Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
toevallig (na 6 jaar) merkte ik dat mijn 9.3 cab van 2005 maar één werkende achtermistlicht heeft (links, zoals legaal verplicht)
lampen gecontroleerd, alles ok (de rechtse lamp brandt als links gemonteerd)
vals contact is uit te sluiten, alles is proper een niet geoxydeerd
blijft dan de mogelijkeid dat het model af fabriek geprogrammeerd werd voor maar één mistlamp (alhoewel een lamp wel rechts gemonteerd werd)
boordcomputer geeft geen foutmelding
wie heeft 2 werkende achtermistlampen op een 2005 9.3 ?
het zou me verbazen dat een 'veilig' merk als saab 2 lampen monteert
goegel geeft dit
bedankt Bobo !
maar waarom dan een lamp monteren in de armatuur ?
ik weet nu dat (en waar...) ik een reservelamp heb ;-)
terloops : de handvat van de kofferdeksel wordt bevestigd met 2 torxx van 25
uiteraard niet te bespeuren in de gereedschap van de wagen...
in mijn vroegere classic Saabs waren ze mooi geborgen onder de koffervloer
dat zal de bijdrage van GM geweest zijn : een onnodige lamp monteren, maar sparen op een torxx-schroevendraaier
(of is dat om de klant naar de garage te sturen, om een lamp te vervangen ???)
mijn booschap over de achtermistlamp was het gevolg van iets anders : bij het (nochthans zachtjes..) dichtsluiten van mijn kofferdeksel hoorde ik een knal(letje) zoals iets dat wegspringt
bij nazicht was niets te bespeuren, niets stuk in de koffer, alles werkte normaal (slot, vergrendeling...)
wel bewoog een metalen stuk heen en weer binnen in de deksel als ik deze manoeuvreerde
ook na het demonteren van de binnebekleding (torxx 25 nodig !) kon ik niet merken wat scheelde
na zoveel keren open en dicht was het metalen stuk ergens vastgeraakt waar het geen lawaai meer maakt
mysterie.... of weet toch iemand wat kon gebeurd zijn ?
toevallig (na 6 jaar) merkte ik dat mijn 9.3 cab van 2005 maar één werkende achtermistlicht heeft (links, zoals legaal verplicht)
lampen gecontroleerd, alles ok (de rechtse lamp brandt als links gemonteerd)
vals contact is uit te sluiten, alles is proper een niet geoxydeerd
blijft dan de mogelijkeid dat het model af fabriek geprogrammeerd werd voor maar één mistlamp (alhoewel een lamp wel rechts gemonteerd werd)
boordcomputer geeft geen foutmelding
wie heeft 2 werkende achtermistlampen op een 2005 9.3 ?
Hier ook slechts één werkende achtermistlamp, SportSedan, terwijl ook rechts een lamp in de houder zit.
Ik vermoed dat die effectief als reservelamp werkt als de linkse stuk is. Wat ook een mogelijkheid is, is dat op sommige markten 2 mistlichten verplicht zijn en dat die software matig aangestuurd worden.
ma 02 mei 2011, 16:52 Spyker krijgt lening van investeringsfonds
ZEEWOLDE - Spyker heeft een lening van 30 miljoen euro gekregen van investeringsfonds Gemini Investment Fund. Met het geld kan de productie bij autobouwer Saab weer worden opgestart. Dit maakte de eigenaar van Saab maandag bekend.
De lening heeft een looptijd van zes maanden. Spyker betaalt een jaarlijkse rente van 7 procent. In plaats van aflossing van de lening kan deze ook worden omgezet in aandelen Spyker.
Saab zal verder een aanvraag indienen voor uitbetaling van 29,1 miljoen euro aan leningen van de Europese Investeringsbank (EIB). In totaal krijgt Saab zo 59,1 miljoen euro aan nieuw geld tot zijn beschikking. Hiermee kan de autobouwer de productie herstarten. Dit zal naar verwachting binnen een week gebeuren, aldus Spyker. (bron: de telegraaf)
Saab Automobile nodigt journalisten morgen, 3 mei 2011, uit voor het publiekmaken van een strategische alliantie tussen Saab Automobile en de Hawtai Motor Group. De persconferentie vindt morgen om 14u30 plaats in Beijing, daar zullen Victor Muller en Richard Zhang de pers te woord staan. Met die persconferentie is alle onduidelijkheid nu uitgevaagd. Saab was inderdaad in gesprekken met een Chinese partij en die heeft ze, allicht sneller dan verwacht, gevonden. Het partnership zal allicht gaan rond het produceren van Saabs voor de Chinese markt en het organiseren van een dealernetwerk in het verre China. (De Hawtai Motor Group zit volop in de research, ontwikkeling, sales en export van wagens en versnellingsbakken.)
Gek zijn doet geen pijn, dus plaatsten enkele Zweedse knutselaars een dikke V10 in de snuit van een iets minder dikke Saab 9-3 SportCombi.
Het verhaal begint bij een in de kreukels gereden Dodge Viper SRT10. Aanvankelijk wilde de koper van het wrak de wagen weer in zijn originele staat herstellen, maar de schade was zo ernstig en de wisselstukken zo zeldzaam dat de man zijn plannen helemaal omgooide. Ziehier de MegaPower op basis van de Saab 9-3 SportCombi.
De MegaPower is een samenraapsel van allerlei Viper- en Saab-componenten, kundig tot een geheel gesmeed door Zweedse tuningspecialisten. Want laat je niet om de tuin leiden, onder het bescheiden SportCombi-koetswerk schuilt een op maat gemaakte ophanging. Over de prestaties lossen de Zweden geen woord, maar dat de 608 pk sterke 8,4 liter-V10 van de Dodge Viper potentieel heeft, staat buiten kijf.
Comment