Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SAAB Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenaangezien ik veel km's doe, zit ik niet echt te wachten op een elektrische saab waterstof ftw!
Comment
-
Ooit gaan we toch allemaal moeten overstappen op "iets anders" dan de klassieke fossiele brandstof. Echter vind ik dat het in dit stadium nog te vroeg is om zoiets aan te schaffen. Nu produceert men wel al elektrische auto's onder het mom van milieuvriendelijk, maar men houd er blijkbaar geen rekening mee dat bijna alle elektrische energie opgewekt wordt door een milieuvervuilend proces en dat die batterijen na hun levenscyclus gerecycleerd moeten worden. Als we dan toch nu moeten kiezen dan lijkt waterstof mij voorlopig beter, de actieradius is niet beperkt (gewoon bijtanken zoals we gewoon zijn). Een elektrische motor heeft dan wel een zeer hoog rendement (ongeveer 95%), maar heeft door de beperkte capaciteit van de batterijen en de lange laadtijd ook maar een beperkt aantal kopers. Waterstof heeft een redement van ongeveer 40%, wat nog altijd het bijna het dubbele is dan een verbrandingsmotor. Nuja, eigelijk zou ik toch het liefst hebben dat saab terug eigenzinnige modellen met een turbo-benzine gaat maken . En misschien in de toekomst iets anders, als de technologie wat verder staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten9.3 aero
Comment
-
9-7 te koop, aan spotprijs http://nl.kapaza.be/limburg/saab-9-7x-65403111.htmToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenOoit gaan we toch allemaal moeten overstappen op "iets anders" dan de klassieke fossiele brandstof. Echter vind ik dat het in dit stadium nog te vroeg is om zoiets aan te schaffen. Nu produceert men wel al elektrische auto's onder het mom van milieuvriendelijk, maar men houd er blijkbaar geen rekening mee dat bijna alle elektrische energie opgewekt wordt door een milieuvervuilend proces en dat die batterijen na hun levenscyclus gerecycleerd moeten worden. Als we dan toch nu moeten kiezen dan lijkt waterstof mij voorlopig beter, de actieradius is niet beperkt (gewoon bijtanken zoals we gewoon zijn). Een elektrische motor heeft dan wel een zeer hoog rendement (ongeveer 95%), maar heeft door de beperkte capaciteit van de batterijen en de lange laadtijd ook maar een beperkt aantal kopers. Waterstof heeft een redement van ongeveer 40%, wat nog altijd het bijna het dubbele is dan een verbrandingsmotor. Nuja, eigelijk zou ik toch het liefst hebben dat saab terug eigenzinnige modellen met een turbo-benzine gaat maken . En misschien in de toekomst iets anders, als de technologie wat verder staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenhoeveel rendement denk je dat een huidige verbrandingsmotor heeft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichtenethanol!!!!!!!!!!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten@patje007, is dit jouw Saab of ken je de eigenaar? Deze Saab staat ook in dat nieuw Saab boek.TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichtenethanol!!!!!!!!!!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenEthanol of biodiesel is inderdaad ook een oplossing, maar ik vrees dat het maatschappelijk niet aanvaard gaat worden, aangezien men voor deze brandstoffen landbouwgrond en gewasen moet opofferen, gaat er zeker tegenstand komen van mensen die zeggen dat het ethisch niet verandwoord is want dat er zoveel mensen honger hebben en dat men die grond beter zou gebruiken voor voedsel enz ... Hoe dan ook mij lijkt het ook wel een goeie oplossing. Allesinds beter dan die voze elektrische dingen.
Ethanol kan worden gewonnen uit allerlei bronnen, zo is er bvb. onderzoek naar boomsoorten met hoge suikergehaltes... . 't Is natuurlijk makkelijk om met studies gefinancierd door de oliemultinationals te gaan schermen dat biobrandstoffen de honger in de wereld zal verergeren. Als we zien hoeveel plantaardige en niet plantaardige voedselbronnen in de westerse wereld worden weggegooid kunnen we ook nog eens een boompje opzetten over honger in de wereld en hoe het op te lossen...
Biobrandstoffen zijn niet DE oplossing, maar ik vind dat er gerust een beetje diversiteit mag zijn ipv. altijd maar 1 aandrijving naar voor te schuiven en alles te gaan zetten op waterstof of elektriciteit... we kunnen met biobrandstoffen en hybrides NU al een flink verschil gaan maken waarbij we niet eindeloos hoeven te wachten op DE revolutie in aandrijving die nog lang op zich zal laten wachten.
Schandalig trouwens dat ethanol niet kan worden getankt in Belgie, terwijl het er gewoon is... . Ik tank lekker in Frankrijk, 0.9 euro per liter. 't Is trouwens ook een heerlijk brandstofje voor merkbaar meer rijplezier, alhoewel we moeten stellen dat rijplezier in de toekomst ook niet meer maatschappelijk aanvaardbaar zal zijn...
Comment
-
Sinds de zondag weer een saab rijder er bij
Ik ben nu nog aan het wachten op de nummerplaten, en dan kan ik eens gaan testen hoe hij rijdt.
Ik ben benieuwd, als ik al jullie reacties zo lees, kan dit alleen maar meevallen.
(foto's volgen als hij eens goed gepoetst is...)
Comment
-
Veel plezier ermee....saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Ondertussen heb ik eindelijk tijd gevonden om een paar foto's van men nieuwe auto te posten,
verwacht er wel niet te veel van, want het zijn maar foto's van toen ik hem pas had, snel snel gemaakt op de oprit.
Als ik eens een ganse dag tijd heb ga ik hem eens grondig onder handen nemen zodat hij weer goed blinkt...
Beter foto's volgen als hij proper gepoetst is, en dan krijgt hij ook in ene keer zijn eigen topic.
greetzLast edited by HIM-250; 26/06/2012, 22:20.
Comment
-
Ja hoor, hij valt goed mee.
Het is wel even wennen, de motor is precies hoogtoeriger of zo, tegenover men vorige auto (vw jetta 200tdi)
en de versnellingen zijn ook anders, vooral de derde lijkt langer.
Qua afwerking moet ik eerlijk toegeven, dat ik iets beter afwerking had verwacht,
zoals de plastiek van de deurpanelen en de bekleding van de binnenkant van de B stijl.
En nog iets wat me stoort is dat als je de deur open hebt staan dat je dan tegen geroeste moeren
van de scharnieren kijkt, maar dat is op te lossen natuurlijk...
Qua rijden, is het één en al plezier, tot nu toe toch al een 6-700km er mee gereden,
het verbruik volgens de BC is nu 6.7 maar dat ga ik eens natellen als ik terug ga tanken.
Dus om af te ronden,
zowel plus als minpunten,
maar qua rijplezier zijn we er zeker op vooruit gegaan
Comment
Comment