat er gesprekken met BMW aan de gang zijn. Maar goed ingelichte bronnen menen te weten dat het akkoord rond is en dat de nieuwe versie van Saabs middenklasser, de Saab 9-3, vanaf eind 2012 wordt aangedreven door een benzinemotor van BMW.

                            Saab, zeggen die bronnen, wilde het akkoord pas morgen bekendmaken tijdens een persconferentie op het hoofdkwartier van het Zweedse merk in Trollhaettan. Die persconferentie vindt morgenochtend effectief plaats en is al meer dan een week gepland. Saab wilde daarover alleen kwijt dat er ‘een uiterst belangrijke aankondiging' zou gebeuren die ‘een nieuwe mijlpaal voor Saab betekent'.

                            De BMW-motor is een nagelnieuw benzine-exemplaar dat 222 pk levert. Voorlopig is er nog geen enkel model mee uitgerust. Blijkbaar zou Saab zelfs de primeur krijgen. Nadien kan de motor ook gebruikt worden in de Saab 9-5, de luxelimousine van het merk.

                            Er wordt ook gesproken over de aankoop van dieselmotoren van het merk en over het gebruik van het onderstel van BMW's Mini Countryman voor het kleinere 9-2 model dat Saab plant.

                            Door het akkoord krijgt Saab ook toegang tot het ‘Efficient Dynamics'-programma, een geheel van technologieën waarmee BMW er de jongste jaren in geslaagd is het verbruik en dus de uitstoot van zijn motoren spectaculair terug te dringen, zonder te beknibbelen op het vermogen of het rijplezier.

                            Beleggers zien in het akkoord een blijk van vertrouwen in de toekomst van Saab. Het aandeel Spyker klom gisteren met 64procent.

                            Gedelegeerd bestuurder Norbert Reithofer van BMW is al een tijdje op zoek naar mogelijkheden om technologie te verkopen om schaalvoordelen te creëren. BMW levert al motoren aan de Duitse sportwagenconstructeur Wiesmann. In maart ondertekende BMW een akkoord met Carbon Motors voor de levering van 240.000 zescilinder-dieselmotoren, koel- en transmissiesystemen voor een nieuwe wagen voor de Amerikaanse snelwegpolitie.

                            En de Franse autobouwer PSA (Peugeot, Citroën) wil zijn samenwerking met BMW opvoeren. Dat zei topman Philippe Varin in het Duitse Handelsblatt. Volgens de krant zijn de Fransen vooral geïnteresseerd in koolstofvezel.

                            BMW deed veel onderzoek rond dat lichte en stevige, maar ook dure materiaal, voor zijn modellen X6M en M5. Koolstofvezel wordt vooral in de luchtvaart en in de racerij gebruikt, maar heeft veel potentieel voor elektrische wagens.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Inderdaad, dat moet geld gekost hebben en ik vind het niet zo'n grote verbetering, de oude neus is even mooi hoewel misschien minder Saab.
                              Ach, gewoon de oude deuren in het nieuwe model hangen, en je bent klaar

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                Ach, gewoon de oude deuren in het nieuwe model hangen, en je bent klaar
                                ze zijn mooier met de stootstrips & ze hebben de traditionele deurklinken nog
                                .
                                TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                                  ze zijn mooier met de stootstrips & ze hebben de traditionele deurklinken nog
                                  .
                                  Persoonlijk zou ik dat omdraaien, maar bon, smaken verschillen. Ik heb liever de "oude" deurklinken (bij mij nog gewoon in 't zwart, dus niet mee gelakt), maar de stootstrips, daar heb ik niets mee

                                  Comment


                                  • Voor wie last heeft van afgepelde logo's kan het volgende misschien interessant zijn. Als je een winter check-up laat uitvoeren (€35) kan je de versleten logo's gratis laten vervangen.

                                    Comment


                                    • en ik heb de mijn onlangs laten vervangen voor de volle pot ...
                                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                                      Comment


                                      • ik had op ebay stickertjes gekocht. Ik was tevreden met het resultaat, maar ga toch twee nieuwe halen met die actie
                                        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                        Porsche 993 (1994)

                                        Comment


                                        • Herfstpromoties http://www.saab.com/download/18.3480...fst2010NL.pdf/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X