Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je dan toch een V6 wil, dan zou ik die uit de 9-3 Aero overwegen. Is een soft turbo van GM-makelij (Holden) en zit wereldwijd in heel veel modellen met naargelang de versie 250 tot 280pk.
Als je dan toch een V6 wil, dan zou ik die uit de 9-3 Aero overwegen. Is een soft turbo van GM-makelij (Holden) en zit wereldwijd in heel veel modellen met naargelang de versie 250 tot 280pk.
Ik overweeg niet echt een V6 of zo. Voor madame kijk ik even naar de optie de lexus evt te vervangen door een 9-5 Aero.
Maar gezien je zo goedkoop een 9-5 break kan vinden in UK, wil ik misschien zo een hok naar Finland rijden om de kleine zijn kartingmateriaal en andere rommel mee te vervoeren. In de Mitsi is dat een beke onpractisch.
Ok. Hou er wel rekening mee dat een 9-5 estate uit die tijd een "boot" is Voor rechtdoor is dat een prachtkar maar staat mijlenver van de wegligging van je IS. Een 9-3 Aero vanaf 2003 heeft de multi-link achteras en rijdt echt wel goed
Ok. Hou er wel rekening mee dat een 9-5 estate uit die tijd een "boot" is Voor rechtdoor is dat een prachtkar maar staat mijlenver van de wegligging van je IS. Een 9-3 Aero vanaf 2003 heeft de multi-link achteras en rijdt echt wel goed
PS: Effe mijn post herlezen. Zo'n goedkope 9-5 Estate zou er nooit komen om de Lexus te vervangen. In de plaats van die wagen komt er ofwel een GS430, een Aero 9-5 evt of een BMW 6.
Als ik een 9-5 Estate koop voor £800, dan is het om hem in Finland te zetten als werkpaard. En dan trek ik me niet aan dat hij geen super wegligging heeft, daarvoor staat er daar nog iets anders in de garage waar ik normaal gezien mee rij
Enige waar ik geen zin in heb, is de 3000km van UK naar Finland als een trip van dealer naar dealer te doen.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Om om de twee weken eens een kart mee te vervoeren en een kar met hout rond te sleuren heb ik ook geen Aero nodig. Dat mag voor mijn part een 2.0 zijn. Het moet gewoon niet om de zoveel km in panne vallen. Het mag ook een manuele bak zijn, al hoorde ik dat automaten betrouwbaarder zijn in dit model.
De auto die ik door een Aero zou vervangen, is de Lexus IS300 van madame. Die moet dan echt absoluut betrouwbaar zijn, ietwat leuk om rijden, geen mega miles hebben en moet een automaat zijn. Maar die mag dan ook 3 keer zoveel kosten.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
hehe, ben ook ex saab rijder, mis de 9000 nog, maar pas op men 9000 had 225 pk en had toch wel moeilijkheden met 225 pk en 400 Nm op de weg te krijgen, buiten dat perfecte is 300 vervanger, dat van die black sludge, moet je goed nakijken\navragen.De 2.0 en 2.3 zijn onverslijtbaar 400.000 km gaat gemakkelijk
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Een cheapo 9-5 2.0t 150 will do then Soepele, relatief zuinige en oerbetrouwbare motor.
Als vervanger voor de IS300 blijf ik bij een 9-3 Aero 2.8 V6t (2005-...). Is echt een onderschatte en goed rijdende kar. Lust wel een slokje maar voor de rest kun je daar weinig slecht over zeggen, zeker voor de prijzen dat ze gaan. Je zal niet eens veel moeten opleggen bij die Lexus.
Als vervanger voor de IS300 blijf ik bij een 9-3 Aero 2.8 V6t (2005-...). Is echt een onderschatte en goed rijdende kar. Lust wel een slokje maar voor de rest kun je daar weinig slecht over zeggen, zeker voor de prijzen dat ze gaan. Je zal niet eens veel moeten opleggen bij die Lexus.
Wel, een 9-3 2.8 geeft me hetzelfde probleem als de IS, nl ruimte. Ik zoek een wagen die groter en ruimer is dan de IS300, niet zomaar een vervanger omdat de IS te oud of zo zou worden. Die wagen rijdt nl perfect probleemloos en rijdt nog super.
Daarenboven is hij toch al snel twee keer zo duur als een GS430. Gecombineerd met het feit dat dit geen Saab meer is die je een trap onder uw kont geeft als een ouwe Aero, maar een veredelde Opel... met dito onderstel. Nee dank u.
Als het een Saab moet worden om de IS te vervangen, dan een 9-5 Aero.
Als werkkist voor Finland, daar mag het wat vanalles zijn, maar 't moet een goeie en goedkope break zijn, dus een 9-5 is de enige optie. Of het een 2.0 is of een 2.3 dan wel een 3.0 doet er weinig toe. Zolang het maar betrouwbaar is.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
hehe, ben ook ex saab rijder, mis de 9000 nog, maar pas op men 9000 had 225 pk en had toch wel moeilijkheden met 225 pk en 400 Nm op de weg te krijgen, buiten dat perfecte is 300 vervanger, dat van die black sludge, moet je goed nakijken\navragen.De 2.0 en 2.3 zijn onverslijtbaar 400.000 km gaat gemakkelijk
Schrikwekkend de gelijkenis qua smaak voor wagens... Ofwel zijn we bij de weinigen die echt iets van autos afweten. (en dat mogen we hier rustig zetten want hier komt geen BMW rijder kijken )
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Gecombineerd met het feit dat dit geen Saab meer is die je een trap onder uw kont geeft als een ouwe Aero, maar een veredelde Opel... met dito onderstel. Nee dank u.
Als je bedoelt dat er bij de 2.8V6t geen gigantisch turbogat meer is, dan ja.
En het onderstel van een Aero verschilt echt wel totaal van dat van een Vectra hoor. 9-3 sportshatch gaat ook pakken ruimer zijn dan een IS berline. Maar je bent duidelijk toch niet te overtuigen En een veredelde Opel...ach ja, I beg to differ maar da's een eindeloze discussie. Dan kun je een Lexus ook een veredelde Toyota noemen. De eerste generatie IS werd in Japan trouwens als Toyota Altezza verkocht en niet als Lexus...
Als je bedoelt dat er bij de 2.8V6t geen gigantisch turbogat meer is, dan ja.
En het onderstel van een Aero verschilt echt wel totaal van dat van een Vectra hoor. 9-3 sportshatch gaat ook pakken ruimer zijn dan een IS berline. Maar je bent duidelijk toch niet te overtuigen En een veredelde Opel...ach ja, I beg to differ maar da's een eindeloze discussie. Dan kun je een Lexus ook een veredelde Toyota noemen. De eerste generatie IS werd in Japan trouwens als Toyota Altezza verkocht en niet als Lexus...
Wel, ik heb al enkele keren met een 9-3 gereden en die was me niks ruimer dan een BMW 3 of een Lexus IS. De Sportshatch heb ik nog niet bekeken, want mijn madame heeft een gloeiende hekel aan breaks. Kijk dus ook in 9.5 voor haar enkel naar Aero in berline.
Als werkpaard voor Finland zou ik wel een break nemen, maar ik moet maandag eens naar mijn verzekeraar bellen om te kijken of ik de verzekering niet kan combineren met die van de Evo. Tenslotte gaat dat spel maar 2000km per jaar rijden en nooit rijden als ik met de Evo rijdt en omgekeerd. Valt dat voor een paar 100 Euros te doen, dan mag er een vierde auto bijkomen. (Ref. De Lexus IS300 kost ons nu een £300 fully comp...).
De 9-5 Aero heb ik destijds meerdere keren gereden en had een eerlijk onderstel dat me minder springerig was dan de 9-3. Hij was ook ruim en heeft als berline een echt grote koffer.
Met dat "veredelen" heb ik geen probleem, zolang je maar een goeie auto veredelt en de Vectra was na de Golf IV ongeveer het meest monsterlijke onderstel dat ik kende.
Plus, zoals gezegd, als ik een Saab koop voor Mak, dan wil ik een echte, eentje met een vulkaan van een 2.3. Idemdito als ik een BMW koop, dan ga ik ook geen stinkhok met een viercilinder diesel kopen.
Moest het van mij afhangen, ze zou zelfs een Viggen krijgen. Alleen is dat niet in automaat te krijgen en heeft het onderstel wel "een beetje" last met het vermogen
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment