Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat kost een saab in onderhoud?

Hallo,

ben liefhebber van bijna alle modellen van saab (ook de oudere) en zou er mij graag eentje aanschaffen (900 of 9.3). Helaas ken ik niemand die een saab heeft en mij zou kunnen zeggen of saab bv. duur(der) is onderhoud dan een andere auto. Hebben jullie een idee wat een klein/groot onderhoud kosten?
    Zou ook gezien het aantal km dat ik ga doen opteren voor LPG. Iemand ervaring hiermee?

Bedankt,
    Michel

Comment

• Saab 9-3 2.8T

Hirsch Performance heeft de 2.8T ook onder hande genome, hij brengt het vermogen naar 275pk /400Nm met als resultaat:
      0-100--> 6.3s
      topsnelheid van 260km/u !!!

voor meer info: http://www.hirsch-performance.ch
      ------------------------------------------>Sander<---------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sander
        Hirsch Performance heeft de 2.8T ook onder hande genome, hij brengt het vermogen naar 275pk /400Nm met als resultaat:
        0-100--> 6.3s
        topsnelheid van 260km/u !!!

voor meer info: http://www.hirsch-performance.ch
        sorry maar is dat niet wat weinig??

"maar" 275 pk, uit de vorige 4cilinder 2.3 Turbo die standaard 250pk had haalde Hirsch 300pk en uit deze V6 haalt men "maar" 275pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo

"maar" 275 pk, uit de vorige 4cilinder 2.3 Turbo die standaard 250pk had haalde Hirsch 300pk en uit deze V6 haalt men "maar" 275pk

Mja vind ik ook uit zo'n motor kunne ze wel wat meer uitperse ze, maar voor de tuning moet je maar 1.330€ bijleggen.
          Last edited by Sander; 09/01/2006, 18:30.
          ------------------------------------------>Sander<---------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piranha
            Hallo,

ben liefhebber van bijna alle modellen van saab (ook de oudere) en zou er mij graag eentje aanschaffen (900 of 9.3). Helaas ken ik niemand die een saab heeft en mij zou kunnen zeggen of saab bv. duur(der) is onderhoud dan een andere auto. Hebben jullie een idee wat een klein/groot onderhoud kosten?
            Zou ook gezien het aantal km dat ik ga doen opteren voor LPG. Iemand ervaring hiermee?

Bedankt,
            Michel
            Ik heb een 9-3 uit 2000 met de lpt motor van 154pk.
            Onderhoud bij een Saabdealer wordt altijd dik betaald,voor een klein onderhoud is min.150 a 200 euro gewoon olie en nog wat prullaria en groot onderhoud nog geen ervaring mee.
            Ben een LPG installatie aan het overwegen maar door de zeer dure aanschaf van zo een installatie en daarbovenop nog eens de LPG-taks en door de hedendaagse dure LPG literprijs ben ik er van aan het terugkomen en zou ik liever de dieselversie aanschaffen.
            Voor de rest is een Saab een zeer aangenaam rijdende wagen met zeer goede zithouding en dito stoelen!

Comment

Idd had. Het is nu zelfs al 260pk geworden in de 9-5.
              De waarschijnlijke reden waarom ze het vermogen niet zo hoog optrekken is denk ik omdat Hirsch de officiële tuner van Saab is. De fabrieksgarantie blijft dan ook gewoon gelden. Misschien willen ze niet teveel risico lopen...
              Het huidige 2.8t blok is ok maar een low pressure turbo variant...

Ik wacht nog altijd op het stukje software dat Maptun zal afleveren voor dit blok.

Het feit is dat het "echte" tunen ver voorbij is lijkt me. De 2.0T van de 9-3 Aero krijgen ze ook niet stabiel boven de 240pk. Gewoon omdat de software van Opel dit niet toelaat. Met de Trionic5 en Trionic7 systemen was er geen probleem maar nu met de de "Trionic8" zoals ze dat moeten noemen lukt het niet meer... .
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Een feit is ook dat de goede 'oude' B235R en B205R blokken uit gietijzer waren. Degenen die nu in de 9³SS liggen zijn uit een aluminiumlegering.
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• beste saabisten,
                  hoeveel zou een Saab 9³ (2002) 1.8t vector (150pk) met 80000 km nog waard zijn,
                  hij heeft tal van opties (Xenon, Lederen zetels met memory functie, cruise control, gans den basar)

alvasy bedankt
                  Lawry

Comment

• De 9-3SS is pas uitgekomen eind 2003. Ofwel is het het vorige model en is het een 2.0t ofwel is het een nieuw model en dan is ie van min. eind 2003
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Hier nog een leuke test uit Autovisie nr10/99 van de 9-3 Viggen.

Pagina1
                      Pagina2
                      Pagina3
                      Pagina4
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Zo'n Viggen is echt waanzin ... zalige auto !
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Hallo,

Bedankt,
                          Michel

Ik heb een 900S te koop staan, hierzo: klikkie

Comment

Hallo,

Bedankt,
                            Michel

De 9³ cabriolet van mijn moederlief staat ook te koop ! Voor de facturen zal ik vanavond eens kijken, dan weet ik dadelijk te zeggen hoeveel een groot respectievelijk klein onderhoud kost

http://auto.2dehands.be/markt/auto_b....html?start=15
                            1994 Mercedes SL320
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• alex er was laatst een kerel die ook naar een cabrio zocht en ik had hem een saab aangeraden kun je misschien hem wat vertellen over jullie saab omdat die al 110 000km heeft gereden , ik zal het topic direct zoeken

edit: hier is het topic

en misschien krijgde de cabrio direct verkocht
                              Last edited by ; 10/01/2006, 18:26.

Comment

alex er was laatst een kerel die ook naar een cabrio zocht en ik had hem een saab aangeraden kun je misschien hem wat vertellen over jullie saab omdat die al 110 000km heeft gereden , ik zal het topic direct zoeken

edit: hier is het topic

http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=14985

en misschien krijgde de cabrio direct verkocht
                                Voor 9000 -zijn max budget- laten we hem niet gaan hoor ... de auto is zo goed als in nieuwstaat en dan rijden we er liever wat langer mee dan 'm nu weg te doen

maar ik heb gereageerd !
                                1994 Mercedes SL320
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• waarom neem je zelf die wagen niet over, zou het zelf bij mijn moeder ook wel willen doen als ze zelf een vervanger voor haar 9-3 moet hebben

Comment

• Hij gaat er ook een half jaar mee rijden...

Comment

waarom neem je zelf die wagen niet over, zou het zelf bij mijn moeder ook wel willen doen als ze zelf een vervanger voor haar 9-3 moet hebben
                                      Wanneer mijn ma haar X3 geleverd is (normaal tegen maart, of zo) zal mijn zus met mijn Golf rondrijden en ik met de cabrio totdat 'ie verkocht is 't presseert niet echt ...
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                        Wanneer mijn ma haar X3 geleverd is (normaal tegen maart, of zo) zal mijn zus met mijn Golf rondrijden en ik met de cabrio totdat 'ie verkocht is 't presseert niet echt ...
                                        Zoude uw zus niet laten rijden met die cabrio?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
                                          De 9-3SS is pas uitgekomen eind 2003. Ofwel is het het vorige model en is het een 2.0t ofwel is het een nieuw model en dan is ie van min. eind 2003
                                          het is een 9-3 (nieuw model) en op de papieren staat 12/2002 hoor...

Comment

Working...
                                          X