Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
idem... ik ging naar g-ice van saabforum om wat te "programmeren" en toen ik naar daar reed begon hij ineens heel hard te schokken bij het optrekken + ce-lampje. bij g-ice computer er aan gehangen en continu misfires op cilinder 1 en 4. op benzine ook wat lichtere schokken, maar computer gaf geen problemen. heb nieuwe bougies besteld op aanraden van de gas-installateur, hopelijk is het dat maar...
Had dat ook geregeld bij het rijden op lpg. Beste oplossing was de bougies nauwer te stellen, tot 0.7 als ik mij dat goed herinner. Trouwens, geen enkele lpg boer wist raad, enkel konden zij dit gebrek aan raad aanrekenen :-(
idem... ik ging naar g-ice van saabforum om wat te "programmeren" en toen ik naar daar reed begon hij ineens heel hard te schokken bij het optrekken + ce-lampje. bij g-ice computer er aan gehangen en continu misfires op cilinder 1 en 4. op benzine ook wat lichtere schokken, maar computer gaf geen problemen. heb nieuwe bougies besteld op aanraden van de gas-installateur, hopelijk is het dat maar...
Had dat ook geregeld bij het rijden op lpg. Beste oplossing was de bougies nauwer te stellen, tot 0.7 als ik mij dat goed herinner. Trouwens, geen enkele lpg boer wist raad, enkel konden zij dit gebrek aan raad aanrekenen :-(
Idd, bougies moeten -0.2mm staan op gas. En soms zelfs wat meer, is ee nbeetje testen soms.
raar wel dat hij 3 maanden lang perfect loopt, en dan ineens begint tegen te pruttelen, nee?? de bougies/di-cassette zijn er na de lpg-installatie bij mijn weten niet meer uit geweest.
Idd met voelplaatsjes. Je steekt het juiste plaatje ertussen en dan zachtjes met de hamer op tikken. Ik tikte altijd met de bougie zelf op iets hards (schroefbank of hamer ofzo) en dat telkens meten of het goed was.
Mss is je die cassette gaar. Doet hij het altijd of enkel bij hogere belasting?
bij licht accelereren is het minder... eerst bougies vervangen, DI is de volgende stap als het niet opgelost is. en de turbo mag volgens g-ice van saabforum ook vervangen worden
Comment