Ik kan me voorstellen dat wel meer mensen informatie op saabsunited lezen, maar dit vond ik zo frappant dat ik het voor de zekerheid ook hier wil posten:
"They (the Saab engineers) went to Rüsselsheim five (5) times in the beginning of 2008 and tried to make GM Europe (Opel) say “yes” to this project and bring the needed money to the table. Opel said it was impossible, so they got no money. One high ranking engineer even said that “you will never, ever get that engine below 140 g/km in a 9-3″."
Saab is er met MY2011 in geslaagd om het dieselblok van de sedan onder de 119g CO2 te krijgen. Blijkbaar willen ze dat getal heel snel nog lager, zodat ook de Sporthatch onder de 120g terecht komt.
Ter referentie: een Opel Insignia Ecoflex vierdeurs met 130 PK of 160 PK zit aan 129g (een 180 PK-variant heeft Opel niet, ze vonden hem destijds "te onverfijnd" klinken). Voor de Sportstourer zit dat op 134g. Als er dus nog iemand zeurt dat je met een (verouderde) Opel rondrijdt: je weet wat je moet antwoorden
"They (the Saab engineers) went to Rüsselsheim five (5) times in the beginning of 2008 and tried to make GM Europe (Opel) say “yes” to this project and bring the needed money to the table. Opel said it was impossible, so they got no money. One high ranking engineer even said that “you will never, ever get that engine below 140 g/km in a 9-3″."
Saab is er met MY2011 in geslaagd om het dieselblok van de sedan onder de 119g CO2 te krijgen. Blijkbaar willen ze dat getal heel snel nog lager, zodat ook de Sporthatch onder de 120g terecht komt.
Ter referentie: een Opel Insignia Ecoflex vierdeurs met 130 PK of 160 PK zit aan 129g (een 180 PK-variant heeft Opel niet, ze vonden hem destijds "te onverfijnd" klinken). Voor de Sportstourer zit dat op 134g. Als er dus nog iemand zeurt dat je met een (verouderde) Opel rondrijdt: je weet wat je moet antwoorden
Comment